.

Vraag

Hoogverbruik €4200, wat is er gebeurd?

  • 1 September 2022
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

ik heb een onterechte bedrag binnen gekregen van maar liefst 4200 euro. dit bedrag in onterecht, want op dat tijdstip heb ik niks bekeken of gedaan. dit is ook binnen 20 minuten gebeurt deze te hoge gebruik, terwijl ik zelf er niks van afwist. dat het zonder gebruik zon forse onbetaalbare bedrag naar je toe geschoven kan worden, en ook nog onterecht. want dit bedrag klopt voor geen ene meter.

graag zou ik dat deze bedrag vervallen komt te staan. want dit is en onterecht en te forse bedrag alleen voor een internet provider. ik zou graag een vervalling of een compensatie aan willen treffen. want dit bedrag kan en wilt niemand betalen vooral als je onterecht bent behandeld. Toen ik deze bedrag zag was ik enorm geschrokken.

ik hoop dat we samen uit kunnen komen, anders ga ik ook een andere provider zoeken. ik ben hier gekomen omdat het beste keuze was van nederland en nu wordt en teleurgesteld en genaaid. in 20 minuten 30GB dat kan gewoon niet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Erkan Albayrak


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Om te beginnen: lees https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/ door om te voorkomen
dat de rekening verder oploopt

Als het goed is heb je een SMS gehad bij 80% en 100% verbruik. Heb je die gelezen?

Behalve door Netflix, of andere dataverslindende app kan een fors datagebruik ook ontstaan door updates
van Apps of IOS dan wel android.
 

Verder: Simyo heeft geen dataplafond. Op een Android toestel kan je een plafond instellen, op een iPhone
voor zover ik weet niet, al zijn er wel Apps die kunnen helpen.

Een moderator zal reageren, en dan hoor je of, en in welke mate, je compensatie krijgt.

Reputatie 7
Badge +9

in 20 minuten 30GB dat kan gewoon niet.

Om in 20 minuten 30GB is verbruiken is een verbinding van 200 Mbit/s nodig.

Simyo biedt standaard een downloadsnelheid van maximaal 225 Mbit/s en een uploadsnelheid van 75 Mbit/s.

Het is niet onmogelijk om dat te doen, maar het zit zeker richting het maximale mogelijk.

Verder raad ik net als wimj12 om via het door hem gelinkte blog zeker op je toestel te kijken of er toevallig een app was die veel data heeft verbruikt.

Een moderator (= Simyo medewerker) zal vandaag of morgen vragen of je hem/haar een privébericht kunt sturen, zodat hij/zij mee kan kijken met de aansluiting.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ErkanAlbayrak1996,

Bedankt voor je bericht. Wij hebben vandaag contact gehad via een ander kanaal. Samen hebben wij gekeken waar de oorzaak van het hoge verbruik lag door te kijken in de instellingen in je telefoon en dat was door de hotspot die aan stond. Ook hebben wij samen de wifi-assistentie uitgeschakeld. Zodra je internetbundel op is ontvang je inderdaad 2 sms-berichten als waarschuwing bij 80% en bij 100% verbruik zoals @wimj12 aangeeft (super bedankt weer voor je bijdrage! 😊). In de sms’jes wordt dan vermeldt dat je vanaf dat moment €0,15 cent per MB betaalt en dat je het best MB's bij kan kopen of je internet uit kan schakelen zodat je alleen via wifi kan internetten. 

Wij kunnen begrijpen dat dit onopzettelijk is gegaan. In overleg met de financiële afdeling heb ik er voor gezorgd dat wij je éénmalig tegemoet kunnen komen met de kosten. De verbruikskosten buiten de bundel zijn verlaagd van €4133,27 naar €275. Over deze coulance ben je in ons gesprek ook op de hoogte gesteld.

Het lijkt mij handig als wij communiceren via 1 kanaal, ik wil je daarom vragen om via hetzelfde kanaal te communiceren om verwarring te voorkomen.

Groetjes,
Roeqajja

 

dat is prima dat we communiceren via een kanaal maar omdat ik hier ook mensen zag met het zelfde probleem zag  wou ik het ook graag hier kwijt. want ik weet zelf dat ik dit niet gebruikt kan hebben zelfs binnen 20 minuten.  maar ik ging al akkoord met de compensatie. dus hierbij is het voldoende voor mij. weet ik het voor de volgende keer. dit was ook mijn laaste bericht via deze forum.

Met vriendelijke groet,

Érkan

------------

Graag geen reactie terug plaatsen op mijn forum, deze forum is afgesloten!

Reageer