.

Beantwoord

Ik heb erg veel verbruik buiten mijn internetbundel. Wat nu?

  • 25 February 2018
  • 6 reacties
  • 357 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds februari ben ik van KPN overgestapt naar Simyo. Om de simpele reden dat mijn abonnement was afgelopen en ik dus minder kon gaan betalen. Via wat zoek en speurwerk terecht gekomen bij jullie, bij Simyo. Voor dit abonnement betaal ik nu maar rond de 18 euro.
Echter, vandaag krijg ik plotseling bericht dat mijn nummer is geblokkeerd omdat mijn verbruik buiten mijn bundel enorm hoog is opgelopen. Vorige week had ik voor de zekerheid al extra MB's afgesloten.
Maar, ik heb helemaal geen melding gekregen dat ik zo enorm over mijn bundel ging. Ik was zelfs in de veronderstelling dat mijn internet trager zou worden wanneer ik buiten mijn bundel ging. Dit was bij KPN namelijk ook zo...Nu ik jullie site wat beter doorspit staat er wel dat er per mb moet worden betaalt indien je buiten je bundel gaat. Dat had ik dus kunnen weten en baal er enorm ervan dat mij dit niet eerder is opgevallen, maar ik had geen flauw benul dat het zo enorm op is gelopen.

Zojuist krijg ik een bericht dat mijn nummer is geblokkeerd en dat ik 127 euro moet aanbetalen voor het deblokkeren en dat mijn totale rekening maar liefst 305 euro is! Hier schrik ik enorm van...Dit alles is in de afgelopen week gebeurt. Ik baal hier enorm van! Ik ben nog maar één maand bij jullie aangesloten! Ik kan nu niks anders dan eerst deze aanbetaling te voldoen!

Is het mogelijk om een coulance regeling te treffen? Ik ben nog nooit zover over mijn bundel gegaan! Wellicht dat jullie hierover willen nadenken?

Ik hoop iets van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

Suzanne
icon

Beste antwoord door Niels 26 February 2018, 17:28

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Suzanne,

Dat is schrikken zeg.

Je betaalt bij Simyo 15 eurocent per MB bij buitenbundelverbruik (binnen Nederland en zone 1).
Je hoort bij 80% van je bundel een SMS te krijgen en bij 100% van je bundel nog een SMS

Op een Samsung kan je eenvoudig zelf je maximum dataverbruik instellen:

Instellingen -> Verbindingen -> gebruik mobiele gegevens -> Factuurcyclus.

Hier kan je het begin van je factuurcyclus instellen, normaal de 1e van de maand, wanneer je toestel een waarschuwing moet geven en je limiet gegevens toepassen (zet deze wat lager dan je bundel).

Bij het bereiken van deze limiet blokkeert je toestel de mobiele internettoegang.

Deze instellingen zijn gebaseerd op Android Nougat, voor Oreo kan het iets anders zijn, maar in hoofdlijnen zal dit hetzelfde zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Suus89,

Ik kan begrijpen dat je baalt van deze situatie! Zo'n hoge rekening is voor niemand leuk 😞 Zoals je zelf al aangeeft, blijft internet dezelfde snelheid behouden na dat je bundel op is gegaan. Je betaalt dan het buitenbundeltarief per verbruikte MB. Dit is ook de reden dat we je op 19 februari per sms een waarschuwing hebben gestuurd. Heb je dit bericht over het hoofd gezien?

Ik wil je in ieder geval twee blogs meesturen. Dit blog geeft tips om situaties als die van jou in het vervolg te voorkomen. Met dit blog kan je er achter komen welke apps zoveel data hebben verbruikt. Heb je hier wat aan? De tips van franswon zijn ook erg handig :)

Ik wil best kijken of er iets te regelen valt wat betreft je factuur. Ik zal je daar morgen een DM over sturen.

Bedankt voor de hulp, franswon!

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Hey Suus89,

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Ver buiten de bundel 1/2 uur.

Ik zat bij de buren en vaak zit ik ook ben hen op mijn Wifi, naar nu blijkt, zat ik niet op Wifi en ben over mijn bundel gegaan, liefst € 472,44. Ik zat naar mijn bewaking camera te kijken omdat bij de buren was ingebroken!

Bij Simyo is het niet mogelijk om het gebruik te stoppen als je bundel op is, door laten lopen is een verdien model van Simyo??
Ik ben daarom direct overgestapt op T-Mobile voor een tientje meer per maand heb ik nu onbeperkt internet gebruik. Geeft een enorm veilig gevoel en ik kom niet meer voor enorme kosten te staan en grote
financiële teleurstellingen.

Dus Simyo een beperking inrichten kan echt geen kwaad.

FransZijl.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi FransZijl,

Ik weet dat het mosterd na de maaltijd is, maar als het goed is heb je bij 80 en 100% van je bundel een waarschuwings-sms ontvangen.

Bovendien kan je bij veel telefoons zelf in het toestel een maximum instellen.
Bovendien zijn er in de stores ook data-managers te downloaden.
Reputatie 6
Badge +4
Hi FransZR,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Omdat het forum openbaar toegankelijk is heb ik je gebruikersnaam met telefoonnummer even aangepast. Wel zo fijn en veilig.

Ik begrijp goed dat je niet op zo'n hoge rekening zit te wachten. Helemaal zuur dat je juist bezig was om je buren te helpen en daardoor kosten gemaakt hebt.

We hebben inderdaad geen limiet aan de hoeveelheid MB's die je kunt gebruiken. Zoals franswon aangeeft krijg je van ons sms'jes als je internetbundel (bijna) op is en kun je op veel telefoons een limiet instellen (evt via een app). Op onze blog vind je nog veel meer tips om je internetverbruik in eigen hand te houden, handig voor de toekomst.

In je gegevens zie ik nog geen overstap naar een andere provider terug trouwens. Mocht je inderdaad willen overstappen, dan hoef je enkel nummerbehoud aan te vragen bij een andere provider, je hoeft dan zelf niet meer op te zeggen. Stap je over zonder nummerbehoud, dan kun je je abonnement opzeggen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

franswon bedankt voor het meedenken! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer