.

Beantwoord

Ik heb geen waarschuwingssms ontvangen. Hoe kan dat?

  • 23 September 2017
  • 12 reacties
  • 125 Bekeken

Kom er zojuist tot mijn schrik achter dat ik in augustus voor een aanzienlijk bedrag MB's buiten de bundel heb verbruikt zonder dat ik daarvoor de gebruikelijke waarschuwingen voor 80% en 100% verbruik van de internetbundel heb ontvangen … ra ra hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Asma 24 September 2017, 11:38

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Fam van Duin,

Welkom op het Forum!

Jeetje, dat is schrikken! Ik heb je aansluiting er gelijk even bij gepakt en zie inderdaad dat de waarschuwingssms niet goed bij je is afgeleverd. Hiervoor onze excuses! :(

Maak je vooral geen zorgen, ik zal de gemaakte kosten buiten je bundel volledig vergoeden. Ik zou je graag willen vragen om de incasso van je augustus factuur te storneren. Wij zullen er vervolgens voor zorgen dat je een herinneringsmail ontvangt met het aangepast factuurbedrag. Je betaalt dus alleen je abonnementskosten.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Dat is een hele geruststelling, dankjewel voor de service Asma … ik begrijp dat jullie er zoals gebruikelijk alles aan doen om dergelijke problemen op te lossen.

Trouwens vandaag ook weer een verwarrende gang van zaken; Gisteren mijn databundel met 500 MB a 5,- euro aangevuld en vandaag een SMS dat ie alweer op is terwijl ik niet noemenswaardig online ben geweest … en 'Mijn Simyo' aan geeft dat ik nog 457 MB's tegoed heb … daar gaat dus ook iets niet helemaal goed lijkt mij ...

Met vriendelijke groet,
Fam. van Duin
Die berichten zijn leidend, de standen op de MijnSimyo pagina worden met vertraging bijgewerkt. Dit omdat Simyo deze gegevens van KPN moet krijgen.

Het advies is naar de bron van dit verbruik te zoeken. Dit kan bij moderne telefoons in de eigen data manager of download er één uit de store van het besturingssysteem. Aanbevolen zijn 3G watchdog, My data manager en Onavo count.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Fam van Duin,

Ai, dat is inderdaad verwarrend. Wat Ray hierboven zegt klopt in principe, de sms'jes die we versturen komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn hierbij leidend. Het verbruik in Mijn Simyo wordt bijgewerkt zodra we het hebben doorgekregen vanaf de lokale zendmasten. Hier zijn we dus van afhankelijk.

In jouw geval zie ik dat je de sms rond 19:37 hebt ontvangen. Het verbruik is echter voor het laatst rond 17:00 die dag bijgewerkt. Het kan dus goed zijn dat er in de tussentijd verbruik is geweest waarvoor je nu per sms wordt gewaarschuwd. Ik wil je vragen je verbruik op Mijn Simyo even bij te houden qua bijwerktijd. Als we vandaag nieuw verbruik doorkrijgen zul je zien dat de datum en het tijdstip veranderd, zo weet je zeker hoeveel er is verbruikt en of de sms inderdaad terecht is geweest. Mocht je nou na het bijwerken van je verbruik toch nog MB's zien staan, laat het me weten! Dan gaan we uitzoeken waarom je wel een sms hebt gekregen.

Voor de zekerheid zet ik gratis 1000MB voor je klaar op je Overzicht. Deze kun je ook daar activeren. Zo weet je zeker dat je niet buiten je bundel zit te internetten, ondanks de waarschuwings-sms. Deze bundel is geldig tot het einde van de maand.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, bedankt voor je heldere uitleg! :)

Groetjes,
Els
Beste Els en Ray,

Bedankt voor jullie uitleg, begrip en de gratis MB's.

Zodra er de komende dagen iets noemenswaardig verandert in de verbruiksdata op MijnSimyo dan laat ik het jullie weten.

Met vriendelijke groet,
Fam. Van Duin
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Fam van Duin,

Graag gedaan namens Els!

Dat is mooi. Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, dan kun je dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma
Update;

Volgens MijnSimyo is het laatst gemeten tijdstip nu "26 september 2017 om 13.44 uur" en de teller staat vreemd genoeg nog steeds op een tegoed van 457MB ...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fam van Duin,

Dankjewel voor de update 🙂 Ik heb het ook voor je nagekeken en ik zie dat je internetverbruik nu als laatste is bijgewerkt vanochtend om 9:43. Die sms kun je dus officieel negeren. Hou je Mijn Simyo nog alleen wel in de gaten voor je verbruik?

Groetjes,
Jihane
Dankjewel Jihane ... zal ik doen!

Groetjes,
Fam. van Duin
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,
Caspar
Badge
Volg #dezaaksimyo en samen maken we een einde aan de wanpraktijken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mike Breda,

Als je een vraag hebt, dan kun je die stellen in één topic. Je hebt al een topic geopend, dat is mooi. Volg je topic via deze link.

Groetjes,
Asma

Reageer