.

Beantwoord

Ik heb kosten buiten de bundel gemaakt, en nu?

  • 25 May 2020
  • 4 reacties
  • 282 Bekeken

Ik ben al jaren een trouwe klant, en niet voor niets Simyo bevalt me altijd goed en om die reden heb ik Simyo in mijn kenniskring vaak aangeraden. Na 10 jaar schik ik me opeens wezenloos door een rekening van €350(!)en een geblokkeerde simkaart omdat ik over mijn internetlimiet ben gegaan. Dit kwam als een complete shock want dit heb ik (uiteraard) nooit. Nu blijk ik al 8 dagen onwetend internet buiten mijn bundel te gebruiken.

Sinds maart beschik over een nieuwe telefoon, helaas viel deze bijna direct en is de achterkant kapot. Ik wou deze gelijk laten repareren en hield daarom de simkaart in mijn oude disfunctionele telefoon. Door de huidige crisis zijn er echter geen onderdelen in het hele land beschikbaar om de nieuwe te repareren, ik check het echter elke week en laat mijn simkaart daarom in mijn oude telefoon zitten en gebruik die als hotspot voor mijn nieuwe telefoon. Zodoende heb ik dan ook de afgelopen 3 maanden 2 telefoons opzak. Mijn nieuwe die gemaakt moet worden, en mijn oude disfunctionele die ik enkel als wifi-hotspot gebruik (voor de rest mankeert er van alles aan en komen de meldingen ook niet door). Hierdoor heb ik de gestuurde SMS’jes niet gelezen aangezien die op mijn niet werkende telefoon aankomen.

Het rare is echter dat ik in maart en april onder de helft van mijn verbruik heb gezeten en in mei opeens een hele hoge uitschieter heb zoals te zien is in de bijgevoegde afbeelding. De voorgaande twee maanden heb ik precies dezelfde opzet gehad met twee telefoons dus daar zou het niet direct aan moeten liggen. Daar was mijn verbruik juist vrij laag ten opzichte van eerdere maanden.  

Ik neem aan dat het niet de bedoeling kan zijn voor Simyo om klanten de stuipen op het lijf te jagen met zulke hoge kosten. Vandaar dat jullie een SMS sturen wanneer de bundel is verbruikt. Het lijkt me echter vrij duidelijk dat ik de SMS niet gelezen kan hebben aangezien ik 8 dagen lang internet heb gebruikt nadat ik over mijn limiet ben gegaan.


350 euro is in mijn ogen een onredelijk groot bedrag voor iets waar ik nu achteraf pas achter kom. Ik hoop dat jullie dat ook zo zien en met enige redelijkheid een coulanceregeling tot stand kunnen brengen.

Groet, Arne

 

icon

Beste antwoord door Daisy 26 May 2020, 16:45

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Arne,

 

Super zuur dat je zo geschrokken bent van de hoge rekening. Ik kijk in jouw geval graag even mee wat ik voor je kan betekenen, kan jij mij een privébericht sturen met jouw gegevens?

 

Groetjes,

Daisy

Mijn zoon van 16 jaar heeft en betaalt dit abonnement. Ik heb al onderzocht of een dataplafond ingesteld kan worden, dat is niet het geval. Al 2 keer eerder verrast met een extra rekening achteraf tussen de 20-30 euro, waarmee het voordeel van dit abonnement volledig teniet wordt gedaan. Deze vakantie buiten Europa, weer onaangenaam verrast van even 2 tellen data aanzetten, direct een sms, maar ook direct een een rekening van 60 Euro extra, waarbij data niet eens aangesproken is. Het zal best in de voorwaarden staan, maar ongelooflijk zuur voor een puber en je kunt het gewoon niet voorkomen dit. Ik hoop dat jullie wat voor mijn zoon kunnen betekenen en in godsnaam stel de mogelijkheid tot een plafond in….Kitty 

Hallo @KittyPlaat je kunt met Simyo bellen voor een betalingsregeling of een reactie hier van een moderator afwachten.

Bij een Android-toestel kun je zelf een waarschuwing en plafond instellen en bij een Iphone kun je bij het ingaan van de nieuwe maand de verbruiksteller op nul zetten en dan handmatig het verbruik bijhouden.

Als he tegen het plafond dreigt te komen kun je overschakelen op wifi of een bundel bijkopen.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @KittyPlaat,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten de bundel.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Om deze reden sturen wij altijd waarschuwingsberichten per sms zodra je databundel op is zodat je op de hoogte bent van het tarief op dat moment (€0,15 per MB). Indien je zoon een Android telefoon heeft is het mogelijk op een datalimiet in te stellen, bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Ik raad aan om de tips op onze blog goed door te nemen. 

Je bundels zijn alleen geldig binnen Europa. Je kunt onze tarieven voor in het buitenland via onze website bekijken. Buiten zone 1 gebied betaal je standaard een buitenbundeltarief, wij raden daarom aan om een lokale simkaart aan te schaffen zodra je buiten zone 1 reist.

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze kosten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met de persoonlijke gegevens en 06-nummer? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen hierin.

Bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer