.

Beantwoord

Ik heb buitensporige kosten voor internet buiten mijn bundel gemaakt. Zouden jullie mij kunnen helpen?

  • 18 June 2021
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

Beste medewerker,

Sinds kort ben ik overgestapt van KPN naar Simyo door de goede recensies en voordelige abonnementen, maar wel met de bekende KPN dekking door Nederland. Dat ging heel soepel en tot nu toe ben ik ook zeker tevreden over jullie service. Gisteren kreeg ik echter het verontrustende bericht in mijn mail dat ik 100 euro buiten mijn bundel zat en mijn simkaart daardoor voor veiligheidsredenen was geblokkeerd. Twee minuten daarna kreeg ik hetzelfde mailtje met een bedrag van 250 euro. Je kan je waarschijnlijk voorstellen dat ik me echt een hoedje schrok. Wat blijkt na inloggen in de app; ik zit 480 euro (!) aan kosten buiten mijn bundel. Mijn bundel was al een paar dagen op en ik had 500 MB extra gekocht. Echter kan ik op een of andere manier geen sms-historie vinden waarin stond dat deze 500 MB extra op waren gegaan.

Omdat ik me afvroeg of dit grote bedrag kon kloppen, ben ik in mijn mobiel gaan zoeken waar het fout is gegaan. Mijn verbruik van alle dagen is erg laag, behalve op 17-6 waar Spotify plotseling ongeveer 4 GB aan data heeft verbruikt. Blijkbaar heb ik in de auto per ongeluk Spotify gestreamd (normaal staat Spotify op ‘alleen wifi’, maar nu helaas niet) en zijn deze kosten inderdaad terecht. De Simyo app geeft echter aan dat deze 450 euro aan kosten gemaakt zijn in een tijdspan van 3 minuten, wat apart is. Dit is ook de reden dat de waarschuwingsmailtjes voor mij te laat waren, de schade was al gedaan.

Nu heb ik (na wat Googlen) al de nodige voorzorgsmaatregelen genomen zodat dit me nooit meer kan gebeuren (downloaden via mobiel netwerk op Spotfiy uitzetten, een datawaarschuwing en -limiet instellen op Andriod en Spotify in de auto handmatig verbieden om data te gebruiken). Nu rest mij nog de vraag; alhoewel de kosten in principe terecht zijn, zou er vanuit Simyo voor deze buitensporige kosten een coulanceregeling plaats kunnen vinden? Het is nooit mijn bedoeling geweest om 480 euro buiten mijn bundel van 9 euro te zitten, dit is helaas een stomme fout.

Ik hoor het graag. Alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Pascalle

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 June 2021, 11:20

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi Pascalle, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Het is erg begrijpelijk dat je enorm baalt van de hoge rekening! Daarom help ik je graag verder. 

 

Op het moment dat jouw originele internetbundel 80% of 100% is verbruikt krijg je een waarschuwing per sms. In die sms raden we aan om extra MB's bij te kopen of het internet uit te zetten. Heb je deze sms'jes over het hoofd gezien? Voor de 500MB bundel zou je ook sms'jes moeten ontvangen op 80% en 100% verbruik van de bundel. Ik heb het even voor je na gekeken en zie dat de waarschuwings-sms'jes van het verbruik van de 500MB bundel op 09-06-2021 om 18:54:19 en 12-06-2021 om 00:40:37 zijn verstuurd. 

 

Het is echt super dat je zelf al onderzoek hebt gedaan naar het verbruik en ook de nodige aanpassingen hebt gedaan om dit in het vervolg te voorkomen. Als ik je nog een tip mag geven: neem dit blog nog eens goed door voor extra tips en tricks. In dit blog staat ook uitgelegd hoe je precies kan achterhalen waar het verbruik door komt. 

 

Ik kan erg goed begrijpen dat het nooit je bedoeling is zoveel kosten te maken. Daarom zou ik graag voor je kijken wat ik voor je kan doen met betrekking tot de kosten! Stuur je mij ter controle even jouw e-mailadres in een privébericht

Groetjes,

Tessanne

 

 

 

Reageer