.

Beantwoord

Hoge verbruikskosten, hoe kan ik dit voorkomen?

  • 11 August 2019
  • 2 reacties
  • 272 Bekeken

Ik ben nu bijna 5 jaar lid van Simyo en ik heb eigenlijk geen klachten, alleen ben ik deze week heel erg geschrokken. Ik ben namelijk over mijn bundel heen gegaan. Ik had mijn 4g per ongeluk aan laten staan buiten mijn weten en heb nu een rekening van €189 terwijl ik een abonnement van €10 in de maand heb. Dit abonnement wordt betaald door mijn ouders, maar ik moet dit nu zelf gaan betalen. Ik ben 17 en voor mij is dit een hele boel geld. Is er misschien een coulance regeling en is er misschien een manier of beveiliging waardoor dit niet nog een keer kan gebeuren?

Ik hoor graag van u en alvast bedankt,

Gert-Jan
icon

Beste antwoord door Kevin 12 August 2019, 12:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Over coulance regelingen ga ik als klant niet,

Welk weet ik dat er mogelijkheden om dit soort ellende te voorkomen:
1) Afhankelijk van het soort telefoon wat je hebt (Android of iPhone) kan je,
al dan niet via een app, instellen dat je verbinding wordt verbroken als
je over je bundel heen gaat.
2) Waarschuwings SMS lezen en daarna handelen. Als het goed is heb je een 80% en
een 100% melding gehad.
3) En natuurlijk is een andere provider ook een optie, Simyo laat dit soort zaken gebeuren,
andere providers sluiten je gelijk af. Simyo geeft je dus eigen verantwoording, maar
als je daar niet mee om kan gaan.......
Reputatie 5
Badge +4
Hoi GJRaaf,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend zonde dat er zoveel kosten gemaakt zijn. Zoals wimj12 al aangeeft zijn er meerdere manieren om binnen je bundel te blijven. Al hoop ik natuurlijk wel dat je bij ons blijft 😉.

Bij veel toestellen kun je een datalimiet instellen zodat je toestel automatisch stopt met internetten wanneer de bundel op is. Ik raad je aan om deze blog even door te nemen, hier lees je precies hoe dit werkt en staan misschien nog wat andere tips die ervoor kunnen zorgen dat je voortaan minder data verbruikt.

Ik snap dat je graag een coulanceregeling zou willen. Ik ga dit bespreken met de financiële afdeling en zal je hier later vandaag een mail over sturen!

Dankjewel voor de hulp wimj12!

Groetjes,

Kevin

Reageer