.

Beantwoord

Ik heb geen internetbundel en toch heb ik kosten voor gebruik van internet, hoe kan dat?

  • 21 January 2016
  • 13 reacties
  • 434 Bekeken

Badge
Heb geen internetbundel en toch moet ik voor internet betalen,hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 January 2016, 17:39

Bekijk originele reactie

13 reacties

Dan heb je geen bundel maar wel Internet gebruikt. Cryptisch je hebt geen ov chipkaart maar je reist met de bus. Je betaalt het buskaartje.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi aleidas,

Bij Simyo hoef je helemaal geen internetbundel te hebben om te kunnen internetten. Met een internetbundel is het wel een stuk goedkoper. Meer informatie over de tarieven vind je hier.

De vergelijking van Friesian sluit hier goed bij aan.

Wil je helemaal niet meer internetten? Op Mijn Simyo kun je mobiel internet helemaal uitzetten, dan loop je niet meer het risico dat je onbedoeld kosten krijgt voor internetgebruik en zo kan je wel via WiFi blijven internetten. Is dit zo duidelijk?


Groetjes, Caspar
Hoe kan er, sinds vandaag (?), maandag 11 Juli 2016, ONGEVRAAGD sprake zijn van het 'aanzetten' van mobiel internetgebruik op Mijn Simyo? Evenzo bij mijn vrouw? Wij hebben het 100% zeker niet zelf aangezet!
Reputatie 7
Badge +9
Mobiel internet in Nederland staat standaard aan als je een nieuwe simkaart in gebruik neemt. Maar op een bestaande aansluiting die optie aan en uitzetten is iets wat niet zomaar door Simyo gedaan mag worden.
Inmiddels van de klantenservice (1200) telefonisch begrepen dat dit door Simyo geïnitieerd is bij de switch van Simyo Postpaid (voormalig Lowcall) naar Simyo Prepaid (ultimo april 2016). Hierbij is geen sprake geweest van een andere/nieuwe simkaart.

Blijf het toch een raar verhaal vinden dat dit ongevraagd gebeurd, lang niet iedereen checkt dit tijdig mogelijk leidend tot een fors kostenpatroon.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat dit dan pas op 11 juli tot de eerste kosten zou hebben geleid en niet al eind april c.q. begin mei.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PvV,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan omtrent de internetfunctie! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrikt. Zoals mijn collega aan de telefoon reeds uitgelegd heeft, is er in april een omschakeling gemaakt van Lowcall naar Simyo prepaid. Hier ben je over geïnformeerd via e-mail. Bij deze omschakeling worden alle functies standaard aan gezet. Dit werkt ook zo bij aanschaf van een nieuwe aansluiting. Op die manier kun je zelf beslissen of je een functie prettig vindt of niet.

De functie om te internetten staat dus al 3,5 maand aan. De reden dat je hier nu pas iets van merkt is heel simpel: er is voorheen geen data-verbruik geregistreerd. Ik wil hier wel aan toevoegen dat het gaat om zéér weinig dataverbruik in juli. We hebben het over € 0,02. Als je deze functie niet wilt gebruiken, kun je inloggen op Mijn Simyo en gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar heb je de keuze om Internetten op je mobiel uit te schakelen.

Ik zie intussen dat je die optie gewoon uit hebt gezet. Niks meer aan de hand dus!

Laat je het weten als je andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Heb geen flauw idee hoe ik internet op mijn mobiel uitzet
ik heb een klein mobiel met mogelijkheid tot internetten, dit gebruik ik niet maar moet toch betalen voor internet gebruik terwijl ik alleen thuis nieuws kijk via wifi.
Log in op jouw mijn Simyo (computer), tabblad instellingen, netwerkinstellingen. Daar kun je internet op je mobiel in Nederland (en eventueel.. sim only buitenland) uitzetten.
Reputatie 7
Als je aangeeft welk merk/type/model telefoon je hebt kunnen we misschien helpen.
Als je nooit gebruik wenst te maken van internet op je mobiel kun je deze functionaliteit beter uitzetten op je Mijn Simyo.
aan Frisian

Heb gedaan wat je aangegeven hebt, was duidelijk gesteld. Daarna mob. uit en toen weer aan.

Internet werkt nog wel maar is uitgezet op mijn Symio.
Hoop dat het ook werkt.

Bedankt voor de reactie
Wandelgang97
Via je mijn Simyo staat er nu op netwerkbasis een blokkade op het gebruik van data via je simkaart, via Simyo. Hierdoor krijg je geen data kosten meer.

Graag gedaan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wandelgang97,

Wat fijn dat Friesian je hierbij heeft geholpen!

Voor de zekerheid heb ik even voor je uitgezocht of je internetoptie nu uitstaat op Mijn Simyo. Je hebt het helemaal goed uitgeschakeld, dus maak je vooral geen zorgen, het zal niet mogelijk zijn om te internetten via ons netwerk. Als je nu kunt internetten dan zal dit waarschijnlijk via Wifi zijn. Je kunt nu geen kosten maken voor internet via ons netwerk. Dat is fijn!:D

@ Friesian, bedankt.

Groetjes,
Asma

Reageer