Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik heb hoog verbruik door internetverbruik. Wat kan ik hieraan doen?

  • 29 december 2014
  • 15 reacties
  • 634 Bekeken

Goedendag,

In de avond/nacht van 24 op 25 oktober is bij mij het verbruik de pan uitgeschoten.
Mijn abonnement staat op 500 mb en er is terwijl ik sliep wel 2 gigabyte verbruikt en nu zit ik met een rekening van 200 euro.
Waar dit verbruik weg komt weet ik niet, Simyo willen het telefonisch niet vertellen en ook niet per e-mail.
Ons wordt gewoon gevraagd de 200 euro zo maar neer te tikken terwijl ik het niet verbruikt heb!
In huis heb ik notabene Wifi en dat gebruik ik daar, ook de instelling van updates staan op wi-fi alleen.
Wij wonen ergens buiten uit dus slecht bereik en geen 4g.

Met vriendelijke groet,

Johan Brandsma
icon

Beste antwoord door Tiury 30 december 2014, 15:43

Hoi johan152, welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je al een poos bent afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie ook dat er behoorlijk wat contact over is geweest met onze klantenservice afgelopen 2 maanden. Ook is te zien dat er al aardig wat onderzoek naar je verbruik is geweest.



Je verbruik is terecht geregistreerd bleek uit onderzoek van de KPN netwerkspecialisten. Op 24-10 vanaf 19:49 tot 25-10 om 11:11 is je telefoon continue verbonden geweest met het KPN netwerk. In die tijd heeft je telefoon onafgebroken 1222 MB verbruikt. Zoals je nu meerdere malen is uitgelegd kunnen wij niet zien waar dit verbruik vandaan komt. Een provider die dit kan terughalen is in overtreding met de Europese wetgeving.



Normaal gesproken is Simyo uiterst coulant als het gaat om een hoge factuur door dataverbruik, zoals je zelf hebt ondervonden in mei dit jaar. Je bent toen tegemoet gekomen voor bijna €100,-. Hierbij is ook heel duidelijk uitgelegd dat dit een eenmalige tegemoetkoming is. Mijn collega's hebben je ook tips meegegeven hoe je dit in de toekomst kon voorkomen. Zoals je begrijpt, maar misschien vergeet te vertellen in dit topic, is dit de reden dat we je nu niet meer tegemoetkomen.



Het lijkt mij heel verstandig om met behulp van deze blog je telefoon in te duiken en onderzoeken waar je verbruik vandaan komt. Ik hoop dat je daar wat van opsteekt en je hopelijk realiseert dat Simyo niet zomaar verbruik in rekening brengt, want dit is gewoonweg niet waar 🙂.



We hebben je aansluiting nu al een tijdje langer open laten staan, omdat je de afspraak hebt gemaakt met onze Backoffice afdeling dat je een aanbetaling zou doen. Helaas hebben we nog niets ontvangen en hierop hebben mijn collega's besloten je weer eenzijdig af te sluiten. Let op de openstaande factuur, want na de tweede herinnering wordt hij helaas alleen maar duurder.



Bedankt voor jullie reacties, Koorelle, Scotsman en Friesian 🙂!
Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Simyo is verplicht vanwege de wet op de privacy geen inzage te krijgen in jouw internetverbruik.
Zij kunnen en mogen dit dus niet.
Soms gaan telefoons uit de wifi stand en gebruiken daarna via 3G/4G/Edge.

Mijn iPhone 4 ging ook zo leuk uit zichzelf op 3G terwijl ik alles goed had staan.
Ben je toevallig net iets aan het downloaden en hij floept van Wifi op 3G dan ben je dus de pineut.
Ik noem maar een dwarsstraat.
Vind ik maar raar wat heeft dat met privacy te maken aangezien ik er zelf om vraag?

1. Ik heb updates op wi-fi staan
2. Ik lag te slapen! dus was niet actief op mijn telefoon
3. Waar komt het verbruik weg?!

mijn excuses maar ben op het moment erg gefrustreerd hier door, 200 euro is een hoop geld voor mij en ik heb het niet eens verbruikt.
Ik ben hier al mee bezig sinds dat het gebeurt is, Simyo negeert/reageert niet op sommige mailtjes. Telefoon gesprekken zorgen ook niet voor een oplossing ik heb al een klacht bij VARA Kassa gedaan, daar heeft iemand mij gerefereerd hier naar toe en hier krijg ik weer precies hetzelfde te horen als dat ik aan de telefoon of per mail hoor.

Extreem vervelend dit.
Het is inderdaad vreemd gesteld met die privacywetgeving, maar zelfs als je er zelf om vraagt kan een provider je niet vertellen welke websites je hebt bezocht en van welke servers data is gedownload. Of welke app of OS proces voor de download verantwoordelijk was. Ze vertellen je uitsluitend dingen die je zelf ook op Mijn Simyo kunt zien, d.w.z. het tijdstip en de hoeveelheid data.

Verder kan zoals Koorelle zegt een smartphone onder sommige omstandigheden zonder veel problemen overschakelen van Wifi naar 3G of 4G ook al heb je ingesteld dat updates alleen via WiFi gaan. Verder is het feit of je al dan niet ligt te slapen of het toestel al dan niet in handen hebt irrelevant, een smartphone doet dingen "uit zichzelf" of de eigenaar nu in de buurt is of niet.

Maar even afwachten wat Simyo hierop te zeggen heeft.
Een vriend van mij kon deze gegevens bij een andere (weet zo niet meer welke) gewoon opvragen.

Maar een smartphone doet niet dingen van 2 gigabyte in 1 nacht uitzichzelf!?
Zet alvast op Mijn Simyo internet uit, bij instellingen en simkaart.

Wacht geduldig af tot een moderator reageert op je vraag (die je net als je vriend ook hebt gesteld)
Of het nu een forum expert is of iemand zoals ik een Oppersimyaan, wij zijn allen klant van Simyo net als jij.
Een moderator heeft inzicht in jouw gegevens en wij niet.

Het streven van Simyo is om binnen een werkdag te reageren, vanaf nu zou ik dus wachten op diens reactie!

Succes. :)
Friesian
Hier precies hetzelfde. Ik had hiervoor een andere provider, 2 gb internet per maand, altijd voldoende er bleef zelfs vaak 300 tot 500mb over.

Sinds 6 maanden klant bij Simyo, 2.5 gb internet en standaard 10 15 dagen voor mijn nieuwe bundel ben ik door al mijn mb's heen?? Ik heb zelfde telefoon en zelfde gebruiksgedrag.

Nu heb ik een app gedownload die alle verbruik bij houdt. Guess what? App zegt verbruik is 1.6 gb maar bij Simyo ben ik door mijn mb's heen. Gevraagd om gedetailleerd overzicht maar dat willen ze niet geven. Privacy for what? Ik weet toch wat ik heb gedaan met me eigen telefoon?

Oplichters! Ik heb al via juiste instanties dit doorgespeeld. Heb keihard bewijs was verschillende apps waaronder meting van Samsung zelf
Reputatie 4
Badge +8
Oplichters? Ga jij eens rap je mond met zeep spoelen jongeman! Brrrrrr
Reputatie 6
Badge +10
Hoi johan152, welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je al een poos bent afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie ook dat er behoorlijk wat contact over is geweest met onze klantenservice afgelopen 2 maanden. Ook is te zien dat er al aardig wat onderzoek naar je verbruik is geweest.

Je verbruik is terecht geregistreerd bleek uit onderzoek van de KPN netwerkspecialisten. Op 24-10 vanaf 19:49 tot 25-10 om 11:11 is je telefoon continue verbonden geweest met het KPN netwerk. In die tijd heeft je telefoon onafgebroken 1222 MB verbruikt. Zoals je nu meerdere malen is uitgelegd kunnen wij niet zien waar dit verbruik vandaan komt. Een provider die dit kan terughalen is in overtreding met de Europese wetgeving.

Normaal gesproken is Simyo uiterst coulant als het gaat om een hoge factuur door dataverbruik, zoals je zelf hebt ondervonden in mei dit jaar. Je bent toen tegemoet gekomen voor bijna €100,-. Hierbij is ook heel duidelijk uitgelegd dat dit een eenmalige tegemoetkoming is. Mijn collega's hebben je ook tips meegegeven hoe je dit in de toekomst kon voorkomen. Zoals je begrijpt, maar misschien vergeet te vertellen in dit topic, is dit de reden dat we je nu niet meer tegemoetkomen.

Het lijkt mij heel verstandig om met behulp van deze blog je telefoon in te duiken en onderzoeken waar je verbruik vandaan komt. Ik hoop dat je daar wat van opsteekt en je hopelijk realiseert dat Simyo niet zomaar verbruik in rekening brengt, want dit is gewoonweg niet waar 🙂.

We hebben je aansluiting nu al een tijdje langer open laten staan, omdat je de afspraak hebt gemaakt met onze Backoffice afdeling dat je een aanbetaling zou doen. Helaas hebben we nog niets ontvangen en hierop hebben mijn collega's besloten je weer eenzijdig af te sluiten. Let op de openstaande factuur, want na de tweede herinnering wordt hij helaas alleen maar duurder.

Bedankt voor jullie reacties, Koorelle, Scotsman en Friesian 🙂!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tan,

Het valt me op dat je al in meerdere topics hetzelfde verhaal hebt gekopieerd en geplakt. Ben je misschien bang dat we over je eigen topic heen lezen? Maak je daar vooral geen zorgen over hoor 🙂 We proberen elke vraag binnen 24 uur te beantwoorden. Mijn collega Ali heeft zojuist antwoord gegeven op je vraag
in je eigen topic
.
Badge +2
@Tiury,

Bedankt dat je perikelen omtrent deze johan152 uiteen gezet hebt.
Deze johan152 kwam klagen op het kassa-vara forum over de oplichterbende die Simyo zou zijn.
Ik heb hem toen uitgelegd dat het zeer waarschijnlijk aan de instellingen van zijn eigen telefoon zou liggen en heb hem doorverwezen naar dit forum waar hij dus zijn verhaal heeft gedaan.
Van de gehele voorgeschiedenis is op het kassa.vara forum niets verteld, uiteraard niet zou je bijna zeggen als men dit zo leest.
Het was zijn vooropgezet doel om Simyo te bevuilen en zwart te maken naar nu blijkt.
De echte gang van zaken worden nu terug gekoppelt naar het vara.kassa-forum om te laten zien hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Dit wilde ik even kwijt en ik zou tegen jullie, de gehele Simyo-ploeg plus Simyo-forum willen zeggen, ga zo door.

Gegroet, Willem(47)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Bedankt dat je johan152 naar het Simyo forum hebt gewezen en voor het compliment. Op deze manier kunnen we in ieder geval uitleg gegeven over wat er is gebeurd 🙂. Dat hij op het Kassa forum graag zijn negatieve gevoelens over Simyo uit, is zijn goed recht. Toch is het in zo'n geval wel sportief als je er de voorgeschiedenis ook bij verteld 😉. Gelukkig zijn er op het Vara.Kassa-forum ook Simyanen actief!

Nogmaals bedankt Willem47 en alvast een prettig 2015!
Badge +2
Hoi Willem47,

Bedankt dat je johan152 naar het Simyo forum hebt gewezen en voor het compliment. Op deze manier kunnen we in ieder geval uitleg gegeven over wat er is gebeurd 🙂. Dat hij op het Kassa forum graag zijn negatieve gevoelens over Simyo uit, is zijn goed recht. Toch is het in zo'n geval wel sportief als je er de voorgeschiedenis ook bij verteld 😉. Gelukkig zijn er op het Vara.Kassa-forum ook Simyanen actief!

Nogmaals bedankt Willem47 en alvast een prettig 2015!

Hoi Tiury.

Op forums gebeurd het wel vaker dat de waarheid wat "gekleurd" wordt, niet altijd, maar soms.
Dat weet je als je al veel langer in forums rondhangt.
Als iets krom is, dan zal het ook krom zijn, maar als iets recht is dan zal dat rechte ook naar boven moeten komen, hoe dan ook, alhoewel de mensheid meer geneigd is om van het nagatieve uit te gaan en te geloven, maar goed, het zij zo.

Ik hang ook geregeld in dit forum rond en ik merk hoe er met problemen wordt omgegaan, en als ik dan lees dat zo'n persoon Simyo een asociale instelling noemt in een openbaar forum, en ik weet dat het anders is, dan klopt er dus iets niet.
Ik ben dus in de clinch gegaan met deze johan152 en heb hem op bepaalde dingen gewezen, en helemaal toen bleek dat de waarheid een heel eind verwijderd lag als wat deze johan152 beschreef.
Maar goed, het is eenvoudiger als men zelf dat topic leest in het kassa-vara forum.
Gompyxx is de naam, anonimiteit boven alles, toch?

Klik-> Kassa-forum

Ik wens iedereen een Gezond en Voorspoedig 2015 toe...

Groeten, Willem(47)
Reputatie 7
Zojuist eens het betreffende topic op het kassa-forum gelezen.

Wat mij helaas opvalt, is dat degene met de grote mond niet meer de moeite neemt te reageren.......:mad:
Badge +2
Het is op elk forum van elke provider zo, en op elk forum van maakt niet uit welke dienstverlener...
Je zult altijd mensen houden waarbij de grootte van een bek omgekeerd evenredig is met de inhoud van de schedel
Badge +8
Hoi RicoK en Willem47,

Wanneer mensen boos zijn, of iets niet snappen, dan is dat eigenlijk best logisch, dat ze dan niet in hun meest redelijke doen zijn.
Maar dat is niet altijd makkelijk om te verteren, als je buiten die emotie staat, en wel redelijkheid verwacht.
Al met al helpt het meestal wel om goede uitleg te geven. Soms wil iemand er dan helaas nog niet aan :(
Gompyxx heel erg bedankt dat je voor ons bent opgekomen, want we doen inderdaad ons best om op een goede manier met dit soort klachten om te gaan. Ik ben blij dat jij die omschrijving van onze service dus ook niet herkende :)

Een heel fijn 2015 allemaal!

Groetjes,
Charlene

Reageer