Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik heb geen internetbundel. Hoe kom ik aan een rekening van 200 euro?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Mijn dochter heeft een abonnement om te kunnen bellen, bijvoorbeeld als er iets mis is. Geen data want er is altijd WiFi. Nu heeft ze (hebben wij) een rekening gekregen voor circa 670 MB gebruik in april ter waarde van ongeveer 125 euro en nog eens 65 euro in mei. Alles data gebruik buiten de bundel. Maar er is voor haar nooit een data bundel besteld want die heeft ze niet nodig, zie boven. Bovendien: waarom is er nooit gewaarschuwd: ik zag bij toeval het afschrift van april maar der schade voor mei was al gedaan. Simyo wat doe je hier aan?
icon

Beste antwoord door Samantha 29 mei 2017, 12:11

Hoi DPB,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik kan het me voorstellen dat je jullie geschrokken zijn van deze rekeningen. Onze simkaarten worden standaard geleverd met de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan. Dat komt omdat elke klant dezelfde simkaart krijgt, en de meeste klanten willen wel graag gebruik kunnen maken van mobiel internet.



Pas op het moment dat je je simkaart activeert, kunnen we zien dat bij deze simkaart een abonnement zonder internet bundel hoort. Daarom waarschuwen we in de mail die je vervolgens krijgt, om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Deze mail heb jij ook ontvangen. Lees daarom de mail van 11-4-2017 maar even goed door. Ik zie dat je inmiddels deze optie uit hebt gezet, heel goed!



Omdat ik het vervelend vind dat je deze kosten hebt gemaakt, kom ik je graag eenmalig tegemoet in de kosten. Hierover heb ik je een mail gestuurd. Heb je deze ontvangen?



Als er hier nog vragen over zijn, hoor ik het graag.



Groetjes,

Samantha



@Friesian, Groentjuh, wimj12 en franswon, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Bekijk originele reactie

18 reacties

De waarschuwing beter lezen die, hoe vervelend het ook voor jullie is, jullie als mail hebben ontvangen bij aangaan abbo.
Dus zet op Mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen internet uit.
Dit is een op netwerkbasis blokkade voor mobiel dataverkeer.

Er hoort een waarschuwing te zijn geweest voor datagebruik zonder bundel...
Een moderator zal zich melden...suuk 6 !
Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo is standaard mogelijk om te internetten. Het maakt niet uit of je een bundel hebt of niet! Bij het aangaan van een bundel, wordt ook vermeld dat je via Mijn Simyo internet kan uitzetten.

Onder Mijn Simyo -> Instellingen -> Netwerkinstellingen -> "Internet op je mobiel in Nederland" kun je aangeven of de aansluiting gebruik mag maken van internet. In de emails, die Simyo stuurt bij het aangaan van een abonnement, wordt hiernaar verwijzen indien er geen databundel is aangeschaft.

Het is aan een moderator om te kijken of coulance mogelijk is. Ik raad wel aan om de bovengenoemde instelling uit te zetten. Zodra dat gedaan is, is het (na een herstart van de mobiel) niet meer mogelijk om te internetten via die aansluiting en heb jij het abonnement van je dochter zoals je het abonnement wilt hebben.
Badge
Die voorwaarde heb ik nergens gezien; ik ga dat opnieuw lezen. Verrassende aanpak van Simyo om op eigen initiatief data te gaan leveren als dat niet door de klant is besteld. Stel je voor de bakker: u krijgt witbrood geleverd als u niet aangeeft dat u dat niet wilt. Maar dan wel achteraf de rekening voor 3,50 euro per brood of zo. Hhhmmmm: beetje een handigheidje van vroeger, niet echt Simyo stijl, toch?
Het is echt een beetje anders dan door u voorgestelde. Veel mensen willen kunnen internetten, data gebruiken zonder direct een bundel nodig te hebben. Het komt er wel op aan met beleid te gebruiken. Een smartphone wordt vaak zodanig aangeboden dat bij 1e gebruik internet aan staat. Dan zou de provider en de fabrikant fout zijn.

Het niet aanschaffen van een brood, databundel - is iets anders dan een beschuit smeren met boter, het gebruik van data.

Je stapt in Eindhoven op de bus naar Nijmegen maar je gebruikt hem tot halverwege het traject
Reputatie 7
Badge +9
Het is al jaren zo dat alle nieuwe aansluitingen data kunnen gebruiken. De instelling "Internet op je mobiel in Nederland" staat totaal los van welke bundels je hebt. Iemand met een databundel kan deze instelling ook uitzetten en iemand zonder databundel zal hem ook gewoon aanzetten.

Er zijn klanten die geen bundel nemen en toch wil kunnen internetten in geval van "nood".
Er zijn klanten die geen bundel nemen en ook niet willen internetten via het mobiele netwerk.
Er zijn klanten (volgens mij de grootste groep) die een bundel nemen en dus ook verwachten dat het allemaal gelijk werkt.

Er is gekozen om gewoon alle aansluitingen te leveren met de mogelijkheid om te internet, omdat daar simpelweg de meeste vraag naar is. Ik geloof overigens dat Simyo ook een SMS stuurt als je een aantal MB zonder databundel verbruikt. Ik weet niet of dat bericht verstuurd en ontvangen is, maar in dien deze is ontvangen is dat natuurlijk ook een goede hint voor die groep klanten die niet wil kunnen internetten via Simyo, dat nog niet alles goed staat.
Badge
Jullie hebben nogal wat tekst nodig van het gehalte: vanaf nu wit is zwart en andersom (of eigenlijk was dat allang zo en u had het gewoon niet door). Mijn dochter van 12 kan hier niets mee, die denkt als ik het niet heb besteld dan krijg ik het niet alsnog, omdat Er nou eenmaal mensen zijn die... En zo ja dan ben ik vast wel beschermd als ik per ongeluk een video kijk via het netwerk. Helaas: wel ongevraagd geleverd, geen sms, niet beschermd en een enorme rekening die pas duidelijk is als hij wordt afgeschreven in de loop van de volgende maand; de schade loopt dus onnodig verder op. Simyo moet klanten in het algemeen en kinderen in het bijzonder beter beschermen tegen deze misverstanden. Simyo wat ga je hieraan doen?
Nogmaals, u hebt de waarschuwing gehad via email. Al gecontroleerd?

Kort genoeg?
Reputatie 5
Badge +7
Ik snap je punt, maar een klein beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Dat je dochter van 12 minder besef heeft van bundels en buitenbundeltarieven snap ik. Maar daar zijn de ouders voor ingehuurd. Jij dus.
En ja, persoonlijk vind ik het ook beter dat dat alles default uit staat. Maar dat staat het niet. En dat wordt duidelijk gezegd.
Er zijn overigens ook providers waar je blokkades kan instellen om buitenbundel kosten te voorkomen. Persoonlijk vind ik dat een betere keus voor kinderen.
Extra voorbeeld, hoe vervelend het ook voor u is.
Tarieven pagina rechter kader.
https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only
Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer 061xxxx wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: 061xxxxx
Wachtwoord:

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Heb je nog vragen? Dan kun je altijd terecht op onze website http://www.simyo.nl/service, ons Forum forum.simyo.nl en de Twitter helpdesk [@Simyonl].

Wil je de bestelling annuleren? Dat kan binnen 14 dagen na je bestelling op www.simyo.nl/annuleren.

Op www.simyo.nl/tarieven vind je alle tarieven voor je Sim Only abonnement in binnen- en buitenland.
Meer weten of het privacy statement of de voorwaarden van je abonnement? Kijk dan op www.simyo.nl/privacy of www.simyo.nl/voorwaarden.
Badge
Gecontroleerd en geen enkele waarschuwing gehad. Bij het aangaan van de verbintenis heb ik inderdaad zelf een rol, gaandeweg regelt zij de instellingen; iPhone geeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om netwerk te gebruiken als de WiFi slecht is. Als je dat verband niet legt (zij) of niet weet dat er iets verandert (ik) en je wordt niet gewaarschuwd door Simyo, dan grijpt er ook niemand in. Het valt me trouwens op hoe afgejaagd Friesian, wimj12 en groentjuh reageren om mij op redelijkheid te wijzen; wat is eigenlijk jullie belang? Als je bij Simyo werkt kun je dan niet gewoon die zogenaamde waarschuwing op dit forum zetten? Mailen is ook goed. En anders kan de moderator die misschien vinden?
Reputatie 5
Badge +7
Persoonlijk vind ik mijn reactie meevallen. Ik breng alleen wat nuances aan.
Badge
Vind ik ook maar het valt me op dat de redelijkheid van Simyo wordt aangenomen en aan die van mij wordt default getwijfeld (want ergens staat zus of Er zijn mensen die zo..). Maar zo glashelder is het niet, want er moest een heleboel uitgelegd worden zoal je zag. Simyo had na bijvoorbeeld een week een bericht moeten sturen van je bent meer data aan het gebruiken dan de kosten van je abonnement en dan kun je beter een data pakket nemen. Nu loopt het onnodig uit de klauwen en dat reken ik Simyo aan. Dus wat gaat Simyo eraan doen?
Reputatie 7
Badge +9
Beste DPB,

Ik begrijp u heel goed.

Ik wil u er wel op wijzen dat geen van de forum-experts voor Simyo werkt. Wij helpen graag andere mensen hier op het forum en worden hier niet voor betaald.

Normaliter reageert een moderator binnen 24 uur, gisteren was het een feestdag maar dan komen er ook vragen binnen.
Het kan dus dat er nu enige vertraging op zal treden.
Badge
Die keuze viel me op in hun reacties. Bedankt voor die hint. Het meeste is hierover ook wel gezegd, ik wacht af tot er een moderator reageert.
Badge +7
Hoi DPB,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat je jullie geschrokken zijn van deze rekeningen. Onze simkaarten worden standaard geleverd met de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan. Dat komt omdat elke klant dezelfde simkaart krijgt, en de meeste klanten willen wel graag gebruik kunnen maken van mobiel internet.

Pas op het moment dat je je simkaart activeert, kunnen we zien dat bij deze simkaart een abonnement zonder internet bundel hoort. Daarom waarschuwen we in de mail die je vervolgens krijgt, om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Deze mail heb jij ook ontvangen. Lees daarom de mail van 11-4-2017 maar even goed door. Ik zie dat je inmiddels deze optie uit hebt gezet, heel goed!

Omdat ik het vervelend vind dat je deze kosten hebt gemaakt, kom ik je graag eenmalig tegemoet in de kosten. Hierover heb ik je een mail gestuurd. Heb je deze ontvangen?

Als er hier nog vragen over zijn, hoor ik het graag.

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Groentjuh, wimj12 en franswon, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Badge
Die mail heb ik ontvangen; ik denk dat ik dat toen heb begrepen in de context van de waarschuwing om je nummer niet voor de ingangsdatum te gebruiken en zovoort. Dus we hebben de sim in de envelop gelaten tot die datum in de overtuiging dat dit een abbt zonder data was, dus na die datum geen zorgen. Anyway, hartelijk bedankt voor dit gebaar.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi DPB,

Graag gedaan namens Samantha. We helpen graag waar het kan en in sommige gevallen is het voor ons mogelijk om eenmalig te helpen met deze kosten 🙂 Zo blijf jij tevreden. En als jij dat bent, zijn wij dat ook.

Het kan gebeuren dat je de waarschuwing anders hebt gelezen. Valt het nu wel op z'n plaatst na de uitleg van Samantha & onze forum experts? Mocht dit niet zo zijn, of heb je ergens anders je vraagtekens bij, laat het dan weten. We leggen je met liefde uit hoe het in elkaar steekt.

Groetjes,
Angela

Reageer