.

Beantwoord

Hoogverbruik door bellen buitenland. Wat nu?

  • 18 August 2019
  • 2 reacties
  • 194 Bekeken

Badge
Goedemorgen Simyo,

Onlangs kreeg ik onverwachts een bericht in mijn inbox dat, i.v.m. mijn hoge kosten in korte tijd, jullie het bellen/ smsen hadden geblokkeerd. Afgelopen maand zat ik in Egypte en heb toen lang naar thuis gebeld. Ik dacht dat ik dit deed via whats app bellen, maar dit bleek achteraf niet het geval te zijn. Uiteindelijk werd mijn optie om te bellen/sms'en geblokkeerd wegens hoogverbruik. Het is natuurlijk logisch dat deze kosten in rekening gebracht worden, aangezien dit mijn eigen fout is.

Nu zag ik bij andere forums dat klanten hetzelfde was overkomen, maar soms een coulanceregeling konden treffen. Ik hoop dat als tevreden en trouwe klant van Simyo hier ook voor in aanmerking kan komen.

Met vriendelijke groet,
Anne van de K.
icon

Beste antwoord door Jihane 19 August 2019, 15:00

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen Simyo,

Onlangs kreeg ik onverwachts een bericht in mijn inbox dat, i.v.m. mijn hoge kosten in korte tijd, jullie het bellen/ smsen hadden geblokkeerd. Afgelopen maand zat ik in Egypte en heb toen lang naar thuis gebeld. Ik dacht dat ik dit deed via whats app bellen, maar dit bleek achteraf niet het geval te zijn. Uiteindelijk werd mijn optie om te bellen/sms'en geblokkeerd wegens hoogverbruik. Het is natuurlijk logisch dat deze kosten in rekening gebracht worden, aangezien dit mijn eigen fout is.

Nu zag ik bij andere forums dat klanten hetzelfde was overkomen, maar soms een coulanceregeling konden treffen. Ik hoop dat als tevreden en trouwe klant van Simyo hier ook voor in aanmerking kan komen.

Met vriendelijke groet,
Anne van de K.


Hoogverbruik kan door vele redenen optreden. Veelal is het dataverbruik buiten de bundel binnen Nederland, waar de meeste gevallen last van hebben. Het gaat hier sowieso over bellen en in dit geval ook nog vanuit buiten Europa. Daarvoor zijn coulanceopties veelal vrij beperkt ze al bestaan! Als forum expert (=behulpzame klant) snap ik dat je het vraagt, maar wil ik ook gelijk zeggen dat jouw geval anders is dan de meeste coulance gevallen, die je op het forum leest! Het zou mij niet verbazen als Moderatoren (= Simyo medewerker) je geen coulanceregeling kunnen geven.

Een moderator neemt in ieder geval contact op. Of het met goed of minder nieuws is, dat durf ik in jouw geval niet te zeggen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anne,

Welkom op het Simyo Forum!

Als je dacht dat je via het internet belde, dan is dit inderdaad nogal een koude douche. Je belde inderdaad gewoon via het normale netwerk, en vanuit Egypte gelden de volgende tarieven: € 2,542 per minuut, als je belt vanuit Egypte naar Nederland. Dat tikt aan!

Je bent inderdaad geblokkeerd vanwege hoogverbruik, wat inhoudt dat er een blokkade is om te voorkomen dat de kosten nog meer oplopen. Je kunt deze blokkade opheffen door een aanbetaling te betalen van € 100,- te doen. Je kunt dit doen via Mijn Simyo.

Ik ga voor jou overleggen met mijn collega's! Ik stuur je zo een privébericht met wat details 🙂

@ Groentjuh, dankjewel voor het antwoorden! Het zit inderdaad wat ingewikkeld met bellen, daarom ga ik even naar deze specifieke situatie kijken.

Groetjes,
Jihane

Reageer