.

Beantwoord

Hoge rekening door internet?

  • 17 August 2014
  • 63 reacties
  • 3611 Bekeken

Door de crisis was ik op zoen naar een goed en een goedkoop abonnement voor mijn mobiele telefoon.
Toen kwam ik bij simyo en dacht ik probeer deze.
Net me rekening bekeken en deze was 244 euro.

Ik heb een bundel van 1500mb waar ik het altijd makkelijk mee red, en zit thuis altijd op WiFi en dan zet ik mijn mobiel internet ook uit.
Op internet gezocht en het bleek een bekend probleem te zijn bij simyo.

Ik hoop bij deze ook dat simyo het gaat onderzoeken en dit probleem
Gaat herstellen, want zit nu zeer erg te twijfelen of simyo wel zo eerlijk en goed bedrijf is om een telefoon abonnement bij te hebben.

Anderen mensen ook dit probleem of waar dit ook heeft voorgevallen. Dan hoor ik graag jullie verhaal/ afloop.
icon

Beste antwoord door Charlene 20 August 2014, 12:44

Bekijk originele reactie

63 reacties

Badge
ik denk dat enige oplossing is andere provider zoeken die onbeperkt internet aanbied.
er zijn genoeg van...

met simyo komen we echt niet uit.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Oiski,

Inderdaad apart. Zeker ook omdat de sms wel is verzonden. Ik raad je aan het even in de gaten te houden. Je vertelt ook in je bericht dat je geen sms ontvangt van je vrouw. Is je vrouw de enige van wie je ze niet ontvangt of ook van andere mensen niet? En krijgt je vrouw jouw berichten wel? Soms kan het zijn dat je in je toestel een nummer per ongeluk blokkeert. Wil je in je toestel nagaan of dit misschien is gebruikt?

Jammer dat je hoge dataverbruik nog een raadsel blijft. Je kunt via verschillende apps bijhouden waar je data aan wordt besteed. Let wel op, niet alles wordt nauwkeurig tot de Mb bijhouden. Deze apps geven hiervan ook een melding. Je kunt hier allerlei handige tips vinden. Ook staat hier informatie over welke apps je kan gebruiken om je dataverbruik beter in te zien :o

Bedankt voor de warme douche! Dit doet ons zeker goed :D

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden hé.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi timverhallen, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat Scotsman je al een goede tip heeft gegeven. Bedankt daarvoor Scotsman 😃 Jammer dat je verbruiksspecificatie je niet meer duidelijkheid gaf.

Je factuurkosten zijn vanaf juni inderdaad hoger geworden. Ik zie dat dit te maken heeft met internetverbruik. Je verbruikt meer dan je aan Mb’s hebt in je internetbundel. Goed dat je je internetbundel hebt verhoogd. Helaas heeft dit niet geholpen. Je dataverbruik is namelijk ook hoger geworden. Hoe dat komt durf ik niet te zeggen. Ik kan namelijk niet inzien waar je data aan is besteed. Voor de maand september heb je bijvoorbeeld 1463 Mb buiten je bundel verbruikt. Als ik op je factuur van september kijk dan zie ik een aantal piekmomenten staan. Je kunt deze zelf ook bekijken op je factuur. De grootste hoeveelheid die je op je factuur ziet is 60.002 kB. Dit is het grootste dat wordt verzonden over ons netwerk. Op 3, 4, 5, 6, 7, 10 en 18 september zie je deze pieken.

Als je 50 % en 100 % hebt verbruikt van je internetbundel, dan wordt er een sms gestuurd. Heb je deze sms ook gezien. Voor september zie ik bijvoorbeeld dat je op 9 september al buiten je bundel was. Daarna heb je nog tot en met 30 september internet verbruikt. Je kosten zijn hierdoor opgelopen.

Ik raad je aan om een app te gebruiken waardoor je meer inzicht krijgt in je dataverbruik. Hier zie je een uitgebreide uitleg over de verschillende apps. Ook zie je hier voor verschillende toestellen een aantal tips om je dataverbruik te verminderen.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

@Scotsman; bedankt voor je reactie 😮
Reputatie 4
Badge +10
Hoi petrabktes,

Friesian heeft je al op weg geholpen. Super om te zien 🙂 Het zijn inderdaad goeie manieren om je internetverbruik te verlagen. In zijn laatste reactie op je heeft hij nog meer tips gegeven. Kom je hier uit? Je hoeft geen hoge internetkosten te krijgen. Je kan je Mb’s namelijk altijd bijhouden via Mijn Simyo en via de Simyo app. Ook krijg je altijd een sms wanneer je 50 % en 100 % hebt verbruikt. Op deze manier hou je je internetverbruik in de hand. Als je een sms ontvangt dat je databundel 100 % is verbruikt, kan je je optie Internet op je mobiel uitzetten via Mijn Simyo. Zo komen er geen buiten de bundelkosten.

Als je op je toestel internet uitzet, dan kan het voorkomen dat er toch internetverbinding komt. Wanneer je de optie uitzet via Mijn Simyo, dan wordt deze meteen geblokkeerd op het netwerk. Dit is een verschil tussen wanneer je het op je toestel uitzet. Wij gaan niet over je toestel en ook niet over je toestelinstellingen. Vandaar raad ik je aan het via Mijn Simyo uit te zetten 😉 Als je via ons iets uitschakelt, dan kunnen wij ook nagaan of het goed is doorgevoerd. Je kunt hier veel tips lezen over internetverbruik, hoe je bijvoorbeeld dataverbruik kan verminderen en welke apps je kunt gebruiken :o

Hebben we je vraag zo beantwoord?

@Friesian; bedankt voor je reacties. Super dat je zo goed meehelpt!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MMdeGier 🙂,

Vervelend dat je zo geschrokken bent van je factuur 😞 In je verbruik zie ik dat je op drie dagen een hoge piek hebt in je dataverbruik. Op 2, 15 en 18 september. Je kunt dit ook zien op je factuur. Ik kan niet inzien waar je data aan is besteed. Deze gegevens mag ik niet bekijken vanwege privacy redenen. Er zijn ook apps waarmee je kunt bekijken waar je data aan is besteed. Heb je op je toestel ook zo’n app zitten. Meer informatie hierover kun je hier vinden. Als je 50 % en 100 % hebt verbruikt, dan ontvang je van ons een sms. Vanaf 21 september was je internetbundel op. Daarna is er nog internet verbruikt.

Heb je ook de sms gezien dat je databundel op was?
Reputatie 1
Hoi MMdeGier 🙂,

Vervelend dat je zo geschrokken bent van je factuur 😞 In je verbruik zie ik dat je op drie dagen een hoge piek hebt in je dataverbruik. Op 2, 15 en 18 september. Je kunt dit ook zien op je factuur. Ik kan niet inzien waar je data aan is besteed. Deze gegevens mag ik niet bekijken vanwege privacy redenen. Er zijn ook apps waarmee je kunt bekijken waar je data aan is besteed. Heb je op je toestel ook zo’n app zitten. Meer informatie hierover kun je hier vinden. Als je 50 % en 100 % hebt verbruikt, dan ontvang je van ons een sms. Vanaf 21 september was je internetbundel op. Daarna is er nog internet verbruikt.

Heb je ook de sms gezien dat je databundel op was?


Hoi Naomi,

Jammer dat je het niet volledig mag inzien, je zou mijn volledige toestemming hebben.
Ik heb gelijk die datavebruik ingesteld op de mobiel en ja ik zie dat ik 18 sept de sms heb ontvangen. Als ik een keer zo'n sms ontvang, dan had ik vaak nog meer dan genoeg data om door te kunnen.

Ik heb dit al best lang en er veranderd nooit iets verder, ik vind het echt héél erg onbegrijpelijk dat het ineens nu zo hoog is?!
Ik kan het ook niet betalen..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MMdeGier,

We hebben een poosje terug een blog geschreven met een paar tips hoe je je data terug kan halen en inhoudelijk kunt zien waar je data nou naartoe is gegaan. Lees die blog hier. Ik denk dat met behulp van die instructies je een stuk duidelijker wordt, waar je data aan op is gegaan.

Laat je ons even weten waar je data aan op is gegaan?
Hier hetzelfde probleem. Internet alleen mogelijk via wifi, dat is het abonnement! Nu ineens een factuur van 158,- door internetgebruik terwijl normaal gesproken de factuurhoogte rond de 8,- is!!! Schandalig zonder waarschuwing of wat dan ook! Heb al een vraag via e-mail gesteld maar ik ben zeer ontstemd. Hoe is dit mogelijk????
Ik heb overigens ook nog geen reactie gekregen op mijn oproep op dit forum gister... Ik dacht dat er altijd snel werd gereageerd werd?
Badge
Forum expert Scotsman die in dit topic reageert is zo te horen in dienst van Simyo om zo op het forum wenselijk op de reacties te reageren.
klinkt allemaal zeer Simyo minded..
Het verhaal is mij duidelijk ,resume in mijn overzicht van mijn dataverbruik van mijn app my data manager staat niet vermeld dat ik data heb verbruik in de veronderstelde periode van een paar minuten!
In deze app  nog in mijn Simyo overzicht is het gebruik te zien wat de oorzaak zou moeten zijn  van maar liefst 1.9 G verbruik in een aantal minuten . volgens mij is dit extreem veel  voor een telefoon die niet aan het downloaden is, waar geen apps op geactiveerd zijn etc.

Als er geld van je creditcard wordt  afgeschreven met extreem hoge bedragen krijg je het zelfde verhaal ,je zal het zelf wel hebben opgenomen, je hebt je pas uitgeleend je of  je bent onzorgvuldig geweest etc.
Een mogelijke technische of administratieve fout  wordt per definitie niet direct erkent daarnaast moet fraude door de eigenaar/gebruiker worden aangetoond die met medewerking van de bank de zaak in behandeling nemen en die een onderzoek instellen naar de schadetoedracht en de informatie vrij geven wie ,wat waar en hoeveel is afgeboekt .

Het is een nogal naïeve veronderstelling dat in een digitale wereld er geen data opslag mag plaats vinden nog bestaat, deze worden door diverse diensten bevraagd en verwerkt ,waarbij de eerzame burger niets te duchten heeft. We moeten niet zo verbaasd reageren dat onze en inlichtingen diensten van de providers alle gevraagde gegevens ontvangen. Dit samen met  al onze digitale gegevens die zij monitoren waarbij men  de privacy en geheimhouding zal respecteren en waarborgen. Te denken dat je ongezien op de digitale snelweg kunt begeven is dan ook een beetje naïef en een provider die verondersteld dat deze geen data opslaan van gebruikers is dan ook heel hypocriet.

Ik wil iedereen oproepen de klachten te melden bij o.a. Tros radar ,en ik probeer een collectieve zaak aan te spannen iedereen kan zich via mij aanmelden.
Reputatie 6
Badge +10
Hier hetzelfde probleem. Internet alleen mogelijk via wifi, dat is het abonnement! Nu ineens een factuur van 158,- door internetgebruik terwijl normaal gesproken de factuurhoogte rond de 8,- is!!! Schandalig zonder waarschuwing of wat dan ook! Heb al een vraag via e-mail gesteld maar ik ben zeer ontstemd. Hoe is dit mogelijk????

Hoi jleemreis, welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je zo'n hoge factuur hebt ontvangen en dat ondanks dat je niet door hebt gehad dat je verbruik zo hard is gegaan in oktober.

Ik zie dat het in jouw geval op 27-10 behoorlijk wat verbruik is gemeten. Je hebt toen in een aantal uur zo'n 780 MB verbruikt. Dit kunnen een heleboel dingen zijn geweest. In dit geval denk ik aan een systeem update. Heb je al met behulp van de informatie uit deze blog gekeken of je kunt achterhalen wat dit nou precies is geweest?

Er is inmiddels al een reactie geweest van ons Backoffice team op je e-mail met een oplossing. Heb je die e-mail al gezien? 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Forum expert Scotsman die in dit topic reageert is zo te horen in dienst van Simyo om zo op het forum wenselijk op de reacties te reageren.
klinkt allemaal zeer Simyo minded..
Het verhaal is mij duidelijk ,resume in mijn overzicht van mijn dataverbruik van mijn app my data manager staat niet vermeld dat ik data heb verbruik in de veronderstelde periode van een paar minuten!
In deze app  nog in mijn Simyo overzicht is het gebruik te zien wat de oorzaak zou moeten zijn  van maar liefst 1.9 G verbruik in een aantal minuten . volgens mij is dit extreem veel  voor een telefoon die niet aan het downloaden is, waar geen apps op geactiveerd zijn etc.

Als er geld van je creditcard wordt  afgeschreven met extreem hoge bedragen krijg je het zelfde verhaal ,je zal het zelf wel hebben opgenomen, je hebt je pas uitgeleend je of  je bent onzorgvuldig geweest etc.
Een mogelijke technische of administratieve fout  wordt per definitie niet direct erkent daarnaast moet fraude door de eigenaar/gebruiker worden aangetoond die met medewerking van de bank de zaak in behandeling nemen en die een onderzoek instellen naar de schadetoedracht en de informatie vrij geven wie ,wat waar en hoeveel is afgeboekt .

Het is een nogal naïeve veronderstelling dat in een digitale wereld er geen data opslag mag plaats vinden nog bestaat, deze worden door diverse diensten bevraagd en verwerkt ,waarbij de eerzame burger niets te duchten heeft. We moeten niet zo verbaasd reageren dat onze en inlichtingen diensten van de providers alle gevraagde gegevens ontvangen. Dit samen met  al onze digitale gegevens die zij monitoren waarbij men  de privacy en geheimhouding zal respecteren en waarborgen. Te denken dat je ongezien op de digitale snelweg kunt begeven is dan ook een beetje naïef en een provider die verondersteld dat deze geen data opslaan van gebruikers is dan ook heel hypocriet.

Ik wil iedereen oproepen de klachten te melden bij o.a. Tros radar ,en ik probeer een collectieve zaak aan te spannen iedereen kan zich via mij aanmelden.


Hoi Raybra,

Graag wil ik allereerst vermelden dat Scotsman geen werknemer is bij Simyo, maar een welwillend Forumlid is. Hij probeert andere klanten met klachten ook de andere kant van het verhaal te laten inzien. De kant waar je zélf inzicht hebt in je verbruik, daar waar het voor een provider per wet verboden is om deze gegevens in te zien. Dit waarderen wij als moderators heel erg aan een waardevol forumlid als Scotsman.

Op het moment dat je verstandig omgaat met een databundel zonder limiet, kun je bij Simyo ontzettend goedkoop gebruik maken van alle diensten. Door hier wat minder goed op te letten, kun je inderdaad in sommige gevallen snel buiten je bundel gaan. Er zijn tegenwoordig tal van Apps of programma's op je telefoon die dit kunnen blokkeren, zodra je door je bundel heen dreigt te raken.

In jouw geval, zie ik ook dat er plotseling ontzettend veel verbruik is gemeten op je aansluiting. Dit is niet in een kwestie van minuten gebeurd, maar in een kwestie van uren. Je telefoon heeft tussen 23:30 en 4:30 inderdaad 1,8/1,9 gigabyte aan internet verbruikt. Ik zeg hier bewust telefoon, want ik kan mij voorstellen dat jijzelf niet op dat tijdstip bedacht dat je eens zoveel data zou verstoken.

Ik heb contact opgenomen met de KPN netwerkspecialisten om te checken of je verbruik terecht is geregistreerd en of er inderdaad geen registratie fout is gemaakt. De hoeveelheid verbruik is makkelijk te halen in het tijdsbestek en je telefoon is op dat moment constant in verbinding geweest met het KPN netwerk. Ook heb je om 23:34 een bericht gekregen, dat je bundel 100% op was. Als hier sprake was geweest van een registratiefout had ik dit graag toegegeven, maar alles wijst erop dat je telefoon dit echt heeft verbruikt.

Je geeft aan dat je datamanager App dit verbruik niet heeft geregistreerd. Dit kan in sommige gevallen kloppen. De meeste datameters hebben bepaalde machtigingen niet. Zo mogen de meeste meters geen systeemupdates of App updates registreren. Dit is echter wel in te zien met de datameter in je telefoon zelf. In deze blog word je precies uitgelegd hoe je dit doet.

Heb je toevallig afgelopen tijd het nieuws een beetje gevolgd omtrent het toestaan van opslaan van verbruiksgegevens van klanten?

Misschien denk je daarna anders over het opslaan van verbruiksgegevens 🙂 Hopelijk heeft Simyo in de toekomst wél de mogelijkheid om je precies te laten zien waar je data aan op is gegaan. Tot dat moment, is het zaak dat je dit zelf in de gaten houdt.
Mijn simyo factuur binnen gekregen: Een appelflauwte gekregen, volgens deze factuur zou ik teveel mb's gebruikt hebben.
Alleen melding gehad "50 % verbruik", hierna niets. mijn gebruik van internet: Alleen mail lezen, af en toe facebook bekijken, berichten) dit hoofdzakeijk thuis  (WIFI) want op het werk mag ik hem niet gebruiken. Af- en toe, van werk naar parkeerplaats, kijken of er iets is binnengekomen. Normaal zit ik altij binnen of minimaal buiten limiet en er is bij niets essentieels veranderd wat een hoger verbruik rechtvaardigt.

Ok, 21-11 een klacht ingediend bij Simyo, maximaal 3 werkdagen hebben ze nodig om te reageren: Het is nu dag 4 en ik kan me niet herinneren dat ik iets heb mogen ontvangen. 

27-11, telefoon niet gebruikt, toch MB's verbruikt?

Dit schaadt voor mij , jammer genoeg, wel een beetje het vertrouwen: Moet ik dan elke dag controleren wat mijn verbruik is, ook al heb ik hem niet aan?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi 2002tiil, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik terug dat je gisteren een reactie hebt gehad op je vraag per e-mail. Dit had natuurlijk eerder moeten zijn.
Onze collega's die jouw mail behandelden hadden 'm doorgezet naar een andere afdeling waardoor het wat langer duurde allemaal.

Met de uiteindelijke reactie ben je tevreden hoop ik.

Nu over je verbruik.
Het is met een smartphone eigenlijk net zo als met een normale computer; als hij aanstaat en er is een dataverbinding mogelijk, dan kán er data verbruikt worden. Ook al zit je zelf niet aan de knoppen, om zo te zeggen.
Er staan continu processen aan om je smartphone draaiende te houden. Bij een Windows computer kun je die bijvoorbeeld zien met Taakbeheer, maar met een smartphone is het met die processen niet anders.

Ondertussen is het erg jammer dat veel smartphones in de standby stand de verbinding met WiFi verliezen. Mochten er dan een dataverbinding zijn, gaat ie 'vrolijk' verder via het mobiel netwerk.

Veel nieuwere smartphones hebben een ingebouwde datamonitor, maar als je die niet hebt zijn er ook apps die je hier meer inzicht over kunnen geven.
In deze en deze blogposts lees je meer hierover.

Heb ik je zo meer duidelijkheid kunnen geven?
Reputatie 7
Badge +9
Als het goed is staat er op je factuur gespecificeerd waar het totale bedrag, inclusief dat van het internet gebruik, op is gebaseerd. Als je daar naar kijkt wordt het dan niet duidelijk waarom het totale bedrag 244 euros is?
Ik krijg zojuist een rekening van 465 euro...

Hoe kan dat?

En dit is puur internet verbruik?
Ik heb al twaalf jaar een abonnement, altijd bij KPN en sinds kort overgestapt.
Dit is me in al die jaren niet gebeurd dus ben erg benieuwd wat jullie hiermee gaan doen.
Ik heb geen waarschuwing, niets gehad.
Daarnaast staan mijn mobiele gegevens uit, en pakt hij alleen internet als er Wifi is.
Ik heb bijna 4000 mb verbruikt, wou dat ik de tijd had om zoveel op internet te zitten.
Hoe kan het dat ik járen met 500mb red en nu dit?

Ik ben echt helemaal in shock en dit kan ik echt niet betalen.
Ik hoop dat jullie met een oplossing komen, anders ga ik er wel echt werk van maken.
Lees dat mensen worden afgesloten bij hoge rekeningen, waarin heb ik niets gehoord?

Help!
Ik kreeg net ook de schrik van mn leven.. kreeg een waarschuwing dat ik een rekening van 272 had in de afgelopen paar dagen! 
Net mijn simyo gecheckt en de oorzaak is oa. een Facetime gesprek van 146 euro.. ;s terwijl ik gewoon wifi had! Hoe kan dit?

Ik kan dit op reis echt niet gebruiken..
Reputatie 7
Badge +9
Ik kreeg net ook de schrik van mn leven.. kreeg een waarschuwing dat ik een rekening van 272 had in de afgelopen paar dagen!! 
Net mijn simyo gecheckt en de oorzaak is oa. een Facetime gesprek van 146 euro.. ;s terwijl ik gewoon wifi had!! Hoe kan dit?!!

Ik kan dit op reis echt niet gebruiken..


Het zit er dik in dat de WiFi niet al te betrouwbaar was op de plek was je het FaceTime gesprek voerde. Het is waarschijnlijk dat een app zoals FaceTime minimale eisen stelt aan de internetverbinding, en als het WiFi signaal te zwak wordt en daardoor de verbinding te traag (ik weet uit eigen ervaring dat openbare WiFi spots niet altijd uitblinken in snelheid) schakelt FaceTime over op de mobiele dataverbinding via 3G. Dit is mijn reconstructie van wat er gebeurd is.
Badge +8
Hoi J. Steketee en Michelle26,

Bij jullie is er een hoop internet verbruikt inderdaad. Dat is dan zeker schrikken. We sturen wel smsjes bij 50% en 100 % van je verbruik. Hebben jullie die ook ontvangen?
Het is wel belangrijk dat jullie erachter komen wat er precies mis is gegaan. In Android of iOS telefoons kun je opzoeken welke app er hoeveel data heeft verbruikt. Dat zou een idee kunnen geven wat er voor dit onverwachte verbruik heeft gezorgd. Wij mogen dat soort informatie niet registreren, alleen de grootte en de datum en tijd van een datapakket. Dat vind je terug op Mijn Simyo.
Ik zie dat jullie ook op een andere manier contact hadden gezocht en dat we jullie allebei eenmalig tegemoet zijn gekomen in de buiten bundel kosten, door een extra bundel in rekening te brengen.
Ik hoop dat dat jullie schrik wat heeft weggenomen.


Hoi Suzanne.wink88,

Ik heb je net ook op Twitter gesproken. Het gesprek waarvan jij denkt dat het via Facetime liep, is als telefoongesprek verlopen. Dat is inderdaad wel echt enorme pech 😞 Hoe dat mogelijk is, daar heb ik geen idee van helaas. Op jouw toestel is het als telefoongesprek binnen gekomen. Op het netwerk is een verbinding gemaakt om een telefoongesprek te ontvangen. Was het via Facetime verlopen, dan was het een ander soort verbinding geweest inderdaad.
Ik heb het door de netwerkspecialisten nog nader laten bekijken. Wat ik daar uit te weten kom, laat ik je nog weten.

Scotsman, bedankt dat je je licht al wat hebt laten schijnen op deze situaties 🙂

Groetjes,
Charlene
Badge
Door de crisis was ik op zoen naar een goed en een goedkoop abonnement voor mijn mobiele telefoon.
Toen kwam ik bij simyo en dacht ik probeer deze.
Net me rekening bekeken en deze was 244 euro.

Ik heb een bundel van 1500mb waar ik het altijd makkelijk mee red, en zit thuis altijd op WiFi en dan zet ik mijn mobiel internet ook uit.
Op internet gezocht en het bleek een bekend probleem te zijn bij simyo.

Ik hoop bij deze ook dat simyo het gaat onderzoeken en dit probleem
Gaat herstellen, want zit nu zeer erg te twijfelen of simyo wel zo eerlijk en goed bedrijf is om een telefoon abonnement bij te hebben.

Anderen mensen ook dit probleem of waar dit ook heeft voorgevallen. Dan hoor ik graag jullie verhaal/ afloop.


dit is geen eerlijk bedrijf
check maar eens op google en tik maar eens dit onderwerp in.
je schrikt
in mijn ogen is het een boevenbende
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dolcevita200,

Ik heb in je eigen topic reactie gegeven op je hoge facturen. Heb je die al gezien? 😃
Badge +8
Hoi Suzanne,

Ik heb antwoord van de netwerkspecialisten, zij bevestigen dat het echt een inkomende telefoonverbinding geweest. Dan is het gesprek dus toch niet via Facetime verlopen. Misschien is er iets goed mis met het toestel of de app dat dit is gebeurd, maar je simkaart kan zelf die keus niet maken. Het is echt heel erg vervelend dat je daardoor nu met zo'n hoge rekening zit, maar we kunnen je daar dus helaas niet in tegemoet komen.

Groetjes,
Charlene
Ik heb een vraag kwam er gisteren achter dat ik 150 euro moet betalen alleen voor internet maar ik zelf heb geen internet bundel en vandaag keek ik weer en ineens moet ik 160 euro betalen vind het een beetje vreemd en dan moet ik eerst een bedrag al betalen en dan woord me simkaart weer gedeblokkeerd en een maand geleden moest ik ook voor internet verbruik betalen en dat was 22 keer internet verbruik kosten rond de 39 euro en voor 38 keer verbruik betaal ik 160 euro dat snap ik niet om dat ik alleen WiFi heb

Hoe kan dat vind het een beetje belachelijk dat ik zo veel moet betalen
Reputatie 7
Badge +9
Als je wilt dat er helemaal geen internetkosten zijn moet je "Internet op je mobiel" UIT zetten op Mijn Simyo. Dan weet je zeker dat je alleen internet gebruikt als er ergens een goed WiFi signaal is. Bij Simyo is het namelijk zo dat je best van mobiel internet gebruik kan maken zelfs als je geen internetbundel hebt, dat staat daar helemaal los van. Vandaar dat internet uitzetten op Mijn Simyo voor jou de beste oplossing is.
Badge +6
Ik heb een vraag kwam er gisteren achter dat ik 150 euro moet betalen alleen voor internet maar ik zelf heb geen internet bundel en vandaag keek ik weer en ineens moet ik 160 euro betalen vind het een beetje vreemd en dan moet ik eerst een bedrag al betalen en dan woord me simkaart weer gedeblokkeerd en een maand geleden moest ik ook voor internet verbruik betalen en dat was 22 keer internet verbruik kosten rond de 39 euro en voor 38 keer verbruik betaal ik 160 euro dat snap ik niet om dat ik alleen WiFi heb

Hoe kan dat vind het een beetje belachelijk dat ik zo veel moet betalen


Hoi Jordidek, welkom op het forum van Simyo! :)

Er zijn inderdaad hoge facturen ontstaan voor augustus en september doordat je telefoon verbinding heeft gemaakt met mobiel internet zonder dat je een Internetbundel hebt.

In augustus heeft er zo'n 900MB aan verbruik via mobiel internet plaatsgevonden en in september zo'n 1000MB. Wanneer je gebruik maakt van mobiel internet zonder bundel betaal je €0,15 per MB.

Ik zie dat je inmiddels de optie "Internet op je mobiel - Nederland" hebt uitgezet op Mijn Simyo, hierdoor is het nu voor je simkaart niet meer mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet en zal je voortaan alleen verbinding kunnen maken met internet via WiFi :)

Omdat ik begrijp dat het niet je bedoeling is geweest dat deze hoge facturen zouden ontstaan, ga ik eenmalig de verbruikskosten door mobiel internet die je in augustus en september hebt gemaakt verrekenen tegen een Internetbundel.

Onze financiële afdeling zal de aanbetaling voor hoogverbruik zo spoedig mogelijk terugbetalen.

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer