.

Beantwoord

Ik heb een hoge factuur. Hoe komt dat?

  • 11 September 2018
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Hoe kan het dat mijn 1e faktuur zo hoog is.
icon

Beste antwoord door Jihane 11 September 2018, 13:57

Bekijk originele reactie

2 reacties

Je eerste factuur valt altijd hoger uit.

Mijn eerste factuur klopt niet (Sim Only)

Je eerste factuur valt meestal hoger uit dan de maandbundels die je hebt uitgekozen. Geen paniek! Hier lees je waarom:
Abonnementskosten
Bij Simyo betaal je de abonnementskosten een maand vooruit. Hierdoor komt het voor dat je op je eerste factuur meer betaalt. Voorbeeld: als je halverwege de maand klant bent geworden, betaal je dus die halve maand én alvast een maand vooruit. De kosten die je ziet staan, zijn voor de aankomende maand én het stukje maand waarin je klant bent geworden.
Eenmalige aansluitkosten
Op je eerste factuur worden ook de aansluitkosten in rekening gebracht. Misschien heb je ze vorige maand al betaald. Zo niet, dan staan ze op deze factuur. De aansluitkosten zijn eenmalig, dus op de volgende factuur zal je deze kosten niet meer tegenkomen. Op de factuur staan verbruikskosten van de afgelopen maand, samen met de abonnementskosten van de komende maand. Abonnementskosten worden namelijk altijd vooruit betaald.
Denk je toch nog dat jouw factuur niet klopt? Neem dan contact op met de klantenservice via ons Forum, Twitter of met het contactformulier.


https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-eerste-factuur-klopt-niet-sim-only-259?c=93
Reputatie 7
Badge +10
Hi Elly,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat je geschrokken bent van je eerste facturen! Ray heeft deels gelijk: op je allereerste factuur staan wat dingen die inherent zijn aan de eerste factuur. Hierbij kun je denken aan de aansluitkosten en de dubbele bundels. In jouw geval zie ik dat er op je eerste factuur ook € 9,82 aan buitenbundelkosten zijn gemaakt, omdat je je bundel toen verbruikt had en buiten je bundel geïnternet hebt. Dit gebeurde vanaf 30 augustus. Je hebt op 26 augustus een sms gehad met de informatie dat je bundel op 80% zat en op 29 augustus een sms waarin stond dat je bundel volledig op was.

Je hebt hierna je internetbundel gewijzigd hebt van 2000 van 4000 MB's. Slim! Met de verdubbelaar van Simyo Compleet heb je dus 8000 MB's.

De maand erop, september, ben je naar de Verenigde Staten geweest. Daar zijn je bundels niet geldig, waardoor je alles buiten je bundel betaalt. Ook zijn de tarieven in de Verenigde Staten erg hoog, zoals je op deze pagina terug kunt vinden. Je gebruikte vanaf 7 september je simkaart actief in de VS, en zoals je op de tarievenpagina terug kunt vinden betaal je dan € 5,- per MB. Dit kan flink oplopen!. Je hebt 500 MB's bijgekocht, maar je bundel was niet leeg. Het probleem lag dus niet aan het opraken van je internetbundel, maar aan het feit dat dit verbruik überhaupt buiten de bundel zou vallen.

Je hebt nu geblokkeerd wegens hoogverbruik. Je kunt weer gedeblokkeerd worden door een aanbetaling te doen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Facturen. Zodra de aanbetaling gedaan is, kun je weer gebruik maken van je aansluiting. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen op 8 september met als onderwerp Hoogverbruik.

Is de situatie zo helder geworden?

@ Ray, dank voor het meedenken! :D

Groetjes,
Jihane

Reageer