.

Ik ben fors over mijn bundel heen gegaan. Wat kan ik doen?

  • 26 November 2020
  • 6 reacties
  • 373 Bekeken

Beste Symio,

Ik kreeg mijn factuur van afgelopen maand binnen en ik schrok er van. Ik ben 170 euro over mijn bundel heen gegaan. Ik heb de sms over dat ik door mijn internet heen ben gegaan niet gezien. Sinds kort heb ik thuis slecht internet en heb ik onbewust vergaderingen gevolgd op mijn 4G. 

Ik zit nu ongeveer een jaar of 3 bij jullie en heb nog nooit eerder een sms gemist. Ik begrijp dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is om dit in de gaten te houden maar is er misschien toch iets wat jullie voor mij kunnen doen? 

 

Met vriendelijke groet,

Hanne Hermsen

Bas 3 jaar geleden

Hoi xhannehermsen, 

Welkom op ons forum 😃

We vinden het erg vervelend dat je zo geschrokken bent van de in rekening gebrachte kosten. Maar begrijpen doen we het wel!

Gelukkig weet je in ieder geval waar het vandaan komt en heb je van Friesian al goede tips gekregen om dit in de toekomst te voorkomen (thanks Friesian!) 😊

Heb je je toestel als hotspot gebruikt of gingen die vergaderingen via een app op je telefoon? Je kan op Android toestellen namelijk per app bepalen of er gebruik mag worden gemaakt van mobiele data. Mocht je de app in kwestie eigenlijk alleen voor werk gebruiken op het moment dat je wifi hebt, dan kun je misschien beter de toegang tot mobiel internet helemaal uitschakelen voor die app! Deze optie vind je als het goed is terug onder Instellingen > Mobiel netwerk > Dataverbruik (en dan naar de app in kwestie gaan). 

Wat de kosten betreft: daar komen we je graag een keer in tegemoet! Ik zal je even een privéberichtje sturen met alle details 😇

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

6 reacties

Beste @xhannehermsen .

Altijd vervelend om mee te maken!

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om me net zoals je eigenlijk al aangeeft nooit alleen richten op de sms'jes van het netwerk 80 / 100%. Ik geef er de voorkeur aan om zelf de telefoon heel strak in te stellen.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Mijn vraag uit interesse is welk merk en type telefoon je hebt. En al naargelang die instellen en een datamanager app te gebruiken. Alleen mobiele gegevens wanneer nodig.

Een medewerker, moderator van Simyo zal zich nog melden. 

Samsung A50 als ik het goed zeg

Aha, dat is ook een fijn toestel. 

Ik vergelijk het even met de A40 qua instellingen. Bij instellingen, verbindingen heb je daar bij gegevensgebruik ingesteld waarschuwing, limiet en factuurcyclus?

Persoonlijk heb ik lagere marges ingesteld. 

Waarschuwing, maar die staat nog op 5000 mb van een tijdje terug. Dez3 heb ik sinds mijn nieuwe bundel niet aangepast. Heel stom eigenlijk.

Ik raadt je aan om zowel waarschuwing en limiet wat lager te zetten. Zeker de limiet altijd een veilige marge aanhouden. En een foutje kan iedereen overkomen maar dat kan verholpen worden. Zo leer je ook met autorijden nadat je geslaagd bent voor de 1e x (dat iedereen doet. :wink: ​​​​​​)

*Edit*

Ik vermeld nog graag even een naar mijn mening interessante site.

Heb een fijne avond nog en morgen zal een moderator nog reageren. 

Ik hoop dat ik je hiermee alvast heb kunnen helpen als medeklant.

Owhja, voor ik het vergeet, controleer even WiFi, geavanceerd dat niet mobiele gegevens automatisch worden gebruikt bij een zwakker WiFi signaal. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi xhannehermsen, 

Welkom op ons forum 😃

We vinden het erg vervelend dat je zo geschrokken bent van de in rekening gebrachte kosten. Maar begrijpen doen we het wel!

Gelukkig weet je in ieder geval waar het vandaan komt en heb je van Friesian al goede tips gekregen om dit in de toekomst te voorkomen (thanks Friesian!) 😊

Heb je je toestel als hotspot gebruikt of gingen die vergaderingen via een app op je telefoon? Je kan op Android toestellen namelijk per app bepalen of er gebruik mag worden gemaakt van mobiele data. Mocht je de app in kwestie eigenlijk alleen voor werk gebruiken op het moment dat je wifi hebt, dan kun je misschien beter de toegang tot mobiel internet helemaal uitschakelen voor die app! Deze optie vind je als het goed is terug onder Instellingen > Mobiel netwerk > Dataverbruik (en dan naar de app in kwestie gaan). 

Wat de kosten betreft: daar komen we je graag een keer in tegemoet! Ik zal je even een privéberichtje sturen met alle details 😇

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Reageer