.

Beantwoord

Ik heb buitenbundelkosten voor internet in het buitenland. Hoe kan dit?

  • 30 May 2019
  • 1 reactie
  • 178 Bekeken

Hallo, ik opende mijn app vandaag en zag dat ik ruim over mijn internet verbruik ben gegaan terwijl ik in het buitenland was. Bij het bekijken van het gebruik zag ik dat de mb's gebruikt zijn rond een tijd dat ik helemaal niet actief was. Er is heel veel MB gebruik te zijn vanaf 02:30, daarna om 03:00 weer en een piek vanaf 04:15 tot aan 05:36. Ik kan het bijna niet geloven. Het zijn iedere keer sessie van 58.59mb en 8.79 euro aan kosten.

Klopt dit wel en hoe kan het zo zijn? Mijn telefoon was niet in gebruik en rond die tijd was ik aan het slapen.

Ik hoor graag hoe dit kan, kunnen jullie dit voor mij uitzoeken?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Lu. 31 May 2019, 12:04

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +2
Hoi G. Willemsen,

Welkom op 't forum! :)

Wat zuur dat je in het buitenland ruim over je internetbundel heen bent gegaan! Op 28 mei heeft jouw telefoon inderdaad tussen 04:15 t/m 05:36 internet verbruikt. Een internetsessie delen wij op in pakketjes van maximaal 58.59 MB. Zie je dit een aantal keer achter elkaar? Dan gaat het om een aaneengesloten sessie van internet. Dat gebeurt bijvoorbeeld bij een telefoonupdate of als een bepaalde app op de achtergrond blijft draaien, bijvoorbeeld door te synchroniseren. Vanwege de privacy kan ik jammer genoeg niet zien waar die MB's aan verbruikt zijn.

Waarschijnlijk had je tijdens het slapen je wifi en mobiele data aanstaan. Als je thuis bent raad ik je aan om de optie 'mobiele data/gegevensgebruik' altijd uit te zetten. Zo weet je zeker dat je gebruikmaakt van wifi en dat het niet plots overschakelt. Meer tips lees je in ons blogartikel over het verkrijgen van inzicht in je dataverbruik. Er bestaat ook een goede kans dat je kan achterhalen wat er op dat tijdstip is gebeurd.

Heb je nog vragen hierover? Laat het me gerust weten!

Groetjes,
Lu

Reageer