.

Beantwoord

Hoogverbruik & Voorwaarden

  • 31 October 2013
  • 1 reactie
  • 8370 Bekeken

Badge
Hier een stukje knip en plakwerk uit een bericht dat ik eerder heb geplaatst omdat ik nogmaals ben afgesloten wegens hoogverbruik, iets waarvan
ik dacht dat ik daar eerder op zou worden gewezen per sms maar dit lijkt niet te kloppen.

Ik heb net een medewerker gesproken die bleef volharden in de voorwaarde dat ik eerst de helft van mijn komende factuur moet voldoen voordat ik weer kan worden aangesloten. Hieronder de tekst die ik eerder heb gebruikt.

"Ik begrijp niet dat ik nu als een wanbetaler over de brug moet komen met € 180,- voordat ik weer ben aangesloten, mijn rekeningen worden zonder problemen afgeschreven en de nieuwe maand is vandaag begonnen. Volgens uw eigen algemene voorwaardengaat u pas over tot afsluiting als er sprake is van wanbetaling. En bij een eventuele tussentijdse betaling zou u de klant d.m.v. een factuur op papier danwel digitaal moeten verwittigen over
een te betalen bedrag.

Mijn factuur voor oktober zal zoals gewoonlijk gewoon af te schrijven zijn en ik zou graag gewoon weer worden aangesloten zonder dat ik over moet gaan tot stappen die lijken op die van een wanbetaler. Tevens verzoek ik u mij in het vervolg tijdig te verwittigen van eventuele problemen, zodat ik op voorhand in staat ben om te handelen ipv dit soort situaties".  Bij deze verzoek ik vriendelijk mijn telefoonnummer te deblokeren en maak ik morgen gebruik van mijn nieuwe bundel.  EstherX
icon

Beste antwoord door Charlene 1 November 2013, 13:29

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hier een stukje knip en plakwerk uit een bericht dat ik eerder heb geplaatst omdat ik nogmaals ben afgesloten wegens hoogverbruik, iets waarvan
ik dacht dat ik daar eerder op zou worden gewezen per sms maar dit lijkt niet te kloppen.

Ik heb net een medewerker gesproken die bleef volharden in de voorwaarde dat ik eerst de helft van mijn komende factuur moet voldoen voordat ik weer kan worden aangesloten. Hieronder de tekst die ik eerder heb gebruikt.

"Ik begrijp niet dat ik nu als een wanbetaler over de brug moet komen met € 180,- voordat ik weer ben aangesloten, mijn rekeningen worden zonder problemen afgeschreven en de nieuwe maand is vandaag begonnen. Volgens uw eigen algemene voorwaardengaat u pas over tot afsluiting als er sprake is van wanbetaling. En bij een eventuele tussentijdse betaling zou u de klant d.m.v. een factuur op papier danwel digitaal moeten verwittigen over
een te betalen bedrag.

Mijn factuur voor oktober zal zoals gewoonlijk gewoon af te schrijven zijn en ik zou graag gewoon weer worden aangesloten zonder dat ik over moet gaan tot stappen die lijken op die van een wanbetaler. Tevens verzoek ik u mij in het vervolg tijdig te verwittigen van eventuele problemen, zodat ik op voorhand in staat ben om te handelen ipv dit soort situaties".  Bij deze verzoek ik vriendelijk mijn telefoonnummer te deblokeren en maak ik morgen gebruik van mijn nieuwe bundel.  EstherX


Hoi EstherX,

Wanneer je meer dan €75 per dag of meer dan €250 per week verbruikt, dan behoudt Simyo zich het recht om je aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren. Aangezien je zelf je verbruik bepaalt, zou je kunnen inschatten dat je bij die grens in de buurt komt en dus het risico loopt om geblokkeerd te worden. Je kunt je verbruik te allen tijde inzien op Mijn Simyo. Ook wat er buiten je bundels aan kosten oploopt, als je op de naam van de huidige maand klikt.
Van de aanbetaling wordt inderdaad niet afgeweken, maar wat je wel kunt doen, als je dit vaker aan de hand hebt, is een hogere aanbetaling doen. Dan kan er met de financiële afdeling overlegd worden, dat zij je aan de hand van die hogere aanbetaling, kunnen deblokkeren. Dan hoef je niet steeds over te maken. De hoogverbruik blokkade gebeurt automatisch. Die is door ons niet tegen te houden. Er wordt een sms verstuurd en dan wordt je aansluiting tijdelijk geblokkeerd. Soms kruisen het bericht en die blokkade elkaar.
Het is geen persoonlijke actie, dat jij een wanbetaler zou zijn. Zo moet je het echt niet opvatten. Het is gewoon een vaststaande procedure, waar we helaas geen uitzonderingen op kunnen maken.
Ik stuur je de email over hoogverbruik met de stappen die je kunt doorlopen om weer aangesloten te worden.

Groetjes,
Charlene

Reageer