.

Beantwoord

Ik heb hoge belkosten. Wat nu?

  • 16 August 2017
  • 27 reacties
  • 369 Bekeken

Goedenmiddag,

Ik zie net dat ik ongemerkt buiten mijn bundel heb gebeld en gesmst.
Was me hier totaal niet van bewust.
En moet in plaats van de gebruikelijke €14 ineens €111 betalen.
Dacht altijd dat ik een melding zou krijgen wanneer ik buiten mijn bundel zou zitten.
Ben best geschrokken van dit bedrag!
Kunnen we hier iets mee doen ?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet ,
icon

Beste antwoord door Jihane 17 August 2017, 15:23

Bekijk originele reactie

27 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ilse,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van die kosten 😞 Je krijgt inderdaad geen waarschuwing als je belbundel (bijna) op is. Bij je internetbundel krijg je wel een melding als je op 80% en als je op 100% van je bundel zit. Dat komt omdat het internetten nog een grijs gebied is. Zo weet je bijvoorbeeld niet precies hoeveel MB's een internetactiviteit precies kost.

Bij het bellen ligt dat toch wat anders. Een belminuut is even lang als een normale minuut in de wereld. Ook kun je via je toestel altijd bijhouden hoeveel je gebeld hebt. Mijn Simyo is ook een handige tool om bij te houden wat er nog over is van je bundel.

Merk je dat je vaker belminuten tekort komt? Dan raad ik je aan om over te stappen naar een Onbeperkt bellen-bundel. Zo weet je zeker dat je hier nooit bij stil hoeft te staan. Als jij je bundel zou wijzigen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen, dan betaal je € 12,- per maand voor een Onbeperkt bellen-bundel.

Ik ben bang dat ik niets aan die kosten kan doen 😞 Sorry! Ik hoop toch dat het met deze uitleg wat duidelijker is. Als je wilt, kan ik wel een betalingsregeling voor je in orde maken. Je betaalt het bedrag dan in bijvoorbeeld twee of drie termijnen. Lijkt dat je wat?

Laat je 't me weten?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane ,

Jammer dat er niets aan gedaan kan worden.
Vooral omdat ik een dikke 2 jaar elke maand wel zo n 200 min. of meer over had en dat dit allemaal weggegooid word.
Ik denk er toch over na om over te stappen naar een andere provider waarbij ik de minuten mee kan nemen wat ik over heb en dat ik deze nooit kwijt ben.
Maar ga graag akkoord met een betalingsregeling.
Bedankt daarvoor!

Met vriendelijke groet ,

Ilse
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ilse,

Ah, wat jammer dat je eraan denkt om over te stappen hierdoor 😞 Ik weet niet of er veel providers zijn die aanbieden dat je je minuten meeneemt - zeker nu in de tijd van Onbeperkt bellen-bundels.

Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega over een betalingsregeling. Ik zie dat dit nu ligt bij de financiële afdeling. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen via e-mail.

Laat je het mij weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Dag Jihane ,

Helemaal goed bedankt wacht tot dat ze contact met mij opnemen.

Ik weet sowieso 1 provider die dat wel doet mijn broertje zit daarbij aangesloten en bevalt hem prima.
Vind het zonde dat ik vaak minuten en date kwijt ben.
En dan niet, dan kom ik nooit meer voor een verrassing van zo n hoge rekening te staan.

Bedankt voor je hulp,

Met vriendelijke groet,

Ilse
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ilse18,

Dat is zeker te begrijpen!

Wacht het gerust af, mijn collega zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Heel graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,
Asma
Dag Asma ,

Dat hoop ik dan maar.
Ik blijf ondertussen steeds mailtjes krijgen dat ik het bedrag nog moet betalen en in 1x.
En dat als ik binnen 15 dagen niet betaal €40 extra moet betalen of dat er een incasso bureau word ingeschakeld.
Om eerlijk te zijn vind ik dat heel vervelend.
Daarbij heb ik jullie vorige week al een mail gestuurd voor een akkoord voor een betalingsregeling. Het zou max 3 (werk) dagen duren voordat ik reactie zou krijgen.
Die tijd is allang verstreken inmiddels.
Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me?
Het is mijn eigen schuld dat ik buiten mijn bundel ben gegaan..
Was er echt van overtuigd dat ik daar een melding van zou krijgen.
En vind het fijn dat er een betalingsregeling geregeld kan worden. Maar jullie zijn daar niet echt snel mee, daar baal ik van.
De service had stukken beter gekund daarin. Zit al jaren bij jullie en tot nu toe is het mij altijd prima bevallen.
Heb nog een half jaar een abonnement bij jullie maar ga het dit keer eens niet verlengen.
Om de service en omdat ik geen minuten/data meeneem.

Groetjes Ilse
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ilse18,

Ik zie dat er gisteren contact met je is opgenomen over de betalingsregeling. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Dag Caspar ,

Zou willen dat je gelijk had.
Maar helaas heb nog steeds niets gehoord..
Geen mail geen telefoontje er word geen contact opgenomen met mij !!

Groetjes Ilse
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ilse,

Oei, balen dat je het bericht nog niet hebt ontvangen! Ik snap dat je zit te wachten op een reactie.

Ik zie dat mijn collega van de financiële afdeling je op 31 augustus een e-mail heeft gestuurd. In dit bericht staat het voorstel van je betalingsregeling, hij is verstuurd naar het e-mailadres dat geregistreerd staat in Mijn Simyo bij Instellingen > Persoonlijke gegevens. Klopt dit e-mailadres nog? Het kan zijn dat zijn e-mail in je 'ongewenste berichten' is geplaatst. Kun je dit controleren?

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els
Goedenavond ,

Heb even gekeken, en heb de mail gekregen!
Alleen stond er hierin geen betalings voorstel , ik moet hem in 1x betalen. Terwijl ik het het liefst in meerdere termijnen minstens 3 zou willen betalen.
Hoop dat dit mogelijk is !

Groetjes Ilse
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ilse18,

Hmm, ik denk dat iets hier niet helemaal goed gaat.

Ik heb de mail erbij gepakt en zie dat het een betalingsvoorstel is voor drie termijnen. Toevallig heb je op dezelfde dag een herinneringsmail van ons gehad, dat klopt. Alleen hebben wij om 13:33 uur een betalingsvoorstel gestuurd naar hetzelfde e-mailadres waar de herinneringsmail naar is verstuurd.

Kun je dit controleren?

Groetjes,
Asma
Dag Medewerker Simyo,

Ik heb mijn mailbox net na gekeken maar heb die andere mail niet ontvangen ?
Wel gek maar staat er echt niet bij tussen.. ook niet bij ongewenst of iets.
Zou je die mail nog een keer kunnen sturen met een betalingsvoorstel ?
Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Ilse
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ilse18,

Oh, dat is gek!

Maak je geen zorgen, bij deze heb ik de mail met het betalingsvoorstel nogmaals verstuurd. Houd er rekening mee dat je voor 7 september hoort te reageren. Op deze manier kunnen mijn collega's van de financiële afdeling de betalingsregeling starten per 10 september.

Laat je mij weten of je 'm inmiddels hebt ontvangen?

Groetjes,
Asma
Dag Asma ,

Zou je hem nog een aantal keer willen versturen.
Begrijp er niets van heb geen mail ontvangen.
Laatste mail die ik van simyo heb ontvangen is op 31-8.
Hij staat ook niet tussen ongewenst of iets.
Ik zou graag de betalingsregeling willen starten.
Vind het heel vervelend maar weet niet hoe dit kan gebeuren.

Groetjes ilse
Heb gisteren nog gekeken bij instellingen mijn mailadres is wel juist ingevuld.
Heel apart dit 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ilse,

Ah, dat is bijzonder! Wil je me een privébericht sturen met wat 't e-mailadres zou moeten zijn? Dan ga ik dit voor je controleren.

Groetjes,
Jihane
Goedemorgen!
Ik heb 4 dagen geleden een privé bericht naar Jihane gestuurd maar tot nu toe nog niets gehoord.
Baal ervan dat de regeling nog niet gestart is.

Groetjes Ilse
Reputatie 6
Badge +4
Misschien een tip Ilse om te kijken of je email hebt gekregen:
- Kijk bij Updates in je mailaccount of
- soms komen ze bij SPAM aan.
Succes,
Frida
Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag @Ilse18,

Ik snap dat je zo snel mogelijk wilt starten met de regeling! Inderdaad balen dat je nog geen reactie hebt 😞 Zou je nogmaals je inbox na kunnen kijken, zowel van dit Forum als van je mail (goede tips @Frida!)? Ik zal @Jihane in ieder geval even van de situatie op de hoogte stellen. Zij zal dan donderdag contact met je opnemen, wanneer ze weer aan het werk is 🙂 Is dat goed?

Groetjes,
Niels
Hallo !

Heb alles nagekeken, maar de instellingen staan goed en heb hem ook niet ontvangen bij spam.
Heb deze week een nieuwe sim kaart in gebruik genomen en daar kreeg ik wel gelijk een mail van.

Gezien de mailtjes niet overkomen.. kunnen jullie dan de regeling niet gewoon starten en geld afschrijven ?
Of anders via de post sturen ?
Want dit schiet niet op zo 🙈!

Groetjes Ilse
Hoi,

Kreeg vandaag een mail van jullie dat de 1e datum verstreken is en dat wanneer ik me hier niet aan houd dat er kosten bovenop komen en later een smsje dat ik nu €5 extra moet betalen aan administratie kosten.
Vind dit heel vervelend al die berichtjes steeds. Als het aan mij lag was die betalingsregeling allang gestart..
Daarbij ontvang ik die mailtjes wel en die van de betalingsregeling niet dat is toch raar.
Dit had allang geregeld kunnen zijn.
Kan het nu even niet zo betalen helaas vanwege andere onverwachte hoge facturen.

Groetjes Ilse
Reputatie 7
Badge +6
Beetje jammer dit.....wat een verhaal zeg😮😱
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ilse,

Oh, jee! Ik heb je zeven dagen geleden een privébericht gestuurd waarin ik je vroeg op welk telefoonnummer en op welk dagdeel je het beste bereikbaar bent. De financiële afdeling kan je dan opbellen, zodat je op die manier je akkoord kunt geven voor de betalingsregeling. De herinneringen die je verder hebt gekregen kun je natuurlijk negeren.

Reageer je nog even op mijn privéberichtje?

Groetjes,
Jihane
Dag Simyo medewerkers,

Ik heb inmiddels een paar prive berichten gestuurd met jihane.
Jihane heeft mij beloofd dat ik gebeld zou worden door jullie om de betalingsregeling te gaan starten.
3 dagen geleden is er voor het laatst contact geweest vanuit mij.
Hierin had ik gevraagd hoelang het gaat duren voordat er contact opgenomen word. Wachtte toen ook al een paar dagen. Inmiddels iets langer dan een week denk ik nu.
Ik wil dat graag geregeld hebben...
Er komen steeds meer kosten bij op wat ik niet ga betalen en er word gedreigd met afsluiting.
Dit had allemaal allang geregeld kunnen zijn.
Baal hier ontzettend van...
Wil heel graag de betalingsregeling starten en niet steeds deze berichtjes te hoeven sturen en wachten op een telefoontje.
Terwijl jullie wel mailtjes kunnen sturen waarin de kosten oplopen en er met afsluiting gedreigd word.

Groetjes ,
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ilse,

Ahhh, mijn welgemeende excuses! Dat wil ik als eerste tegen je zeggen. Normaal gezien is dit niet de gang van zaken. Ik had dit veel sneller moeten oppakken voor je. Ik heb het nu op de to-do-list van de financiële afdeling geplaatst. Eén van hen zal je zo gauw mogelijk opbellen.

En Ilse, maak je geen zorgen over extra kosten en dergelijke. Die hoef jij niet te betalen! Hier zullen 0 consequenties voor jou aan vastzitten. Ik ga dit voor je oplossen.

Groetjes,
Jihane

Reageer