.

Beantwoord

Ik heb een hoge factuur vanwege een app op mijn telefoon. Wat nu?

  • 25 August 2018
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Vanochtend kreeg ik een mail van Symyo, waarin mij mij werd medegedeeld dat een factuur voor mij was klaargezet met datum 24-8-2018. Het bedrag van die factuur is maar liefst 167,88! Vanaf juni begon mijn rekening , die normaal 10 euro is, te stijgen naar 49,68 naar nu maar liefs 167,88 euro. Het blijkt te maken te hebben met internetten buiten de bundel, waarvoor ik helaas geen waarschuwingen heb gehad. Uiteindelijk bleek het een app te zijn, die ik vanaf juni veel gebruikt heb en die een hoog internetverbuik heeft veroorzaakt buiten mijn wifi verbinding om en daardoor bleek ik opeens, voor het eerst sinds ik simyo heb (ben al jarenlang een tevreden gebruiker en mijn dochter gaat het nu ook gebruiken) buiten mijn bundel gegaan en helaas nogal fors ook en helaas komt het ook nog eens heel erg slecht uit. Zoals gewoonlijk bijna. Het is absoluut veroorzaakt door mijn eigen gedrag. Het is mobiel internet gebruik geweest, gewoon thuis en ik heb ook direct de adviezen van de website van Simyo opgevolgd om datalimiet in te stellen op mijn Androidtelefoon, om herhaling te voorkomen, want dit is wel een beetje zuur. Maar:

  1. Klopt het dat ik geen sms heb gehad ter waarschuwing?
  2. Is er iets mogelijk ter compensatie?
Met vriendelijke groet
Dineke
icon

Beste antwoord door Niels 27 August 2018, 15:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Je hoort bij 80 en 100% verbruik van je een waarschuwing bericht te krijgen van 1200. Kun je jouw berichtenbox nog eens nakijken?
Daar kan ik niets meer vinden van de maand juli, van juni kan ik me nog wel herinneren, maar in mn berichtenbox is niets meer. Helaas.
Reputatie 6
Badge +5
Hi lagend,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat opeens zo'n hoge factuur binnenkrijgen even schrikken is. Zeker als het momenteel zo slecht uit komt. In ieder geval weet je om welke app het precies gaat en heb je wat aan het verbruik kunnen doen 🙂 Heb je onder andere tips van dit en dit blog opgevolgd?

Ik zie dat de sms'jes van zowel 80% als 100% verbruik zijn ontvangen, deze zouden dus alsnog in je inbox moeten zitten. Ik heb het dan over zowel juni als juli. Zou je hier alsnog goed naar kunnen kijken? Wat betreft een compensatie, ik heb je hier een privébericht over gestuurd. Ik zie je antwoord graag tegemoet!

Bedankt voor je reactie, Ray :)

Groetjes,
Niels
Ik ga het bekijken! Dank!
Reputatie 6
Badge +5
Prima! Dan help ik je verder door middel van een privébericht.

Groetjes,
Niels

Reageer