.

Beantwoord

Hoge rekening door overschreiden belbundels, wat kan ik doen?

  • 30 June 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Goedendag, 

Mijn vrouw en ik hebben beiden al jaren een Simyo abonnement met 300 belminuten en Internet MBs, dan wel 100 belminuten en Internet MB’s. We anticiperen keurig op de meldingen van 80% Internet limiet en kopen zonodig MB’s bij. We waren NIET op de hoogte dat Simyo GEEN meldingen stuurt als je uit je Belbundig bent of dreigt te lopen. (Inmiddels hebben we het forum doorlopen en zijn we uitstekend doorlopen dus correcties over huisvaderschap svp niet doen).

 

Afgelopen 5 weken zaten (en zitten) wij in met een vervelende situatie in de prive sfeer waarbij wij erg veel met familie en medische instanties hebben moeten bellen. Tijdens deze periode hebben wij simpel weg niet uit onszelf de Simyo app in de gaten gehouden betreffende de belminuten. Het enige dat ik dacht te moeten doen was anticiperen als we een limiet SMS zou krijgen.

 

Inmiddels is dit niet meer nodig. Mijn vrouw’s moeder/ mijn schoonmoeder is overleden afgelopen weekend. Langzaam maken we de balans op van wat afgelopen periode allemaal heeft plaatsgevonden. Vorige week hadden we onderstaand topic gemaakt betreffende lopende maand juni: (naar tevredenheid afgehandeld)

https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/afgestraft-bij-overschreiden-belbundel-ook-al-heb-je-een-abonnement-44789?postid=207573#post207573

 

Het probleem is nu dat zowel mijn vrouw (nummer 06-xxxxx414) als ik (nummer 06-xxxxx865 deze laatste paar weken hogere rekeningen hebben. Dit betreft de “gesprekken binnen Nederland” kosten voor MEI en JUNI.

 

Dit is ontstaan door de genoemde prive situatie in combinatie door het latere afschrijven van Simyo (wat wij snappen) waardoor een consument nu eenmaal later aan de bel zou kunnen trekken omdat het ineens opvalt bij controle van bankafschrijvingen (MEI is net afgeschreven).

 

In het andere forum hebben we al toegelicht over dat we snappen dat je belminuten op tijd bij moet kopen en hebben dat sinds 22/6 dan ook gedaan. Daarnaast lossen we het probleem definitief op door de abonnementen blijvend te verhogen. Mijn abonnement wordt per 1/7 een “onbeperkt bellen” (slechts 3 euro per maand meer dan wat ik had). Het abonnement van mijn vrouw pas ik na 1/7 aan naar hetzelfde.

Daarmee voorkomen we toekomstig gezeur en forum posts tegen een lichte vergoeding.

Dit is ook de tip die we mede Simyo gebruikers kunnen geven: nu je dit weet, doe het meteen….

 

De structurele oplossing is dat Simyo een SMS zou sturen wanneer een bundel op is OF nog netter, een toggle knop “Bellen buiten bundel toestaan” maakt in de Simyo app (een Feature request). Dit kan ik eventueel als idee posten als jullie dat willen. (lees: moderator).

Ik denk niet dat jullie klanten willen adviseren om een 3rd party playstore app te gebruiken die uitgaande belletjes blokkeert op een telefoon? (ik vertrouw die apps niet).

 

Mag ik vragen of een moderator onze casus kan doorspelen naar de financiele afdeling. Beiden abonnementen staan op hetzelfde woonadres. Indien gewenst kan ik verdere toelichting geven via PM. Het gaat nogmaals over de periode MEI en JUNI voor “gesprekken binnen Nederland”.

En nogmaals hierna sluiten we dit boek want we hebben een goede workaround gevonden door de onbeperkt bellen optie aan te schaffen op de abonnementen.

 

Bedankt voor jullie moeite en reacties.

 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 30 June 2021, 12:30

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Leon van E., 

 

Welkom op het Simyo forum. 

 

Als eerst wil ik jou en jouw vrouw condoleren met het verlies van jouw schoonmoeder. Het is erg begrijpelijk dat jullie met je gedachten niet bij de Simyo aansluiting was. Ik heb dezelfde regeling (als voor jou vrouw) na overleg door kunnen zetten naar de financiële afdeling en binnen 3 werkdagen ontvang je hierover een bevestiging per mail. 

 

Verder waardeer ik jouw tip enorm en zal dit ook meenemen in de meeting die wij wekelijks hebben over klantideeën/suggesties om Simyo en onze dienstverlening te verbeteren. Bedankt hiervoor! :blush:

 

Nogmaals veel sterkte gewenst! Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen dan hoor ik dat graag. 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

Omdat ik ook begrijp wat voor een moeilijke tijd jullie hebben beleefd @Leon van E. ook namens mij veel sterkte gewenst allebei en jullie naasten. 

Beste @Tessanne  en @Friesian Bedankt voor jullie reactie. We waarderen Simyo’s snelle reactie & oplossing zodat we hier geen aandacht meer aan hoeven te besteden. Prettige dag allen.

Reageer