Het was even schrikken toen ik afgelopen zondag wakker werd en een SMS las met de boodschap dat ik al aan mijn datalimiet van 500 mb zat. Ik ben al jaren klant bij Simyo en al die tijd heeft mijn maandelijkse dataverbruik rond de 200 mb gelegen. De SMS is rond 4 uur 's nachts verstuurd en om 8 uur 's sochtends was er al voor 12,19 aan extra kosten buiten mijn bundel gemaakt. Het vreemde is dat mijn telefoon (Nexus 5) aangeeft dat ik de hele maand nog maar 71 mb aan data verbuikt heb. Mijn telefoon heeft altijd verbinding met WiFi. Er zijn die nacht ook geen updates uitgevoerd of apps actief geweest.
Als ik op Mijn Simyo naar mijn dataverbruik kijk lijken de problemen op 3 februari begonnen te zijn. Vanaf die dag zijn er op willekeurige tijden relatief grote datasessies in rekening gebracht van enkele tot tientallen mb's per keer. Om verder dataverbruik te voorkomen heb ik maar meteen de mobiele gegevensoverdracht uitgezet, zowel op mijn telefoon als via Mijn Simyo. Ik heb op mijn telefoon alle instellingen en geschiedenis van app gebruik nagelopen maar ik kan geen enkele verklaring voor het hoge dataverbruik vinden. Hopelijk kan iemand hier meer helderheid over verschaffen.
Met vriendelijke groet,
Derek
Beste antwoord door Ali
Bekijk originele reactie