.

Beantwoord

Hoge rekening maart maar geen 80% of 100% sms bericht gehad?

  • 25 April 2019
  • 4 reacties
  • 529 Bekeken

Badge
Mijn telefoonnr heeft in Maart GEEN 80% of 100% verbruik SMSbericht gekregen van Simyo. Daardoor heb ik geen erg gehad dat mijn bundel flink is overschreden:-(

Kunnen jullie nakijken of er inderdaad GEEN dataoverschrijdings berichten zijn gestuurd in de periode 1-9 maart 2019? Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid om zelf naar je data te kijken. (we hebben nu ook een datalimiet ingesteld op de mobiel en ja we hadden dit eerder moeten doen).
Waarom we het nooit eerder hebben gedaan? We varen blind op de service van Simyo: in April heb ik wel een SMSbericht wel gekregen en meteen MB's bijgekocht.

Ik wil voorkomen dat dit nog een keer voorkomt en vindt het raar waarom ik in Maart twee berichten heb misgelopen. (Heb ik echt zo zitten slapen?)

Nu is het een kostbare zaak geworden van Eur. 117,=
Is hier wat aan te doen terwijl ik het normaal red met mijn simonly van eur. 8,- !!!
"
Extra MB's kopen
Je ontvangt een waarschuwing bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Wil je verder internetten zonder extra kosten? Dan kun je altijd hier of in de Simyo app extra MB’s bijkopen
"

Groeten van een blije Simyo gebruiker. (kijk maar na hoelang ik al klant ben).
icon

Beste antwoord door Jihane 29 April 2019, 16:56

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Claudia,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zuur dat je deze kosten gemaakt hebt! Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt en ik zie dat het gaat om de maand maart. Je hebt toen op 6 maart een sms gehad waarin stond dat je internetbundel op 80% zat, en op 9 maart kreeg je een sms waarin stond dat je internetbundel van 1000 MB's op was. Deze sms'jes worden verstuurd vanuit het nummer 1200. Wil je nog even controleren in je toestel of je de berichten terug vindt?

Ik zie ook dat de sms'jes afgeleverd zijn, vandaar mijn vraag.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo, de SMSjes zijn inderdaad ontvangen en zaten onder een conversatie gevouwen van de 80% waarschuwing van April... om 1 of andere reden heb ik dus die smsjes niet gezien, maar jullie hebben ze wel gestuurd. Ik heb dus zitten slapen.

Zou het niet handiger zijn als trouwen klanten, die een abonnement hebben, minder gestraft dienen te worden door 117,- ter berekenen voor een overschrijding van 850MB. Zeker als je kunt zien dat het gebruik gedrag van de afgelopen jaren dat ik lid ben nooit over dat lage maandbedrag gaat?
Of beter, software matig zorgen dat de gekochte bundel ophoud als je deze op hebt gebruikt? Het laten "doorlopen" buiten de bundel wordt niet echt als " service" gezien met dit soort bedragen en druist tegen het principe in van het gemak van een abonnement in mijn ogen. Ik kan me voorstellen dat jonge mensen hierdoor in de problemen kunnen komen.

Simyo gaf me netjes een kado van 1000MB en 100 belminuten die ik kan inzetten wanneer ik maar wil. Mag ik dat alsljeblieft doen in de maand Maart 2019 dan? kunnen jullie dat regelen. Zou ik fijn vinden als trouwe klant.

Dank
Reputatie 7
Badge +7
Dat automatisch blokkeren als je buiten je bundel komt is een feature waar wel vaker om gevraagd wordt, maar waar Simyo kennelijk niet aan wil.
De meeste toestellen hebben de mogelijkheid om zoiets zelf in te stellen in het toestel, en alhoewel ik dat eigenlijk een beetje prutsoplossing vind gebruik ik hem wel. Liever had ik een dataplafond gehad; maar je kunt niet alles hebben.

Er zijn trouwens providers die dit aanbieden. Uit mijn hoofd Simpel en Youfone; maar de details van hier van ken ik niet.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Claudia,

Ah, het kan natuurlijk gebeuren dat je de verbruiksms'jes over het hoofd ziet. Het is wel echt belangrijk om deze in de gaten houden om situaties als deze in de toekomst te voorkomen. Wat ook helpt, zijn de tips uit het volgende blog. Hierin is ook terug te vinden hoe een datalimiet in te stellen op je telefoon, wat wimj12 voorstelt.

Het is niet zo dat we klanten 'straffen' die buiten hun bundel internet gebruiken. Het is gewoonweg mogelijk om zonder bundel te internetten, alleen kost dit een stuk meer dan met. Sommigen providers sluiten internet compleet af, anderen vertragen de snelheid heel erg, bij ons is dat niet het geval. We bieden dan natuurlijk wel de mogelijkheid om extra bundels aan te schaffen.

Ik zie inderdaad dat mijn collega 1000 MB en 100 belminuten heeft gegeven. Wij kunnen die niet voor je activeren, dit kan je zelf doen op de overzichtspagina van zowel Mijn Simyo al de Simyo app. Je gebruikt de gratis bundel in de maand van activatie, zodat je dan extra minuten of MB's hebt. Het is niet zo dat je een oude factuur met deze bundels kan verrekenen.

Bedankt voor je reactie, wimj12 :)

Verder nog vragen? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer