.

Beantwoord

Ik heb hoog verbruik door internetverbruik. Wat kan ik hieraan doen?

  • 29 December 2014
  • 15 reacties
  • 634 Bekeken

Goedendag,

In de avond/nacht van 24 op 25 oktober is bij mij het verbruik de pan uitgeschoten.
Mijn abonnement staat op 500 mb en er is terwijl ik sliep wel 2 gigabyte verbruikt en nu zit ik met een rekening van 200 euro.
Waar dit verbruik weg komt weet ik niet, Simyo willen het telefonisch niet vertellen en ook niet per e-mail.
Ons wordt gewoon gevraagd de 200 euro zo maar neer te tikken terwijl ik het niet verbruikt heb!
In huis heb ik notabene Wifi en dat gebruik ik daar, ook de instelling van updates staan op wi-fi alleen.
Wij wonen ergens buiten uit dus slecht bereik en geen 4g.

Met vriendelijke groet,

Johan Brandsma
icon

Beste antwoord door Tiury 30 December 2014, 15:43

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Simyo is verplicht vanwege de wet op de privacy geen inzage te krijgen in jouw internetverbruik.
Zij kunnen en mogen dit dus niet.
Soms gaan telefoons uit de wifi stand en gebruiken daarna via 3G/4G/Edge.

Mijn iPhone 4 ging ook zo leuk uit zichzelf op 3G terwijl ik alles goed had staan.
Ben je toevallig net iets aan het downloaden en hij floept van Wifi op 3G dan ben je dus de pineut.
Ik noem maar een dwarsstraat.
Vind ik maar raar wat heeft dat met privacy te maken aangezien ik er zelf om vraag?

1. Ik heb updates op wi-fi staan
2. Ik lag te slapen! dus was niet actief op mijn telefoon
3. Waar komt het verbruik weg?!

mijn excuses maar ben op het moment erg gefrustreerd hier door, 200 euro is een hoop geld voor mij en ik heb het niet eens verbruikt.
Ik ben hier al mee bezig sinds dat het gebeurt is, Simyo negeert/reageert niet op sommige mailtjes. Telefoon gesprekken zorgen ook niet voor een oplossing ik heb al een klacht bij VARA Kassa gedaan, daar heeft iemand mij gerefereerd hier naar toe en hier krijg ik weer precies hetzelfde te horen als dat ik aan de telefoon of per mail hoor.

Extreem vervelend dit.
Reputatie 7
Badge +9
Het is inderdaad vreemd gesteld met die privacywetgeving, maar zelfs als je er zelf om vraagt kan een provider je niet vertellen welke websites je hebt bezocht en van welke servers data is gedownload. Of welke app of OS proces voor de download verantwoordelijk was. Ze vertellen je uitsluitend dingen die je zelf ook op Mijn Simyo kunt zien, d.w.z. het tijdstip en de hoeveelheid data.

Verder kan zoals Koorelle zegt een smartphone onder sommige omstandigheden zonder veel problemen overschakelen van Wifi naar 3G of 4G ook al heb je ingesteld dat updates alleen via WiFi gaan. Verder is het feit of je al dan niet ligt te slapen of het toestel al dan niet in handen hebt irrelevant, een smartphone doet dingen "uit zichzelf" of de eigenaar nu in de buurt is of niet.

Maar even afwachten wat Simyo hierop te zeggen heeft.
Een vriend van mij kon deze gegevens bij een andere (weet zo niet meer welke) gewoon opvragen.

Maar een smartphone doet niet dingen van 2 gigabyte in 1 nacht uitzichzelf!?
Zet alvast op Mijn Simyo internet uit, bij instellingen en simkaart.

Wacht geduldig af tot een moderator reageert op je vraag (die je net als je vriend ook hebt gesteld)
Of het nu een forum expert is of iemand zoals ik een Oppersimyaan, wij zijn allen klant van Simyo net als jij.
Een moderator heeft inzicht in jouw gegevens en wij niet.

Het streven van Simyo is om binnen een werkdag te reageren, vanaf nu zou ik dus wachten op diens reactie!

Succes. :)
Friesian
Hier precies hetzelfde. Ik had hiervoor een andere provider, 2 gb internet per maand, altijd voldoende er bleef zelfs vaak 300 tot 500mb over.

Sinds 6 maanden klant bij Simyo, 2.5 gb internet en standaard 10 15 dagen voor mijn nieuwe bundel ben ik door al mijn mb's heen?? Ik heb zelfde telefoon en zelfde gebruiksgedrag.

Nu heb ik een app gedownload die alle verbruik bij houdt. Guess what? App zegt verbruik is 1.6 gb maar bij Simyo ben ik door mijn mb's heen. Gevraagd om gedetailleerd overzicht maar dat willen ze niet geven. Privacy for what? Ik weet toch wat ik heb gedaan met me eigen telefoon?

Oplichters! Ik heb al via juiste instanties dit doorgespeeld. Heb keihard bewijs was verschillende apps waaronder meting van Samsung zelf
Reputatie 4
Badge +8
Oplichters? Ga jij eens rap je mond met zeep spoelen jongeman! Brrrrrr
Reputatie 6
Badge +10
Hoi johan152, welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je al een poos bent afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie ook dat er behoorlijk wat contact over is geweest met onze klantenservice afgelopen 2 maanden. Ook is te zien dat er al aardig wat onderzoek naar je verbruik is geweest.

Je verbruik is terecht geregistreerd bleek uit onderzoek van de KPN netwerkspecialisten. Op 24-10 vanaf 19:49 tot 25-10 om 11:11 is je telefoon continue verbonden geweest met het KPN netwerk. In die tijd heeft je telefoon onafgebroken 1222 MB verbruikt. Zoals je nu meerdere malen is uitgelegd kunnen wij niet zien waar dit verbruik vandaan komt. Een provider die dit kan terughalen is in overtreding met de Europese wetgeving.

Normaal gesproken is Simyo uiterst coulant als het gaat om een hoge factuur door dataverbruik, zoals je zelf hebt ondervonden in mei dit jaar. Je bent toen tegemoet gekomen voor bijna €100,-. Hierbij is ook heel duidelijk uitgelegd dat dit een eenmalige tegemoetkoming is. Mijn collega's hebben je ook tips meegegeven hoe je dit in de toekomst kon voorkomen. Zoals je begrijpt, maar misschien vergeet te vertellen in dit topic, is dit de reden dat we je nu niet meer tegemoetkomen.

Het lijkt mij heel verstandig om met behulp van deze blog je telefoon in te duiken en onderzoeken waar je verbruik vandaan komt. Ik hoop dat je daar wat van opsteekt en je hopelijk realiseert dat Simyo niet zomaar verbruik in rekening brengt, want dit is gewoonweg niet waar 🙂.

We hebben je aansluiting nu al een tijdje langer open laten staan, omdat je de afspraak hebt gemaakt met onze Backoffice afdeling dat je een aanbetaling zou doen. Helaas hebben we nog niets ontvangen en hierop hebben mijn collega's besloten je weer eenzijdig af te sluiten. Let op de openstaande factuur, want na de tweede herinnering wordt hij helaas alleen maar duurder.

Bedankt voor jullie reacties, Koorelle, Scotsman en Friesian 🙂!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tan,

Het valt me op dat je al in meerdere topics hetzelfde verhaal hebt gekopieerd en geplakt. Ben je misschien bang dat we over je eigen topic heen lezen? Maak je daar vooral geen zorgen over hoor 🙂 We proberen elke vraag binnen 24 uur te beantwoorden. Mijn collega Ali heeft zojuist antwoord gegeven op je vraag
in je eigen topic
.
Badge +2
@Tiury,

Bedankt dat je perikelen omtrent deze johan152 uiteen gezet hebt.
Deze johan152 kwam klagen op het kassa-vara forum over de oplichterbende die Simyo zou zijn.
Ik heb hem toen uitgelegd dat het zeer waarschijnlijk aan de instellingen van zijn eigen telefoon zou liggen en heb hem doorverwezen naar dit forum waar hij dus zijn verhaal heeft gedaan.
Van de gehele voorgeschiedenis is op het kassa.vara forum niets verteld, uiteraard niet zou je bijna zeggen als men dit zo leest.
Het was zijn vooropgezet doel om Simyo te bevuilen en zwart te maken naar nu blijkt.
De echte gang van zaken worden nu terug gekoppelt naar het vara.kassa-forum om te laten zien hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Dit wilde ik even kwijt en ik zou tegen jullie, de gehele Simyo-ploeg plus Simyo-forum willen zeggen, ga zo door.

Gegroet, Willem(47)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Bedankt dat je johan152 naar het Simyo forum hebt gewezen en voor het compliment. Op deze manier kunnen we in ieder geval uitleg gegeven over wat er is gebeurd 🙂. Dat hij op het Kassa forum graag zijn negatieve gevoelens over Simyo uit, is zijn goed recht. Toch is het in zo'n geval wel sportief als je er de voorgeschiedenis ook bij verteld 😉. Gelukkig zijn er op het Vara.Kassa-forum ook Simyanen actief!

Nogmaals bedankt Willem47 en alvast een prettig 2015!
Badge +2
Hoi Willem47,

Bedankt dat je johan152 naar het Simyo forum hebt gewezen en voor het compliment. Op deze manier kunnen we in ieder geval uitleg gegeven over wat er is gebeurd 🙂. Dat hij op het Kassa forum graag zijn negatieve gevoelens over Simyo uit, is zijn goed recht. Toch is het in zo'n geval wel sportief als je er de voorgeschiedenis ook bij verteld 😉. Gelukkig zijn er op het Vara.Kassa-forum ook Simyanen actief!

Nogmaals bedankt Willem47 en alvast een prettig 2015!

Hoi Tiury.

Op forums gebeurd het wel vaker dat de waarheid wat "gekleurd" wordt, niet altijd, maar soms.
Dat weet je als je al veel langer in forums rondhangt.
Als iets krom is, dan zal het ook krom zijn, maar als iets recht is dan zal dat rechte ook naar boven moeten komen, hoe dan ook, alhoewel de mensheid meer geneigd is om van het nagatieve uit te gaan en te geloven, maar goed, het zij zo.

Ik hang ook geregeld in dit forum rond en ik merk hoe er met problemen wordt omgegaan, en als ik dan lees dat zo'n persoon Simyo een asociale instelling noemt in een openbaar forum, en ik weet dat het anders is, dan klopt er dus iets niet.
Ik ben dus in de clinch gegaan met deze johan152 en heb hem op bepaalde dingen gewezen, en helemaal toen bleek dat de waarheid een heel eind verwijderd lag als wat deze johan152 beschreef.
Maar goed, het is eenvoudiger als men zelf dat topic leest in het kassa-vara forum.
Gompyxx is de naam, anonimiteit boven alles, toch?

Klik-> Kassa-forum

Ik wens iedereen een Gezond en Voorspoedig 2015 toe...

Groeten, Willem(47)
Reputatie 7
Zojuist eens het betreffende topic op het kassa-forum gelezen.

Wat mij helaas opvalt, is dat degene met de grote mond niet meer de moeite neemt te reageren.......:mad:
Badge +2
Het is op elk forum van elke provider zo, en op elk forum van maakt niet uit welke dienstverlener...
Je zult altijd mensen houden waarbij de grootte van een bek omgekeerd evenredig is met de inhoud van de schedel
Badge +8
Hoi RicoK en Willem47,

Wanneer mensen boos zijn, of iets niet snappen, dan is dat eigenlijk best logisch, dat ze dan niet in hun meest redelijke doen zijn.
Maar dat is niet altijd makkelijk om te verteren, als je buiten die emotie staat, en wel redelijkheid verwacht.
Al met al helpt het meestal wel om goede uitleg te geven. Soms wil iemand er dan helaas nog niet aan :(
Gompyxx heel erg bedankt dat je voor ons bent opgekomen, want we doen inderdaad ons best om op een goede manier met dit soort klachten om te gaan. Ik ben blij dat jij die omschrijving van onze service dus ook niet herkende :)

Een heel fijn 2015 allemaal!

Groetjes,
Charlene

Reageer