.

Beantwoord

Hoge rekening van mijn zoon

  • 22 May 2014
  • 4 reacties
  • 293 Bekeken

Badge
Hallo, 
Op 9 april krijg ik een mailtje dat de internet bundel van mijn zoon op is. ik zet op die dag ook het internet op zijn mobiel uit.
later in de maand zie ik toch een hoog verbruik op zijn factuur?? ik heb zijn internet toch uit gezet, en thuis zit hij gewoon op wifi.
begin mei heb ik het internet op zijn mobiel weer ingeschakeld. nu krijg ik de factuur van de maand april staat daar een bedrag van €227,-
en daar schrik ik een beetje van. klopt dit wel??? hoe kan hij nu meer als 1600mb verbruiken als zijn internet is uitgeschakeld op zijn mobiel???

Mvg Erwin.
icon

Beste antwoord door Dries 23 May 2014, 12:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hallo Erwin.

Dat je schrikt en wilt weten wat is er gebeurt is niet meer dan logisch.
Bij simyo wordt het mb verbruik met vertraging geregistreerd.
Waardoor je ook in staat bent om gesprekken af te maken.
Dus dat daarna na het uitzetten van mobiel data het geregistreerd eindverbruik hoger is lijkt me duidelijk.
Er zijn meerdere dingen waar je aan kunt denken door de hoogte van het verbruik.
Muziek op youtube, filmpjes op facebook, apps die ingesteld staan op automatisch bijwerken.
Voor de zekerheid, gebruikt je zoon Facebook? Lees dan dit goed door.
En ook dit.

Ik zou je met klem willen aanraden om een data manager op de telefoon te zetten.
Voorbeelden

3G Watchdog
My Data Manager
Onavo.
En dus ook apps instellen op bijwerken uitsluitend via wifi evenals telefoonupgrades.

Mijn ervaring is dat Simyo erg coulant is wat betreft de kosten, dus w8 op reactie van moderator.

Heb ik je in ieder geval geholpen met mijn advies.

Groet,
Friesian
Badge
Hoi Friesian,

Dank voor je reactie. nee hij gebruikt geen facebook wel instagram ook zo'n mb vreter. waar het mij om gaat. ik heb op 9 april de mobiele data uitgeschakeld en op de factuur zie ik dat op 12 13 april en daarna het mb verbruik erg hoog is en dat snap ik niet. het is dan toch al lang uitgeschakeld.
IK wacht de reactie van simyo wel af.

Groet Erwin.

 ik heb op 9 april de mobiele data uitgeschakeld en op de factuur zie ik dat op 12 13 april en daarna het mb verbruik erg hoog is]


Dan zou ik toch als belangrijkste maatregel noemen.
Bij Mijn Simyo,
Instellingen en simkaart.   Zet internet uit.
Dan weet je 100 pro zeker dat er geen mobiel dataverkeer mogelijk is.

Ben je zo beter geholpen?

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi wimpie,

Wat Friesian zegt klopt, de verbruiksgegevens worden met een vertraging verwerkt. Het kan dus zijn dat je zoon zoveel data heeft verbruik dat hij in één keer 1513 MB boven zijn bundel is gekomen (€ 227,- / 0,15).

Ik kan nu vrij weinig voor je doen omdat ik niet het telefoonnummer van je zoon heb. Zou je die in een privébericht willen sturen? Ik kan dan precies kijken wat er is gebeurd en je een persoonlijk advies geven :)

Ik hoor graag van je :)

@Friesian, dankje voor het meedenken!

Reageer