Afgelopen zomer zocht ik n abonnement voor mijn dochter, omdat ze naar de middelbare school ging en ze telefonisch bereikbaar moest zijn. Nadat ik n paar jaar geleden n abonnement voor mijn vader bij Simyo heb afgesloten, en hij tevreden was, kwam ik tot de conclusie dat dat ook n goede optie voor mijn dochter zou zijn.
Echter nu is er gister iets fout gegaan. Ik kreeg om 23.13 n email dat de sim was geblokkeerd, vanwege hoogverbruik. Er was n factuur van 105€ vanwege internet buiten de bundel. Ik schrok me n ongeluk. Toen ik in de app ging kijken was het al 153€ en even later zelfs 193€ en vanmorgen 195€.
Mijn dochter was gister bij haar vader en heeft blijkbaar de wifi niet aangezet en wel internet op haar mobiel gebruikt. Mogelijk heeft ze de waarschuwingssmsjes ontvangen, maar ze is 11 jaar, dus ze waarschijnlijk niet opgemerkt.
Het is fijn dat Simyo de sim blokkeert, maar van mij mag dat véél eerder.
Met de strengere regels ging ik er overigens vanuit dat je niet meer in zulke korte tijd zulke hoge mobiele kosten kunt opbouwen. Ik heb meerdere providers gehad, waarbij dit niet kon, omdat of internet buiten de bundel werd geblokkeerd, of gewoon doorgaat, maar dan zeer langzaam.
Na wat googlen, lees ik dat Simyo daar dus geen beperking voor heeft, waardoor meerdere mensen reeds n dergelijke hoge rekening hebben opgebouwd in zéér korte tijd.
Gelukkig zie ik dat jullie ook n coulantie regeling hebben. Daar zou ik nu graag gebruik van maken. De extra gemaakte kosten zou ik, tegen n redelijke vergoeding, graag kwijtgescholden willen zien door Simyo. In de historie is ook duidelijk te zien dat mijn dochter nooit zo ver buiten haar bundel gaat, dus duidelijk een geval van een zelfgemaakte fout, die mede wordt veroorzaakt omdat je bij Simyo zo gemakkelijk buiten de bundel kunt internetten (en wat ongelooflijk veel duurder is dan binnen de bundel, zo'n 1000%). Wat voor n 11-jarige moeilijk in de gaten te houden is.
Welke mogelijkheden heb ik overigens als ouder om haar internet stop te zetten als ze buiten haar bundel gaat, zonder dat ik bij haar in de buurt ben. Is het niet mogelijk om n automatische limiet in te stellen?
Met vriendelijke groet,
Joan
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie