.

Beantwoord

Ik heb hoge kosten. Wat nu?

  • 16 September 2018
  • 9 reacties
  • 250 Bekeken

Beste medewerker van Simyo

Afgelopen zomer zocht ik n abonnement voor mijn dochter, omdat ze naar de middelbare school ging en ze telefonisch bereikbaar moest zijn. Nadat ik n paar jaar geleden n abonnement voor mijn vader bij Simyo heb afgesloten, en hij tevreden was, kwam ik tot de conclusie dat dat ook n goede optie voor mijn dochter zou zijn.

Echter nu is er gister iets fout gegaan. Ik kreeg om 23.13 n email dat de sim was geblokkeerd, vanwege hoogverbruik. Er was n factuur van 105€ vanwege internet buiten de bundel. Ik schrok me n ongeluk. Toen ik in de app ging kijken was het al 153€ en even later zelfs 193€ en vanmorgen 195€.

Mijn dochter was gister bij haar vader en heeft blijkbaar de wifi niet aangezet en wel internet op haar mobiel gebruikt. Mogelijk heeft ze de waarschuwingssmsjes ontvangen, maar ze is 11 jaar, dus ze waarschijnlijk niet opgemerkt.
Het is fijn dat Simyo de sim blokkeert, maar van mij mag dat véél eerder.

Met de strengere regels ging ik er overigens vanuit dat je niet meer in zulke korte tijd zulke hoge mobiele kosten kunt opbouwen. Ik heb meerdere providers gehad, waarbij dit niet kon, omdat of internet buiten de bundel werd geblokkeerd, of gewoon doorgaat, maar dan zeer langzaam.

Na wat googlen, lees ik dat Simyo daar dus geen beperking voor heeft, waardoor meerdere mensen reeds n dergelijke hoge rekening hebben opgebouwd in zéér korte tijd.

Gelukkig zie ik dat jullie ook n coulantie regeling hebben. Daar zou ik nu graag gebruik van maken. De extra gemaakte kosten zou ik, tegen n redelijke vergoeding, graag kwijtgescholden willen zien door Simyo. In de historie is ook duidelijk te zien dat mijn dochter nooit zo ver buiten haar bundel gaat, dus duidelijk een geval van een zelfgemaakte fout, die mede wordt veroorzaakt omdat je bij Simyo zo gemakkelijk buiten de bundel kunt internetten (en wat ongelooflijk veel duurder is dan binnen de bundel, zo'n 1000%). Wat voor n 11-jarige moeilijk in de gaten te houden is.

Welke mogelijkheden heb ik overigens als ouder om haar internet stop te zetten als ze buiten haar bundel gaat, zonder dat ik bij haar in de buurt ben. Is het niet mogelijk om n automatische limiet in te stellen?

Met vriendelijke groet,

Joan
icon

Beste antwoord door Jihane 16 September 2018, 16:19

Bekijk originele reactie

9 reacties

Beste @Joan1968 - Joan.

Via Simyo kun je niet een limiet instellen wel via de telefoon. Via - instellingen - gegevensgebruik en/of de app My Datamanager kan dat.
Ik ga er vanuit dat je dit waarschijnlijk al kent en weet maar geef het toch even.
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Simyo ontvangt de gegevens met vertraging waardoor de kosten hoger kunnen zijn dan wordt aangegeven.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij---282?c=350

Wel vervelend voor jou en je dochter om mee te maken.

Een moderator meldt zich nog.

Desondanks een fijne zondag.

Groetjes,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joan,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jeetje! Dat is natuurlijk een schrikmoment! Het is al een positief punt dat het helder is waar het verbruik vandaan komt. Als de wifi niet aangezet wordt, kan het inderdaad snel gaan. Ik raad je aan om dit blog door te lezen omdat daar tips staan om het verbruik zo laag mogelijk te houden.

Ik zal even goed naar alles kijken om tot een oplossing te komen. Je hoort snel van me!

@ Friesian, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
@Jihane
Bedankt voor je bericht en de goede afhandeling!

@Friesian
Bedankt voor de tips en t medeleven.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joan,

Graag gedaan! 🙂 Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Jihane
Beste, ik bevind me in dezelfde positie als bovenstaande.... kreeg vandaag ook een hoge factuur van meer dan 170 euro..... niet grappig. Mijn dochter gaat idd ook met naar middelbare en sinds de zomer een abonnement. Dit ging goed, maar nu ook flink boven haar bundel. Ze heeft ook de sms gemist en ik heb geen waarschuwingsemail gehad.....

Ga dus nu ook meteen goed opzoeken hoe ik de limiet moet vast zetten en babbelen met haar..... ze is 12.

Ik lees iets over een coulantregeling tegen een redelijke vergoeding? Kan ik daar info over krijgen?

Zelf ben ik ook al jarenlang klant wat goed bevalt.

Ik hoop dat u mij kunt helpen,

Vriendelijke groet......
deIk heb ook niets gezien dat kaart is geblokkeerd voor hooggebruik? Ik lees dat wel bij andere berichten...

Ze heeft idd sms gehad en daarna zelf al meteen mobiele gegevens en roaming uit gezet. Hoe kan het dan dat kosten toch doorlopen?
Reputatie 7
Badge +9
Het is mogelijk dat het verbruik geleidelijk heeft plaats gevonden. 100 per dag of 250 euro per week. Als die 170 euro verdeeld was over 2 dagen, dan heeft er geen hoogverbruik plaats gevonden.
Ok. Idd het was verdeeld. Zag ik op factuur. Maar jaar mobiele verbinding had ze uit gezet? Staat nu ook uit en kan alleen op WiFi nu....
Reputatie 7
Badge +10
Hi Liesje,

Natuurlijk wil ik je verder helpen 🙂 Ik heb net gereageerd in het andere topic dat je hebt aangemaakt. Zullen we daar verdergaan?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer