.

Beantwoord

Ik heb hoge kosten door onbewust datagebruik. Hoe kan dat?

  • 19 September 2019
  • 7 reacties
  • 723 Bekeken

Beste,

ik ben al een langere tijd klant van Simyo en ik ben zeer tevreden. Echter, ben ik de afgelopen een weekje op vakantie naar Griekenland geweest en heb hier per ongeluk een app op de achtergrond aangelaten die zo’n 8.0 GB aan internet heeft verbruikt. Hierdoor ben ik zo’n €38,- buiten mijn bundel van €10,- per maand gegaan. Ik kreeg binnen een tijdsbestek van 5 min 3 sms’jes van Simyo waar ik nooit zo snel op reageren kon. De eerste met dat ik 80% van mn internet had verbruikt, de tweede dat ik 100% had verbruikt en de derde met de hoge kosten.

Het is natuurlijk mijn eigen fout geweest dat ik de app aan heb laten staan maar ik had hier nooit zo snel op kunnen reageren en dan vind ik het wat zuur dat ik daarvoor een fors bedrag moet betalen. In mijn geschiedenis van mijn verbruik kan er worden nagegaan dat ik nooit buiten mijn bundel raak en in dit geval binnen een uur €38,- te veel aan internet verbruik.

Hebben jullie een regeling waarin onbedoelde kosten zoals deze, met een verbruikersgeschiedenis als de mijne, kunnen worden kwijtgescholden? Ik lees op dit forum meer dergelijke gevallen en hierin bieden jullie goede service.

Met vriendelijke groet,
Hanneke
icon

Beste antwoord door Bas 20 September 2019, 12:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi Hanneke,

Welkom op ons forum! 😃 Maar wat vervelend dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen.

Wat wel scheelt is dat je weet waar het internetverbruik vandaan komt. Hoeven we dat in ieder geval niet meer uit te vogelen! 😉

Ik stuur je even een privébericht met betrekking tot de kosten, daar komen we wel uit samen.

Kan ik verder nog iets voor je doen op dit moment?

Groetjes,
Bas
Beste,

ik ben al een langere tijd klant van Simyo en ik ben zeer tevreden. Echter, ben ik de afgelopen een weekje op vakantie naar Griekenland geweest en heb hier per ongeluk een app op de achtergrond aangelaten die zo’n 8.0 GB aan internet heeft verbruikt. Hierdoor ben ik zo’n €38,- buiten mijn bundel van €10,- per maand gegaan. Ik kreeg binnen een tijdsbestek van 5 min 3 sms’jes van Simyo waar ik nooit zo snel op reageren kon. De eerste met dat ik 80% van mn internet had verbruikt, de tweede dat ik 100% had verbruikt en de derde met de hoge kosten.

Het is natuurlijk mijn eigen fout geweest dat ik de app aan heb laten staan maar ik had hier nooit zo snel op kunnen reageren en dan vind ik het wat zuur dat ik daarvoor een fors bedrag moet betalen. In mijn geschiedenis van mijn verbruik kan er worden nagegaan dat ik nooit buiten mijn bundel raak en in dit geval binnen een uur €38,- te veel aan internet verbruik.

Hebben jullie een regeling waarin onbedoelde kosten zoals deze, met een verbruikersgeschiedenis als de mijne, kunnen worden kwijtgescholden? Ik lees op dit forum meer dergelijke gevallen en hierin bieden jullie goede service.

Met vriendelijke groet,
Hanneke



Beste Hanneke,
Reputatie 7
Badge +10
Jmtaal,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ik zie dat je de post van Hanneke hebt geciteerd en daarna een bericht wilde tikken, maar daar is iets mis gegaan. Wil je dat nogmaals proberen? 🙂

Groetjes,
Jihane

Beste Simyo,

 

Ik betaal het abonnement 14 euro/maand van mijn zoon altijd netjes. Nu zie ik tot mijn grote schrik voor Oktober een bedrag van 290,21 euro staan en is zijn nummer geblokkeerd. Help! Ik kan dit bedrag niet missen en mijn zoon helemaal niet. Ik heb mijn zoon al op zijn donder gegeven, maar hij is zich van geen kwaad bewust. Hij vertelde wel dat hij de laatste tijd soms geen wifi verbinding meer had. De kosten zijn 25, 26 en 28 oktober gemaakt. Dus die periode klopt wel.

 

Kunnen jullie ons aub helpen?

 

Mvg, Boudewijn

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Boudewijn, 

Ik laat dit even voor wat het is aangezien ik in een ander topic al heb gereageerd op hetzelfde bericht :blush:

Check ook even je inbox! :wink:

Groetjes,
Bas

Beste Simyo,

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem. Ik had een sms’je van Simyo met de boodschap dat mijn internetbundel op was gemist, en ben daarna nog twee dagen doorgegaan met internet gebruiken. Nu heb ik een rekening van 150 euro! Is er misschien ook iets dat jullie voor mij kunnen doen? Ik kan dit op dit moment niet echt gebruiken… :(

Met vriendelijke groeten, Lonnie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lonnie,

 

Welkom op het Forum! Net als Hanneke niet onder wenselijke omstandigheden als ik dit zo lees. 

 

Als je even je inbox checkt zie je daar van mij een privébericht. Als je daar op reageert kunnen we het verbruik bespreken en eventueel tot een oplossing komen met betrekking tot de kosten die er zijn gemaakt. :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer