.

Beantwoord

Ik ben in januari overgestapt naar Simpel, waarom krijg ik nog een factuur?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik krijg voor februari een factuur, terwijl ik geen abonnement meer heb.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Sean 2 March 2016, 13:28

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Helga,

Wat jammer dat je bij ons weg bent gegaan :(

Jouw abonnement is inderdaad afgesloten, dus je hoort geen factuur meer te ontvangen. Ik ga dit meteen doorsturen naar onze financiële afdeling, zodat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

Zodra het is rechtgezet hoor je van ons. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Sean
Ik ben 29 april overgestapt naar Tele2, ik zie in de app dat ik bij Simyo alsnog een nieuwe bundel+factuur krijg... tele2 zou nummer behoud aanvragen en mijn abonnement bij Simyo opzeggen.. wat moet ik nou?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anouk98,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je hebt besloten over te stappen 😞

In ons systeem zie ik dat jouw abonnement bij ons gestopt is. Je hebt hier op 2 mei een e-mail van gehad ter bevestiging. Heb je deze gezien? Als het goed is, kun je nu ook niet meer inloggen via Mijn Simyo. Je contract is volledig beëindigd en je hebt dus geen nieuwe bundels voor aankomende maand gekregen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Hallo,
Ik kan nog steeds inloggen... er staat dat er voor deze maand een factuur verschijnt rond 16 juni.. deze maand heb ik geen gebruik meer gemaakt van mijn simyo abbo.. mijn nummer is ook overgezet naar tele2
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anouk98,

Dat heb ik gelijk voor je nagekeken! Ik zie dat je tot 1 juni kunt inloggen zodat jij je laatste factuur nog kunt bekijken 🙂 De factuur van deze maand krijg je niet meer, maar van vorige maand wel zie ik! Dit ga ik voor je aanpassen. Zodra dit is gedaan, laat ik het aan je weten! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anouk98,

Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor een terugbetaling voor je 🙂 De laatste factuur van april zal afgeschreven worden. Dit verzoek is al naar de bank gestuurd en kan ik helaas niet meer tegenhouden. Ik wil je bij deze ook vragen om deze factuur niet te storneren. Wij zorgen ervoor dat het bedrag binnen 3 weken na de afschrijving wordt teruggestort op je rekening. Daarnaast krijg je ook nog 2 dagen terug van de factuur van maart. Hierop betaal je de bundels van april. Je hebt tot 29 april bij ons gezeten, dus we zorgen ervoor dat je die laatste 2 dagen ook terugkrijgt.

Omdat die factuur al afgeschreven is, kunnen we het bedrag van 2 dagen direct terugstorten. Mocht je hierover nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Hi Simyo,

ik heb jullie al 2 keer een mail geschreven maar krijg gewoon geen antwoord, ook na 2 weken wachten niet..
Ik ben al in februari met simyo gestopt omdat wij naar het buitenland zijn verhuisd en toch krijg ik steeds nog elke maand een factuur, kan nog inloggen, etc. Maar in mijn profiel kan je "abonnement gestopt" zien.
Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is svp?
Dank jullie! Claudia
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ClaudiaS89,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je nog steeds facturen krijgt terwijl jouw abonnement opgezegd zou moeten zijn! Daarnaast is het natuurlijk niet de bedoeling dat je geen antwoord van ons krijgt via de e-mail. Hier zal ik gelijk naar kijken zodat dit in de toekomt niet meer voor gaat komen.

Ik ben heel erg benieuwd waar jij in jouw profiel kunt zien dat jouw abonnement gestopt is. Kun je hier een printscreen van sturen? Ik zie jouw bundels namelijk nog actief in ons systeem staan. Helaas is dit niet opgezegd. Ik ben bang dat jij niet alle stappen hebt doorlopen voor het opzeggen van je abonnement. Het is de bedoeling dat je helemaal naar beneden scrolt en klikt op de knop 'zeg mijn abonnement op'. Dit doe je nadat je een reden hebt opgegeven voor opzeggen.

Daarna wordt je naar een volgende pagina begeleid waar we nogmaals wat gegevens van je vragen en waar je de opheffing nogmaals kunt bevestigen. Hierna krijg je direct een e-mail met een bevestiging van ons. Zolang je deze niet hebt gehad, is je contract helaas niet gestopt. Om die reden vind ik het ook erg vreemd dat jij wel ziet staan dat het abonnement gestopt is. Zoals gezegd zou een printscreen hiervan fijn zijn 🙂 Ik kan het dan verder uitzoeken voor je.

Voor nu raad ik je aan om nogmaals alle stappen te doorlopen voor het opzeggen van je contract via Mijn Simyo. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Hi Angela,

dank je wel voor je reactie!

Ik heb de screenshot toegevoegd.
Idd heb ik nooit een email ontvangen, dat is juist. Maar ik vind het wel raar hoe dat gebeurd is, omdat ik mijn eigen abonnement heb opgezegd, ik heb alle stappen doorlopen, heb wel nog in het "redenen veld" geschreven dat ik mijn abonnement moet stoppen omdat wij naar het buitenland verhuizen... En daarna heb ik ook nog het abonnement van mijn partner op stop gezet met hetzelfde proces (wij hadden allebei een simyo abonnement). En haar abonnement is gestopt en zij kreeg geen factuuren meer.

Nu is 13€ niet echt veel geld maar ik vind het echt erg vervelend hoe dit afgelopen is voor mij (ik heb al in februari alles op stop gezet en nu betaal ik gewoon verder maandenlang....)
Ik heb het nu niet nog een keer op stop gezet zodat jullie nog naar mijn profiel kunnen kijken. Maar laat me weten hoe we dit kunnen oplossen en dan ga ik nog een keer alle stappen doorlopen.

Dank je wel,

Claudia
Ik heb nog 2 screenshots toegevoegd waar je kan zien dat mijn gegevens verbruik op nul staat.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ClaudiaS89,

Ik begrijp heel goed dat je het niet leuk vindt hoe het abonnement eindigt bij Simyo. Zo hebben we dit natuurlijk nooit gewild. De reden dat hier staat dat jouw contract is afgelopen, is omdat het jaarcontract is afgelopen. Hierna wordt het abonnement maandelijks opzegbaar, waarin je kunt beslissen om om te zeggen of om te verlengen. Dit betekent dus niet dat het contract is beëindigd.

Helaas zie ik geen fouten op de pagina verder, dus ik wil je vragen om nog eens te proberen op te zeggen. Ik ga dan na bij onze financiële afdeling na of we je tegemoet kunnen komen in de afgelopen dagen.

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

dank je wel voor jouw reactie en dat je jullie financiele afdeling wil vragen om mij tegemoet te kunnen komen.

Re de jaarcontract.... ik heb nog nooit in al die 4 jaren, dat ik bij Simyo was een jaarcontract afgesloten... Ik had altijd een maandelijks opzegbaar contract, omdat ik nooit weet wanneer ik weer moet verhuizen naar een ander land. Daroom heb ik altijd maandelijks opzegbare contracten. Dus, dat verbaasd mij eigenlijk.

Dank je wel voor alles,
Claudia
Hi Tiury,

ik heb het nu nog een keer opgezegd. Misschien kan je kijken of het is gelukt deze keer?

Best,

Claudia
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ClaudiaS89,

Nou, ik kan gelukkig vertellen dat het abonnement helemaal goed is opgezegd en stopt per 1 juni. Omdat er inderdaad geen verbruik is gemeten sinds eind februari, heb ik na overleg met onze financiële afdeling afgesproken dat we de abonnementskosten terugbetalen. Dit zijn de abonnementskosten die er vanaf 1 maart tot 1 juni in rekening zijn gebracht. Het bedrag staat binnen 2-3 weken op je rekening 🙂!

Laat je me weten als je het hebt ontvangen?

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

wow, dank je wel! Vind ik echt tof dat jullie dat voor mij doen!

Ik laat je weten als het op mijn bank rekening is.

Dank jullie voor de goede en snelle service,

Claudia
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ClaudiaS89,

Uiteraard graag gedaan 🙂. Mocht je hier verdere vragen over hebben, laat het me weten!

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

ik heb nu 2x 13€ van simyo terug gekregen plus een afschrijving van 13€ van simyo. Moet ik niet 3 x 13€ terug krijgen en die afschrijving begrijp ik ook niet.

Dank je wel voor je tijd en hulp.

Claudia
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Claudia,

Goed dat je dit checkt!

De € 13,- die nu nog afgeschreven is, is de laatste factuur. Natuurlijk krijg je dit bedrag terug. We kunnen dit pas doen, zodra er geïncasseerd is. Dit omdat we de incasso niet meer tegen konden houden. We hadden dit inderdaad wat beter aan je moeten uitleggen. Je krijgt dit bedrag terug binnen 2 á 3 weken na de incasso.

Ik hoop dat je alsnog tevreden bent met de oplossing :)

Groetjes
Angela
Hi Angela,

ah, ja, dat snap ik!

Dank je wel voor het uitleggen.

Stets nog heel tevreden met de oplossing! :)

Gr, Claudia
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Claudia S89,

Mooi dat het duidelijk is! Ik wens je nog een fijne dag :D

Groetjes,
Caspar

Reageer