.

Beantwoord

Hoogverbruik, heb via iDEAL betaald maar kan nog niet bellen?

  • 13 January 2015
  • 10 reacties
  • 633 Bekeken

Beste,

Op 29 december '14 kregen wij een e-mail met de mededeling dat de simkaart geblokkeerd was wegens hoogverbruik. Wij zijn daar direct mee aan de slag gegaan om te zien wat we konden doen om dit op te lossen. Dit gebeuren is voor ons helemaal nieuw. Via facturen zagen we dat je dan kon betalen met i-deal. Ik wilde het gehele bedrag betalen maar kon niet meer dan de helft betalen. Dit direct gedaan en dan zou de sim kaart gedeblokkeerd worden. Nu zijn we de 13e en onder de gegevens staat nog geblokkeerd wegens achterstallige betaling.Mijn verbazing is groot want ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat zodra je betaald heb de blokkade opgeheven zou worden. De telefoon is in gebruik door onze kleindochter en vanavond zei ze terloops ik kon niet terug bellen want hij is nog geblokkeerd. Overigens is zij een hele keurige beller heeft nooit hoge rekeningen blijft keurig binnen haar bundel. Doordat zij nu (november) een i-phone heeft gekregen en daar een app op heeft gezet voor muziek heeft ze een gigantisch verbruik van mb's gehad. Dit is dan ook maar 1 malig zij is hier zo verschrikkelijk van geschrokken dat ze regelrecht aanbood om haar spaarcentjes ervoor te gebruiken maar dat is niet de bedoeling zeker niet als ze het altijd zo keurig doet. Maar wat kunnen we hier nu mee doen?

Groetjes
Sophia 48
icon

Beste antwoord door Naomi 14 January 2015, 16:42

Bekijk originele reactie

10 reacties

Maar wat kunnen we hier nu mee doen?

Er zijn 2 dingen die jullie in deze vervelende situatie het beste kunnen doen.
Stap 1. Is wat jullie nu gedaan hebben.
Hier aangeven wat er aan de hand is. Dat is dus gebeurt.
Stap 2. Geduldig wachten op de reactie van een moderator.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Sophia48, welkom op het Simyo forum :)

Als je aansluiting is geblokkeerd door hoogverbruik dan ontvang je van ons een e-mail. In deze e-mail staan alle stappen die je kunt doen.

Goed dat je gebruik hebt gemaakt van de iDEAL link op Mijn Simyo. Je betaling is binnengekomen. Alleen is het niet verwerkt zoals het normaal gesproken gebeurt. Normaal gesproken wordt je aanbetaling meteen verwerkt en ook de blokkade opgeheven.

De eenzijdige blokkade is nu alsnog weggehaald. Zet je je toestel even uit en weer aan? Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden.

Je had dit eerder bij ons mogen aangeven hoor 😉 Je begrijpt vast dat we dit graag willen uitzoeken. Ik heb het daarom doorgestuurd naar de technische afdeling.

Daarnaast raad ik je aan om je factuur van december te storneren. Je aanbetaling moet namelijk van het totale factuurbedrag worden afgehaald. De financiële afdeling gaat dit voor je doen. Van hun zul je na je stornering een e-mail ontvang. In deze e-mail staat een nieuwe iDEAL link voor het aangepaste factuurbedrag :)

Ook heb ik gekeken naar je verbruik. Het ligt inderdaad aan internet verbruik. Op 6 december om 14:38 uur was ze al 50 % door haar internetbundel. Op 9 december om 22:59 uur was haar volledige internetbundel op. Heeft ze de 50 % en 100 % sms'jes gezien?

Het is verstandig om de sms'jes in de gaten te houden. Als je namelijk buiten je bundel verbruikt, dan zijn de kosten € 0,15 cent per Mb. In deze blog over mobiel internet kun je tips vinden hoe je je dataverbruik kan verminderen. Ook staan er specifieke tips voor iPhone-gebruikers.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

@Friesian; bedankt voor je reactie 🙂
Beste Naomi,

Hartelijk bedankt voor de reactie. Ik ga zeker de factuur van dec storneren. Maar dat kan zeker nu nog niet want de factuur staat nog niet online en ik moet zeker eerst afwachten tot ze het afgeschreven hebben of niet?

Ze heeft nu ook een app op haar telefoon gezet om het goed in de gaten te houden ze wil dit absoluut geen tweede keer zei ze me.En ook de muziek app die ze gedownload had is er meteen afgegaan toen dit bekend werd en wij die e-mail kregen.

Nogmaals hartelijk bedankt.

Sophia48
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Sophia48,

Wat fijn dat ze nu een data app op haar telefoon heeft, zo kan ze het goed in de gaten houden in het vervolg! Als het goed is kun je de incasso vooraf blokkeren, voordat hij plaatsvindt. Je kunt ook eventueel wachten tot volgende week, als hij al is geïncasseerd. Zou je ons willen laten weten of het is gelukt? Dan kunnen we je de juiste betaal link sturen!

Alvast bedankt!
Beste Tiury,

Ik heb inderdaad de incasso al geblokkeerd. Ik zal nu maar afwachten wat er gaat gebeuren denk ik. Hopelijk heb ik het goed gedaan.

Hartelijk bedankt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Sophia48,

Top! Het is inderdaad even afwachten. De financiële afdeling gaat het verder oppakken en een nieuwe iDEAL link sturen :)

Hou je ons op de hoogte, of je de e-mail hebt ontvangen?
Beste allemaal,

Waar ik bang voor was is ook gebeurd. Ik had mijn rekening geblokkeerd zoals mij door jullie was aangeraden maar toch is het totale bedrag afgeschreven. Dat heb ik direct weer terug laten storten. Ik ben helemaal niet te spreken dat dit alles zo lang moet duren en dat nogmaals het volledige bedrag wordt afgeschreven i.p.v. de helft omdat er al reeds in dec. een helft was betaald.Ik vind dat het wel lang duurt voor dat het allemaal geregeld is.Valt mij van jullie erg tegen dat had ik niet verwacht.

Vriendelijke groeten
Lia Herrebout
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sophia48,

Jammer om te horen dat het niet goed gegaan is met de betaling van je factuur.

Ik zie inderdaad dat je op 14/01 via iDeal betaling gedaan, maar de betaling lijkt niet te zijn verwerkt met de factuur van december. Hierdoor is het totale factuurbedrag bij je afgeschreven.

Excuses dat het zo verlopen is, ik heb zojuist de financiële afdeling gevraagd om de aanbetaling alsnog te verrekenen. Zodra dit is uitgevoerd ontvang je een nieuwe betaallink per e-mail.

Houd je ons op de hoogte wanneer je de e-mail hebt ontvangen?
Beste allen,

Voor alle duidelijkheid ik heb niet de 14/01 via iDeal betaald maar 29/12, alleen is daar door Simyo niets aan gedaan. Toen ik 13/01 ben gaan reageren is er pas iets mee gedaan. Wil je a.u.b. dan wel ook het begin lezen waar ik precies op geschreven heb wanneer ik wat gedaan heb a.u.b.

Vriendelijke groeten
Sophia48
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sophia48,

Dat maakt het verhaal nog vreemder. Een iDeal betaling wordt namelijk direct verwekt.

Het bedrag is inderdaad op 30/12 door je overgemaakt. Ik had in mijn vorige bericht de verkeerde datum aangehouden. Excuses voor de verwarring.

Mijn collega's van de financiële afdeling zullen de betaling zo snel mogelijk verrekenen met je factuur. Vervolgens ontvang je een nieuwe iDeal link met het resterende factuurbedrag.

Reageer