.

Beantwoord

Ik heb 4 telefoontjes 50 euro aan verbruikskosten opgebouwd. Hoe kan dat?

  • 24 August 2018
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Ik heb vandaag mijn factuur ontvangen. Ik heb een oude Nokia zonder internet en bel en sms alleen. Toch was mijn rekening ruim 50 euro meer dan de gebruikelijke 8 euro omdat ik een paar telefoontjes buiten de bundel heb gemaakt. Het gaat om 4 gesprekken gewoon in Nederland en gaat dus om helemaal niets. Absurd hoge kosten rekenen jullie en dat is echt een kwaadaardig en enge manier van zaken doen. Pure diefstal. Ik heb meteen mijn abonnement opgezegd en wil nooit meer iets met jullie vieze bedrijf te maken hebben.
icon

Beste antwoord door Ashweeta 26 August 2018, 14:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi kareltjek,

Rot dat je zo'n hoge factuur hebt gekregen.
Ik heb uiteraard geen inzicht in je factuur, een moderator zal hier verder op ingaan.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je belgedrag. Om Simyo te beschuldigen van pure diefstal en van een vies bedrijf te zijn vind ik veel te ver gaan. Je hebt zelf gebeld en de tarieven voor buiten de bundel bellen kan je eenvoudig op de site terug vinden.
Mocht er door Simyo een fout gemaakt zijn dan wordt deze fout uiteraard gecorrigeerd.
Wat is dat voor een aanmatigende reactie? Ik moet 50 euro betalen voor 4 keer een gesprek buiten de bundel. Gewoon een belletje in Nederland naar een Nederlands nummer. Dat is een absurd hoog bedrag voor 4 gesprekken. 50 euro voor 4 gesprekjes laat dat even op je inwerken! Ook geen sms ontvangen dat mijn bundel op is wat bij mijn vorige provider automatisch gebeurde.
Hele nare manier van geld verdienen en ben blij dat ik meteen mijn contract heb opgezegd en van jullie af ben.
Ter info, alles andere aanwezige dan een moderator zijn ook klant net zoals jij dat bent. Zoals @franswon al schreef is er van diefstal geen sprake. Diefstal is namelijk een misdrijf en dat is dit niet. Er is namelijk een tarieven pagina waar alles staat omschreven. Er zijn algemene voorwaarden waarmee jij akkoord gaat zodra je klant wordt. Als klant ben je er dus verantwoordelijk voor ervan op de hoogte te zijn. Dat het vervelend is dat is een feit, maar je blijft zelf verantwoordelijk voor jouw verbruik. Wacht gewoon een reactie af van een moderator.

Verder zou ik het gewoon netjes houden, bereik je vast meer mee 😉
Reputatie 4
Badge +3
Hoi kareltjek,

Welkom op het Forum!

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van je hoge rekening. Ondanks dat je bent geschrokken, is het niet netjes om dit een diefstal te noemen. Ik heb je aansluiting bekeken. Je hebt in juli inderdaad belkosten buiten je bundel gemaakt. En deze kosten heb je terecht gemaakt.

Je hebt een belbundel van 300 min/sms voor € 7,-. En een onbeperkt sms bundel voor € 1,-. Je hebt in juli € 50,84 aan belkosten gemaakt. Hiervan heb je € 48,67 gebeld naar Nederlandse nummers. En je hebt gebeld naar een 0900 nummer. Voor dit gesprek betaal € 2,17 aan servicekosten.

Als je belbundel verbruikt is, kan je belminuten bijkopen via Mijn Simyo. Voor € 2,- heb je al 50 belminuten. Als je geen belminuten bijkoopt en toch gaat bellen, betaal je € 0,31 per minuut. Toen jouw belbundel verbruikt was, heb je 5 gesprekken gehad. Van de 5 gesprekken is 1 gesprek kort geweest. De overige gesprekken waren redelijk lang. Je hebt 157 minuten buiten je bundel gebeld. Dit kan je zelf ook terugzien op je factuur onder 'Specificatie verbruikskosten'.

Op Mijn Simyo kan je je verbruik goed in de gaten houden. Het verbruik wordt daar regelmatig geregistreerd. Als je weet hoeveel belminuten je hebt, weet je ook hoeveel minuten je kan bellen. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je verbruik.

Jammer dat je je abonnement opgezegd hebt. Als je nog vragen hebt, weet je ons te vinden!

Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

@franswon @Ray Bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer