.

Beantwoord

hoog verbruik internet

  • 2 April 2013
  • 8 reacties
  • 310 Bekeken

Hallo,
Ik ben sinds 27 maart aangesloten bij Simyo met een 500 mb internet. Dit omdat ik bij mijn vorige abbonement een 1000mb had en nog nooit meer dan 500 mb heb opgemaakt.
Zonde dacht ik, dus 500 mb red ik dus makkelijk.
Niks lijkt minder het geval, gister een sms en mail dat ik al 75% had opgebruikt, ik dacht werkelijk dat ik van mijn stoel viel.
Hoe kan dit??
icon

Beste antwoord door Sandertju 3 April 2013, 00:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Sinds vandaag lees ik op dit forum, en ik kan je het antwoord al wel vertellen zoals jij dat waarschijnlijk gaat krijgen: jouw telefoon heeft apps die zichzelf updaten. En daarom gebruikt jouw telefoon zonder dat jij het weet zoveel Mb's. Ook als je slaapt en denkt dat jouw telefoon binnen bereik van Wifi is. Dan kan het zijn dat jij een zwakke Wifi verbinding hebt waardoor jouw telefoon vanzelf overschakelt en al die Mb's gebruikt. Gewoon pech dus.
maar hoe is het dan mogelijk dat ik een jaar lang geen last van heb gehad, en nu ik sinds bij simyo ben wel ineens last van heb
Geen idee. Ook ik ben deze dagen ineens geconfronteerd met een telefoonrekening voor een kind waarvan ik stijl achterover sla. Maar eigen schuld. Aldus Simyo. Jammer dat ik dit forum niet vantevoren ontdekt had. Al lezend schrik je je toch redelijk dood van de verhalen die je hier leest. Torenhoge rekeningen.
Ja had ik het ook maar van te voren gelezen, maar helaas, had
Dit vond ik net op de site van de Rijksoverheid. Ik ga mij hier komende weken zeker verder in verdiepen.:

Deze voorstellen zijn in een gedragscode vastgelegd en gelden voor alle abonnementen die na 1 januari 2013 nieuw worden afgesloten of vernieuwd. Een vernieuwing houdt in dat er een nieuwe overeenkomst wordt gesloten onder nieuwe commerciële voorwaarden. De voorstellen zijn erop gericht de consument goed voor te lichten over het meest geschikte abonnement dat past bij zijn gebruik en om de consument de instrumenten aan te reiken om billshocks te voorkomen. Om dit te bereiken zullen de aanbieders de volgende maatregelen treffen:
1.Aanbieders bieden consumenten de mogelijkheid om tussentijds inzicht te krijgen in het mobiel datagebruik. Dat kan bijvoorbeeld via een “mijn klantomgeving” of een door de aanbieder ontwikkelde of aangeboden applicatie.
2.Als een consument een abonnement heeft zonder databundel, dan wordt de consument ten minste Ă©Ă©n keer actief door de aanbieder geĂŻnformeerd bij overschrijding van een van te voren afgesproken bedrag of datavolume (aantal MBÂ’s).
3.Bij een abonnement met een databundel wordt de consument door de aanbieder ten minste Ă©Ă©n keer tijdig geĂŻnformeerd voordat de bundel is verbruikt, bijvoorbeeld in de vorm van een waarschuwings-sms.
Daarnaast zullen de aanbieders uiterlijk per 1 oktober 2012 de consument – voordat een abonnement wordt afgesloten - voorlichten welke data-abonnement of databundel het beste passend is, gelet op het gebruik van mobiele data door de consument (bijvoorbeeld hoe vaak wordt een film gedownload, hoeveel mails worden er per week verstuurd). Ook zullen de aanbieders de consument informeren over de mogelijkheden om de kosten voor datagebruik te beperken en in de gaten te houden en worden consumenten bij de koop van een abonnement zonder databundel gewezen op de mogelijke kosten van datagebruik.
Met deze voorstellen van marktpartijen voor meer transparantie ten aanzien van de kosten van mobiel datagebruik ben ik van mening dat een goede uitvoering wordt gegeven aan de motie Schaart/Koppejan. De afspraken zullen over een jaar na inwerkingtreding worden geëvalueerd en u zult over de uitkomsten te zijner tijd op de hoogte worden gesteld.
(w.g.)drs. M.J.M. Verhagen
Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
Pagina
Badge
Beste Desiree,

Omdat je abonnement pas 27 maart is ingegaan heb je nog maar drie dagen van je tegoed over. Je krijgt namelijk belminuten en internetbundels naar rato. Anders gezegd: van de 31 dagen zijn er nog 4 over wat inhoudt dat je tot het eind van maart maar 129 Mb tot je beschikking hebt. En dat is minder dan 75%. Vandaar waarschijnlijk de melding. Per 1 april start je nieuwe tegoed en heb je de volle 1000. Hou vanaf dat moment je verbruiks app in de gaten..
Badge
Edit: ik had me vergist in de Mb.. Moest 500 zijn ipv 1000, dus je had nog 65 Mb over..
Reputatie 2
Badge +1
Hey desireequinn,

Hebben de tips van Sandertju jou van iets meer duidelijkheid kunnen voorzien?

Reageer