.

Beantwoord

Ik heb een hoge rekening door buiten bundel internet gebruik. Wat kan ik hieraan doen?


Beste,

Ik ben nu bijna een jaar lid bij Simyo en heb nul klachten ervaren. Echter wil ik nu wel degelijk aan de bel trekken. Afgelopen nacht heb ik een rekening van ruim 100 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, ik was vergeten wifi aan te zetten voordat ik een film op zette, dus jullie staan volledig in jullie recht om mij 100 euro extra te factureren.

Echter heb ik een abonnement van 16 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een uur tijd nog eens een extra rekening van 100 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo, met klachten vanuit 2014, dus nu heb ik wel een aantal vragen.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding.

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurd bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. Bijvoorbeeld een handmatige confirmatie die bevestigd moet worden in de Simyo app om te bevestigen dat je 1100%(ruwe schatting) meer gaat betalen per MB.

met vriendelijke groet,

Jos
icon

Beste antwoord door Samantha 8 May 2017, 12:06

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @JP03,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je ook zelf een topic hebt geopend over dit onderwerp. Je vraag heb ik in je eigen topic opgepakt en beantwoord. 

Groetjes,
Seren

Hoi,

Ik heb ook hoge kosten gekregen omdat ik niet verbonden was met mijn wifi. 
Nu las ik hier over een eenmalige tegemoetkoming.
Kunt u met mij contact opnemen?

Met vriendelijke groet,
Joel

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Bianca&co123,

 

Welkom op het Simyo forum, wat balen om te lezen dat je kosten hebt gemaakt. Ik kijk graag even met je mee welke kosten er zijn gemaakt en wat ik eventueel hierin kan betekenen. Kun je mij privébericht sturen met daarin jouw adresgegevens? Ik kom er na het weekend op terug!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb nu ook ineens n tore hoge rekening van buiten mn bundel. Ik kijk elke x als ik ga belen of ik nog genoeg heb. Ook zal ik nooit 06 bellen zomaar. Dat doe ik altijd via whattsapp. Die rekening kan niet kloppen en daarbij kan ik zo n hoog bedrag niet betalen.

Gr bianca

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Teleurstelling,

 

Ik heb je een reactie gegeven in een ander topic.

 

Groetjes,

Daisy

Groentjuh schreef:

 

Ik zie dat je hier ook hetzelfde hebt geplaatst. Moderatoren lezen alles reacties, dus één keer plaatsen is genoeg.

Een kleine aanvulling. Een aantal mensen zijn Forum Expert (behulpzame klant) zoals Groentjuh en ik. Moderators zijn medewerkers van de klantenservice. Deze reageren waarschijnlijk morgen, misschien vandaag.

Reputatie 7
Badge +9

Beste Jos,

 

Dit klopt dit heb een overvebruikt van;

  • Mijn bundels€ 22,-
  • Kosten buiten mijn bundels€ 540,10
  • Totaal te betalen€ 562,10

540 EUR! binnen 1 week ! 

Ik zie dat je hier ook hetzelfde hebt geplaatst. Moderatoren lezen alles reacties, dus één keer plaatsen is genoeg.

Beste,

Ik ben nu bijna een jaar lid bij Simyo en heb nul klachten ervaren. Echter wil ik nu wel degelijk aan de bel trekken. Afgelopen nacht heb ik een rekening van ruim 100 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, ik was vergeten wifi aan te zetten voordat ik een film op zette, dus jullie staan volledig in jullie recht om mij 100 euro extra te factureren.

Echter heb ik een abonnement van 16 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een uur tijd nog eens een extra rekening van 100 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo, met klachten vanuit 2014, dus nu heb ik wel een aantal vragen.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding.

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurd bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. Bijvoorbeeld een handmatige confirmatie die bevestigd moet worden in de Simyo app om te bevestigen dat je 1100%(ruwe schatting) meer gaat betalen per MB.

met vriendelijke groet,

Jos

 

 

Beste Jos,

 

Dit klopt dit heb een overvebruikt van;

  • Mijn bundels€ 22,-
  • Kosten buiten mijn bundels€ 540,10
  • Totaal te betalen€ 562,10

540 EUR! binnen 1 week ! 

Reputatie 7
Badge +10
Hi Joey,

Oh, jee! Dat is even schrikken. Ik zie dat je al geholpen bent via Twitter, dus dat is fijn 🙂 Ik heb net ook op je bericht gereageerd in het andere topic.

Laat je 't weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Hallo,

Ik heb een rekening van 65 euro gekregen in juli omdat ik 400mb over mijn data heenging. Hier kreeg ik een melding dat er om 9.01uur 40 euro is afgeschreven (5x 8.75) terwijl om 9.09 uur. Dus 8 minute later werden de mb's gewoon van mijn bundel afgehaald. Ik koop altijd netjes optijd data bij als ik het niet denk te redden. De kosten waren op 31 juli terwijl de app gewoon aangaf dat ik data heb. Vind dit wel erg jammer. Koop altijd netjes mb's bij en kijk elke dag op de app naar mijn data en opeens zoon hoge rekening.

Mvg joey
Hallo,

Ben al aantal jaren bij simyo. Ze gaven vroeger mooie prijzen i.c.m met sim only. Letterlijk nooit rare fratsen met ze gehad totdat ik januarie 2017 bericht kreeg dat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege kosten buiten bundel oplopend tot €128. In dit lieve smsje stond n Ideal link met mogelijkheid sim kaart te deblokkeren als ik €100 aanbetaal.direct gedaan, eveneens mbs aangeschaft want dat was probleem, hoe iemand uit niets na jaren stabiel gebruik rekening van hier tot Tokio blijft een vraag, natuurlijk details van factuur zover kan opgevraagd en wonderbaarlijk is data kosten opgebouwd vanaf momenten dat ik juist thuis op wifi zat, verklaring: je hebt slimme WiFi aanstaan. Kosten : kleine tien euro per 4 minuten. Maar vanwege privacy redenen kunnen ze niet zeggen wat ik dan heb gedaan in die tijd, gezien sommige tijden ik anders slaaplopend heb moet lopen internetten max data gebruik...
Helaas blijkt x artikel 35 Wet bescherming persoonsgegevens gehouden bent om deze gegevens te verstrekken. Ik verwijs daarbij naar de uitspraak van de Hoge Raad van 29 juni 2007 (LJN: AZ4663), geen bekend iets te zijn

En nu komt mooie datum van afschrijving, mijn aanbetaalde €100 wat nodig was simkaart te deblokkeren zou verrekend worden met rekening (IK BEN JOOIT GEDEBLOKKEERD WAARDOOR MIJN EXTRA AANGESCHAFTE INTERNET FOOI IA GEWEEST VOOR MEDEWRKERS DAAR EN ANDERHALVE WEEK IK GEEN BEREIK HEB GEHAD).

en nu wordt ie grappig schrijven €238 af rond gebruikelijke factuur datum.
Ik krijg sms met rekening 138, had toen 100 aanbetaald dus lijkt me resterend €38?

Op de comma na is letterlijk de rekening €100 volgens hun hoger dan aangegeven bij blokkade, hun antwoord: ja er kan nog data gebruikt zijn tussen tijd van sms verstuurd door ons en ontvangen door u.
Precies €100 ja? Toevallig
BTW ik had al € 100 betaald waar is die?
...even nakijken, 20 min in wacht krijg je antwoord: die hebben we terug gestort.
Nou heb alles nagepluist op rekening, niks maar mevrouw zal t neerleggen bij financiële afdelingen en me terug bellen.
Nooit telefoon gehad wel ineens € 100 honderd spontaan gestort op rekening na 2 dagen.

Was er vanuit gegaan dat dit eenmalig iets wellicht was, maar helaas is dus na jaren geen problemen, zelfs echt gepromoot voor ze want was altijd heel blij ook 5 maanden daarna enkel heb moeten bijleggen, ben overgestapt & heb op alle gebieden er meer voor terug

Helaas, maar met drive, eerlijkheid en eerlijke kosten waarmee ze eerder bekend waren, zo corrupt en vaag is de organisatie nu.

Erg jammer, maar lijkt niet beter te worden, en was ook echt niet weggegaan als er niet na 6 mond enkel verslechtering ipv verbetering is gebleken

Gr. L
Reputatie 7
Badge +10
Hoi 987654321,

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt! Jij hebt hier een eigen topic over gemaakt, zullen we daar verder praten hierover? Anders duurt het inderdaad wat langer voordat er gereageerd wordt, omdat de berichten opstapelen terwijl het over hetzelfde onderwerp gaat.

Hier vind jij je topic terug 🙂

Groetjes,
Jihane
Hoelang duurt t normaliter,wanneer je n reactie krijgt op bovenstaand bericht? en waar en wanneer zie ik die reactie dan?
Ik heb n factuur van bijna €400 gekregen! Terwijl ik n abbonnement van €16 heb??Ik heb volgens jullie smsjes ontvangen maar helaas zie ik die schijnbaar niet op tijd. in m'n berichtenapp.Ook al door eerdere hoge rekeningen deze maand bundels bijgekocht.Aangezien ik dacht dat smsje over de bestaande bundel ging en ik zelf niet anders intwrnet had gebeuikt,heb ik dit met m'n stomme kop niet meer op de site gecontroleerd...5000mb voor normaal gebruik zou toch voldoende moeten zijn,dacht ik! Naar verschillende mails,telefoontjes is jullie enige tegemoetkoming n betalingsregeling in 4 termijnen. Maar waarom de rekening zo hoog laten worden zonder blokkade van m'n simkaart!,zoals hierboven beschreven?Ergens gaat er bij mijn telefoon steeds iiets mis. Om welke gebruik t gaat willen jullie niet zeggen ivm privacy beleid??? waarom niet nog n waarschuwingsmail of n stop van internet als je rekening zo hoog wordt?als ik n product in n winkel koop(in dit geval 5000mb) en dit is op,dan zou je t product gewoonweg niet meer mogen/kunnen gebruiken tenzij je zelf weer n nieuw product bijkoopt(lijkt mij t meest eerlijke voor alle partijen) Nu lijkt wel dat jullie zo goedkoop kunnen blijven,door dit soort hoge kosten buiten bundel! Helaas had ik vorig jaar al ns n regeling gehad((door verkeerde instelling van m'n nieuwe telefoon) vandaar dat jullie nu niets meer voor me kunnen/willen doen. Ik vind t toch écht wel enorm ziur,dat ik nu n bedrag moet betalen,waar ik normaal 2 jaar mee zou kinnen doen Overigens heb ik hele aardige mensen aan de telefoon gehad,maar ik kreeg toch steeds "we kunnen niets voor u doen,dit is eigen verantwoording".Ik blijf t zeggen...als je denkt genoeg te hebben en niets anders dan anders diet,ga je naar mij idee niet steeds controleren op de site! Ook ligt er naar mijn mening n bepaald verantwoording bij U! Ik zie mij zrlf nu toch genoodzaakt om naar n provider te gaan die wel n soort plafond instelt.
ps Met dit bedrag had ik mss leuk bij kunnen leggen voor n nieuwe gsm(heb nu nl ook nog ns n oude iphone 5)
Badge +7
Hoi JoskeJos,

Wat fijn om te horen dat je hier tevreden mee bent! Graag gedaan :)

Groetjes,
Samantha
Beste Samantha,

Ik heb je email ontvangen en ben tevreden met de oplossing. Hiervoor dank.

Met vriendelijke groet,

Jos
Badge +7
Hoi JoskeJos,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Je simkaart is op dit moment geblokkeerd wegens hoogverbruik. We blokkeren je simkaart om deze reden op het moment dat je meer dan € 100,00 binnen 24 uur of meer dan € 250,00 binnen een week buiten je bundel hebt verbruikt. Dit doen we om een nog hogere factuur te voorkomen.

Gelukkig weet je zelf al hoe dit is gekomen. Ik raad je daarom aan om in de toekomst extra goed op te letten of je telefoon echt is verbonden met wifi. Daarnaast hebben we een blog waarin we veel tips geven hoe je internetverbruik buiten je bundel kunt voorkomen. Daarnaast is het in veel telefoons ook mogelijk om een datalimiet in te stellen.

Internetten buiten je bundel kost € 0,15 per MB. De kosten kunnen hierdoor al snel hoog oplopen. Hier maken we ook geen geheim van, dit staat op meerdere plaatsen op onze website vermeld. We sturen je ook altijd een sms'je op het moment dat je je internetbundel voor 80% en 100% hebt verbruikt. Hierin worden deze tarieven ook genoemd. Na het ontvangen van deze sms'jes kun je meerdere dingen doen. Je kunt doorgaan met internetten tegen het tarief van € 0,15 per MB, je kunt voor € 5,00 extra 500 MB erbij kopen op Mijn Simyo of je kunt de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten op Mijn Simyo. Dit laatste doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Als deze optie uit staat, kan je simkaart geen internetverbinding met het netwerk meer maken. Welke keuze jij de volgende keer maakt, ligt helemaal bij jou.

We willen je graag eenmalig tegemoet komen in deze kosten. Hierover heb ik je een mail gestuurd. Heb je deze mail ontvangen?

Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
1. Ja die heeft Simyo. Staan ze ook wel om bekend 😊

2. Je bent als klant zelf verantwoordelijk. Simyo geeft wel tips om het te voorkomen. Één daarvan is het gebruikt van een data managers, sommige telefoons hebben een ingebouwde maar ze zijn ook te downloaden, zoals Onavo Count. Deze laatste kan ook een plafond in stellen.
Simyo heeft tevens de wettelijke verplichte 80 en 100% berichten en een tarieven pagina waar alle, ook buiten de bundel, tarieven vermeld staan.