.

Beantwoord

Hoge rekening voor internetverbruik terwijl ik geen internet heb..

  • 3 January 2013
  • 23 reacties
  • 3051 Bekeken

Badge
Goede morgen,

Ik heb gister mijn factuur bekeken en ben enorm geschrokken!

Er is bijna €200,- afgeschreven voor internetgebruik binnen NL. Maar ik heb helemaal geen databundel!
Ik heb een simonly abonnement zonder databundel, ik gebruik thuis soms de wifiverbinding, verder ben ik geen enkele keer op internet geweest!

Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit mogelijk is? Kan je zonder internetabonnement uberhaupt op internet zonder wifi als een bepaalde instelling verkeerd staat?

Op de specificatie (204 pagina's) staat dat ik de hele maand november, elke minuut van de dag een €0,01 heb gebruikt. Vandaar dus de 204 paginas want een hele maand heeft een heleboel minuten...

Simyo, ik verwacht dat dit netjes gecorrigeerd wordt, ik betaal niet voor internet en heb ook geen internet gebruikt!

Deze kosten zijn buiten de bundel gemaakt in November, kan ik er nu nog zo één verwachten van December?

Graag spoedig aktie... ik ben op vakantie en die is al aardig verpest! Ik wil graag zo snel mogelijk horen dat e.e.a. wordt opgelost!
icon

Beste antwoord door Alex 10 January 2013, 10:24

Bekijk originele reactie

23 reacties

Hey, 


I have the same problem ! I even have a bundel of 1000mb of internet and I have been charged for all the traffic that I have used. My bill is now 300eur for internet, this is redicoulus and I am not going to pay for the traffic for sure. Simyo you better answer fast because I am staying on my phone for already 30mins and nobody is answering! 
Badge +1
Het kan zijn dat je wel internet verbruikt terwijl je geen bundel hebt zou de instellingen op de telefoon eens nakijken of je toch niet via 3G internet gebruikt
Was the answer for "frincug"or for me?  And please answer in english, because I have the bundle included in my monthly subscription and I am more than shock to see this amount in my bill? 

thansk 
Voor mijn dochter een prepaid bij Simyo afgesloten. Ter controle tussendoor een keertje gekeken. Stond ie op 'maar'  negatief 15 euro.....! Gelukkig géén 200, maar toch.... Wel 35 euro in 4 dagen er doorheen !! Blijkt dat bij de instellingen: Internet op je mobiel / MMS  op AAN stond. Ik denk dat dat de redenen is dat ie automatisch ook 3G pakte als ie géén wifi bereik heeft.....Tot nu toe is er geen geld meer afgeschreven voor data, nadat ik opnieuw opgewaardeerd heb.
Alleen wat ik een zeer kwalijke zaak vind, is dat je expres een prepaid kiest om te "voorkomen" dat je meer uitgeeft dan je hebt aangeschaft. EN dan blijkt dat dat dus wel kan..... daar kan ik met mijn pet niet bij !  En dan al helemaal niet dat je daar dus ook geen bericht van krijgt. ALS ik niet had gekeken, was dat bedrag dus ook zo maar opgelopen tot ....... 
Reputatie 5
Badge +10
Goede morgen,

Ik heb gister mijn factuur bekeken en ben enorm geschrokken!

Er is bijna €200,- afgeschreven voor internetgebruik binnen NL. Maar ik heb helemaal geen databundel!
Ik heb een simonly abonnement zonder databundel, ik gebruik thuis soms de wifiverbinding, verder ben ik geen enkele keer op internet geweest!

Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit mogelijk is? Kan je zonder internetabonnement uberhaupt op internet zonder wifi als een bepaalde instelling verkeerd staat?

Op de specificatie (204 pagina's) staat dat ik de hele maand november, elke minuut van de dag een €0,01 heb gebruikt. Vandaar dus de 204 paginas want een hele maand heeft een heleboel minuten...

Simyo, ik verwacht dat dit netjes gecorrigeerd wordt, ik betaal niet voor internet en heb ook geen internet gebruikt!

Deze kosten zijn buiten de bundel gemaakt in November, kan ik er nu nog zo één verwachten van December?

Graag spoedig aktie... ik ben op vakantie en die is al aardig verpest! Ik wil graag zo snel mogelijk horen dat e.e.a. wordt opgelost!


Welkom op het forum frincug,

De optie 'internet op je mobiel/mms' staat altijd aan. We geven dit aan in de brief die je ontvangt bij het startpakket. Inmiddels heb je al contact gehad met de klantenservice over dezelfde vraag. Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik het graag.

Was the answer for "frincug"or for me? And please answer in english, because I have the bundle included in my monthly subscription and I am more than shock to see this amount in my bill?

thansk


Hi 15/08/1988,

I checked your subscription details in our system. I see that you don't have an active subscription because your number porting has not been finished yet. If you use your temporary number before your number is transfered the usage will be charged outside of the bundle.

Voor mijn dochter een prepaid bij Simyo afgesloten. Ter controle tussendoor een keertje gekeken. Stond ie op 'maar'  negatief 15 euro.....! Gelukkig géén 200, maar toch.... Wel 35 euro in 4 dagen er doorheen !! Blijkt dat bij de instellingen: Internet op je mobiel / MMS  op AAN stond. Ik denk dat dat de redenen is dat ie automatisch ook 3G pakte als ie géén wifi bereik heeft.....Tot nu toe is er geen geld meer afgeschreven voor data, nadat ik opnieuw opgewaardeerd heb.
Alleen wat ik een zeer kwalijke zaak vind, is dat je expres een prepaid kiest om te "voorkomen" dat je meer uitgeeft dan je hebt aangeschaft. EN dan blijkt dat dat dus wel kan..... daar kan ik met mijn pet niet bij !  En dan al helemaal niet dat je daar dus ook geen bericht van krijgt. ALS ik niet had gekeken, was dat bedrag dus ook zo maar opgelopen tot ....... 


Welkom op het forum mama67,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat je altijd het laatste gesprek kunt afronden. Ook kunnen belgegevens met vertraging worden verwerkt. Je ontvangt wel een bericht wanneer je beltegoed minder dan 2 euro is, maar dit gebeurt bijvoorbeeld niet als je nog met een internetsessie of gesprek bezig bent.

Groetjes,

Alex
hallo, 
ik heb nu sinds gisteren een sim-only abbonnement met een iphone 4 voor een jaar. 
ik heb gekozen voor 200 smsjes/belminuten en 500 mb interent. 
nu kijk ik naar mijn huidige status van smsjes en mb's die ik nog over heb, 
zie ik dat ik al OVER DE HELFT van mijn belminuten EN mb's internet ben. IN 1 DAG. 
en dat terwijl ik nogmaar 10 smsjes heb gestuurd, en 1 keer minder dan 10 seconden heb gebeld. 
ik heb alles van internet over wifi gedaan, en toch heb ik nu nogmaar minder als 250 mb.
ik heb zelfs de mobiele diensten uitgezet zodat ik niet per ongelijk op het 3g netwerk ga, en zelfs dan gaan er nog mb's af.
belachelijk!
ook heb ik overige kosten, à 0,25 euro, maar toch, waar komen die dan ineens vandaan? 
is er misschien een verklaring voor dit alles? 
mvg, 
@laura1996: omdat je abonnement halverwege de maand ingaat wordt het tegoed behorend bij je maandbundel in deze eerste maand omgerekend naar het aantal dagen dat je abonnement nog loopt. De bundels bij Simyo lopen van de eerste tot de eerste van de volgende maand. Aangezien jij halverwege de maand bent "ingestapt" klopt het precies dat je nu de helft van je bundel hebt. De € 0,25 is zeer wrs voor activerings-sms Facetime. Om te voorkomen dat data weglekt zet je in de instellingen van je iPhone bij de applicaties 'Safari' en 'iTunes en Appstore' gebruik van mobile data uit. Je voorkomt daarmee dat deze app's bij ontbreken van wifi overschakelen op je mobile verbinding.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi laura1996,

Ik hoef vrijwel niets toe te voegen aan het antwoord van Jannek (bedankt daarvoor). In dit topic vind je een uitgebreide uitleg op je vraag.

Informatie over het verstuurde sms bericht kun je hier vinden.

Groetjes,

Alex
Badge
[quote]
Welkom op het forum frincug,

De optie 'internet op je mobiel/mms' staat altijd aan.

Hoi Alex,

Is het misschien een idee die optie NIET aan te zetten voor klanten die GEEN internetbundel hebben?
Die optie wel aanzetten is namelijk vragen om dit soort problemen.
Reputatie 5
Badge +10
Het Zen79,

Dat is wel een optie. We hebben er echter voor gekozen om dit aan te zetten, omdat een internet bundel steeds meer een gewoonte is. Wanneer dit uit staat, zullen klanten met een internet bundel dit eerst moeten aan zetten. Weten ze dit niet, dan levert dat weer een hoop vragen. Daarom communiceren we ook dat het internet aan staat. Ook als je geen internet bundel hebt.

Groetjes,

Alex
Badge
Volgens mij begrijpen we elkaar niet. Het idee is om internet aan te zetten als er voor een internetbundel is gekozen en internet uit te zetten als daar niet voor gekozen is.

Zonder bundel is internet namelijk onredelijk duur en als iemand niet voor een bundel kiest is het redelijk om aan te nemen dat hij geen gebruik wil maken van internet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Zen79,

Helaas is dit technisch nog niet mogelijk. Dit kan nog niet geautomatiseerd worden ingesteld.

Groetjes,

Alex
Badge
Je maakt een grapje, toch?
We kunnen een man op de maan zetten, maar zoiets simpels is 'technisch' niet mogelijk?
Wanneer wordt dit 'technisch' wel mogelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Zen79,

Hier kan ik geen indicatie over geven.

Groetjes,

Alex
Hoe kan dat nou???? Bij mij staat mms/internet op UIT, moet ik aannemen, dat terwijl ik heb aangevinkt UIT, toch wel AAN staat????? Mag dat toch niet hopen......ook ik probeer jullie de hele dag al te bellen vandaag......wordt er op een gegeven moment uitgeknikkerd. Ik zit ook op WIFI en ben echt niet van plan om ook maar 0,01 cent meer te betalen, omdat jullie waarschijnlijk je zaken niet op orde hebben. UIT=UIT en niet AAN
En wat ik mij kan herinneren hier op het forum....is dat door jullie tegen meerdere mensen is gezegd, dat ze UIT moeten aanvinken, dus dat is dan ook bullshit, zo neem je mensen alleen maar in het ootje. Want nu kom je opeens met een technisch verhaal??????? Leg het nu nog  1 maal uit. Als dat zo is, dat terwijl internet UIT staat maar volgens jullie dit niet mogelijk is, dus internet gewoon AAN blijft staan, terwijl er toch echt staat UIT omdat mensen of geen internet willen of alleen maar gebruik maken van WIFI, dan denk ik toch echt dat Simyo een groot probleem heeft, want denk niet dat de rechtspraak hierin trapt!
Reputatie 2
Badge +1
Hey harti00,

Als je de optie internet op je mobiel uitschakelt via jouw persoonlijke pagina (zoals jij hebt gedaan) kan je via ons netwerk geen gebruik maken van internet op je mobiel.
Ik heb inderdaad het zelfde probleem dus de kaart gaat op 0 en gaat de prullenbak in.
Deze toko verkoopt abonnementen met de bedoeling op slinkse wijze muntjes te verdienen.
Heb zelf ook een bedrijf maar als ik mijn klanten zo bedonder als dit bedrijf is het vlug gedaan met mijn bedrijf denk ik zo , maar maak je geen zorgen die verdwijnen vanzelf van het toneel want slechte reclame gaat over het internet maar deze gasten hebben een plaat voor hun kop duurt even maar gaat vanzelf over.
De prepaid kaart van mijn zoontje gaat leeg en daarna de in prullenbak , en dan per minuut maar wat meer betalen maar dan wel krijgen waar je voor betaalt.
Heb zelf voor mijn bedrijf 14 abonnementen zonder gelazer en dan denk je even voorzichtig te zijn met een abonnement voor de kleine knul krijg je dit.
Sorry voor mijn opstinate taal gebruik maar word hier pislink van van dit soort gajes.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi jaapnelisse,

Ik begrijp je taalgebruik niet zo erg, als je zorgt dat internet op het toestel uitstaat is de kans op verbruik bijna nul, als je het op Mijn Simyo ook uitzet is de kans 0,0. Als er door een fout in het systeem dan toch verbruik gegenereerd wordt is dat ook geen probleem, een melding aan klantenservice en het wordt gecrediteerd.

Als je een bundel zonder internet aanschaft en toch gaat internetten ligt de schuld, naar mijn mening, niet bij Simyo.
Om dan de te praten over op slinkse wijze, klanten bedonder, plaat voor hun kop en gajes.... dan gaat mij dat veel te ver.

Als jouw klanten een fout maken probeer je dat op te lossen zonder schelden neem ik aan.... als je klanten gaan schelden vind je dat ook niet leuk.... dus: kijk de voorwaarden, instellingen na en neem eventueel contact op met klantenservice (nummer 1200 gratis tijdens werkuren). 
Reputatie 7
Badge +9
Gewoon internet uitzetten op Mijn Simyo, dan ben je van alle ellende af.
Badge +8
Ik heb inderdaad het zelfde probleem dus de kaart gaat op 0 en gaat de prullenbak in.
Deze toko verkoopt abonnementen met de bedoeling op slinkse wijze muntjes te verdienen.
Heb zelf ook een bedrijf maar als ik mijn klanten zo bedonder als dit bedrijf is het vlug gedaan met mijn bedrijf denk ik zo , maar maak je geen zorgen die verdwijnen vanzelf van het toneel want slechte reclame gaat over het internet maar deze gasten hebben een plaat voor hun kop duurt even maar gaat vanzelf over.
De prepaid kaart van mijn zoontje gaat leeg en daarna de in prullenbak , en dan per minuut maar wat meer betalen maar dan wel krijgen waar je voor betaalt.
Heb zelf voor mijn bedrijf 14 abonnementen zonder gelazer en dan denk je even voorzichtig te zijn met een abonnement voor de kleine knul krijg je dit.
Sorry voor mijn opstinate taal gebruik maar word hier pislink van van dit soort gajes.


Hoi jaapnelisse,

Ik heb je topic hier gevonden. Daar heb ik op geantwoord.
Je mag je frustraties natuurlijk kwijt hier op het forum. Kan me voorstellen dat als je schrikt, en je denkt dat je in de mailing wordt genomen, dat je dat moet ventileren. Maar ik heb ook liever niet meer dat je ons gajes noemt en dergelijke.
Er zitten hier ook gewoon mensen hard te werken :)

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Ik heb een vraag het ene moment kijk ik en dan heb ik nog genoeg belminuten en nu is alles weg. Nou heb ik wel gebelt maar volgens mij niet zo lang.
Ik heb wel sms verstuurt hoeveel belminuten neemt het als je een sms verstuurt? En kan ik ook ergens in mijn gegevens zien naar wie en hoelag ik heb gebelt?
En ka ik ook bekijken hoeveel minuten ik al over mijn bundel heen zit.  Ik vind dat wel een beetje vervelend je ziet dat het op nul staat maar niet of je er over heen zit. Ik hoop dat u mij hier mee kan helpen.

Mvg Tjits
Reputatie 5
Badge +11
Hoi tjits, en welkom op het Simyo forum :)

Nou, dat zijn nogal wat vragen in een kort stukje tekst. Ik zal mijn best doen je zo volledige mogelijk te antwoorden.

Ik heb in je verbruiksgegevens gezien dat je een paar dagen geleden een gesprek hebt gehad van 18 minuten. Op een bundel van 100 is dat een redelijke hap uit je minuten. Is dat misschien wat je bedoelde?
Onze verbruiksgegevens worden sowieso niet 'real time' verwerkt, aangezien we de gegevens met vertraging binnenkrijgen. Hierdoor kan het bijvoorbeeld gebeuren dat een paar uur na een telefoongesprek pas de minuten van je bundel af gaan.

Je kunt uit je belbundel bellen en sms'en. Een minuut bellen kost (logisch) 1 minuut, maar 1 sms bericht ook. Let er trouwens op dat je gesprekken op hele minuten worden afgerond. Als je dus een paar keer een voicemail krijgt en ophangt, heb je verbinding en kost je dat 1 minuut. Ook al was het maar 3 seconden :(

Je kunt op Mijn Simyo, op het tabblad 'Verbruik' zien wie en hoelang je gebeld hebt deze maand. Hiervoor klik je op de huidige maand (nu augustus, natuurlijk). Rechts in beeld komen dan de soorten verbruik, waar je ook op kunt klikken om het te specificeren.
Hier kon je ook zien of en welke kosten je buiten je bundels hebt gemaakt.
Specificaties van vorige maanden staan natuurlijk ook gewoon op je facturen.

Ik weet niet of je de app al gebruikt? Met een Android of iOS telefoon kun je met onze app ook de stand van je bundels in de gaten houden.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb kunnen maken voor je.

Reageer