Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoge rekening door internet?

  • 17 augustus 2014
  • 63 reacties
  • 3431 Bekeken

Door de crisis was ik op zoen naar een goed en een goedkoop abonnement voor mijn mobiele telefoon.
Toen kwam ik bij simyo en dacht ik probeer deze.
Net me rekening bekeken en deze was 244 euro.

Ik heb een bundel van 1500mb waar ik het altijd makkelijk mee red, en zit thuis altijd op WiFi en dan zet ik mijn mobiel internet ook uit.
Op internet gezocht en het bleek een bekend probleem te zijn bij simyo.

Ik hoop bij deze ook dat simyo het gaat onderzoeken en dit probleem
Gaat herstellen, want zit nu zeer erg te twijfelen of simyo wel zo eerlijk en goed bedrijf is om een telefoon abonnement bij te hebben.

Anderen mensen ook dit probleem of waar dit ook heeft voorgevallen. Dan hoor ik graag jullie verhaal/ afloop.
icon

Beste antwoord door Charlene 20 augustus 2014, 12:44

Hoi J. Steketee en Michelle26,



Bij jullie is er een hoop internet verbruikt inderdaad. Dat is dan zeker schrikken. We sturen wel smsjes bij 50% en 100 % van je verbruik. Hebben jullie die ook ontvangen?

Het is wel belangrijk dat jullie erachter komen wat er precies mis is gegaan. In Android of iOS telefoons kun je opzoeken welke app er hoeveel data heeft verbruikt. Dat zou een idee kunnen geven wat er voor dit onverwachte verbruik heeft gezorgd. Wij mogen dat soort informatie niet registreren, alleen de grootte en de datum en tijd van een datapakket. Dat vind je terug op Mijn Simyo.

Ik zie dat jullie ook op een andere manier contact hadden gezocht en dat we jullie allebei eenmalig tegemoet zijn gekomen in de buiten bundel kosten, door een extra bundel in rekening te brengen.

Ik hoop dat dat jullie schrik wat heeft weggenomen.





Hoi Suzanne.wink88,



Ik heb je net ook op Twitter gesproken. Het gesprek waarvan jij denkt dat het via Facetime liep, is als telefoongesprek verlopen. Dat is inderdaad wel echt enorme pech 😞 Hoe dat mogelijk is, daar heb ik geen idee van helaas. Op jouw toestel is het als telefoongesprek binnen gekomen. Op het netwerk is een verbinding gemaakt om een telefoongesprek te ontvangen. Was het via Facetime verlopen, dan was het een ander soort verbinding geweest inderdaad.

Ik heb het door de netwerkspecialisten nog nader laten bekijken. Wat ik daar uit te weten kom, laat ik je nog weten.



Scotsman, bedankt dat je je licht al wat hebt laten schijnen op deze situaties 🙂



Groetjes,

Charlene
Bekijk originele reactie

63 reacties

Als het goed is staat er op je factuur gespecificeerd waar het totale bedrag, inclusief dat van het internet gebruik, op is gebaseerd. Als je daar naar kijkt wordt het dan niet duidelijk waarom het totale bedrag 244 euros is?
Ik krijg zojuist een rekening van 465 euro...

Hoe kan dat?

En dit is puur internet verbruik?
Ik heb al twaalf jaar een abonnement, altijd bij KPN en sinds kort overgestapt.
Dit is me in al die jaren niet gebeurd dus ben erg benieuwd wat jullie hiermee gaan doen.
Ik heb geen waarschuwing, niets gehad.
Daarnaast staan mijn mobiele gegevens uit, en pakt hij alleen internet als er Wifi is.
Ik heb bijna 4000 mb verbruikt, wou dat ik de tijd had om zoveel op internet te zitten.
Hoe kan het dat ik járen met 500mb red en nu dit?

Ik ben echt helemaal in shock en dit kan ik echt niet betalen.
Ik hoop dat jullie met een oplossing komen, anders ga ik er wel echt werk van maken.
Lees dat mensen worden afgesloten bij hoge rekeningen, waarin heb ik niets gehoord?

Help!
Ik kreeg net ook de schrik van mn leven.. kreeg een waarschuwing dat ik een rekening van 272 had in de afgelopen paar dagen! 
Net mijn simyo gecheckt en de oorzaak is oa. een Facetime gesprek van 146 euro.. ;s terwijl ik gewoon wifi had! Hoe kan dit?

Ik kan dit op reis echt niet gebruiken..
Ik kreeg net ook de schrik van mn leven.. kreeg een waarschuwing dat ik een rekening van 272 had in de afgelopen paar dagen!! 
Net mijn simyo gecheckt en de oorzaak is oa. een Facetime gesprek van 146 euro.. ;s terwijl ik gewoon wifi had!! Hoe kan dit?!!

Ik kan dit op reis echt niet gebruiken..


Het zit er dik in dat de WiFi niet al te betrouwbaar was op de plek was je het FaceTime gesprek voerde. Het is waarschijnlijk dat een app zoals FaceTime minimale eisen stelt aan de internetverbinding, en als het WiFi signaal te zwak wordt en daardoor de verbinding te traag (ik weet uit eigen ervaring dat openbare WiFi spots niet altijd uitblinken in snelheid) schakelt FaceTime over op de mobiele dataverbinding via 3G. Dit is mijn reconstructie van wat er gebeurd is.
Badge +8
Hoi J. Steketee en Michelle26,

Bij jullie is er een hoop internet verbruikt inderdaad. Dat is dan zeker schrikken. We sturen wel smsjes bij 50% en 100 % van je verbruik. Hebben jullie die ook ontvangen?
Het is wel belangrijk dat jullie erachter komen wat er precies mis is gegaan. In Android of iOS telefoons kun je opzoeken welke app er hoeveel data heeft verbruikt. Dat zou een idee kunnen geven wat er voor dit onverwachte verbruik heeft gezorgd. Wij mogen dat soort informatie niet registreren, alleen de grootte en de datum en tijd van een datapakket. Dat vind je terug op Mijn Simyo.
Ik zie dat jullie ook op een andere manier contact hadden gezocht en dat we jullie allebei eenmalig tegemoet zijn gekomen in de buiten bundel kosten, door een extra bundel in rekening te brengen.
Ik hoop dat dat jullie schrik wat heeft weggenomen.


Hoi Suzanne.wink88,

Ik heb je net ook op Twitter gesproken. Het gesprek waarvan jij denkt dat het via Facetime liep, is als telefoongesprek verlopen. Dat is inderdaad wel echt enorme pech 😞 Hoe dat mogelijk is, daar heb ik geen idee van helaas. Op jouw toestel is het als telefoongesprek binnen gekomen. Op het netwerk is een verbinding gemaakt om een telefoongesprek te ontvangen. Was het via Facetime verlopen, dan was het een ander soort verbinding geweest inderdaad.
Ik heb het door de netwerkspecialisten nog nader laten bekijken. Wat ik daar uit te weten kom, laat ik je nog weten.

Scotsman, bedankt dat je je licht al wat hebt laten schijnen op deze situaties 🙂

Groetjes,
Charlene
Badge
Door de crisis was ik op zoen naar een goed en een goedkoop abonnement voor mijn mobiele telefoon.
Toen kwam ik bij simyo en dacht ik probeer deze.
Net me rekening bekeken en deze was 244 euro.

Ik heb een bundel van 1500mb waar ik het altijd makkelijk mee red, en zit thuis altijd op WiFi en dan zet ik mijn mobiel internet ook uit.
Op internet gezocht en het bleek een bekend probleem te zijn bij simyo.

Ik hoop bij deze ook dat simyo het gaat onderzoeken en dit probleem
Gaat herstellen, want zit nu zeer erg te twijfelen of simyo wel zo eerlijk en goed bedrijf is om een telefoon abonnement bij te hebben.

Anderen mensen ook dit probleem of waar dit ook heeft voorgevallen. Dan hoor ik graag jullie verhaal/ afloop.


dit is geen eerlijk bedrijf
check maar eens op google en tik maar eens dit onderwerp in.
je schrikt
in mijn ogen is het een boevenbende
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dolcevita200,

Ik heb in je eigen topic reactie gegeven op je hoge facturen. Heb je die al gezien? 😃
Badge +8
Hoi Suzanne,

Ik heb antwoord van de netwerkspecialisten, zij bevestigen dat het echt een inkomende telefoonverbinding geweest. Dan is het gesprek dus toch niet via Facetime verlopen. Misschien is er iets goed mis met het toestel of de app dat dit is gebeurd, maar je simkaart kan zelf die keus niet maken. Het is echt heel erg vervelend dat je daardoor nu met zo'n hoge rekening zit, maar we kunnen je daar dus helaas niet in tegemoet komen.

Groetjes,
Charlene
Ik heb een vraag kwam er gisteren achter dat ik 150 euro moet betalen alleen voor internet maar ik zelf heb geen internet bundel en vandaag keek ik weer en ineens moet ik 160 euro betalen vind het een beetje vreemd en dan moet ik eerst een bedrag al betalen en dan woord me simkaart weer gedeblokkeerd en een maand geleden moest ik ook voor internet verbruik betalen en dat was 22 keer internet verbruik kosten rond de 39 euro en voor 38 keer verbruik betaal ik 160 euro dat snap ik niet om dat ik alleen WiFi heb

Hoe kan dat vind het een beetje belachelijk dat ik zo veel moet betalen
Als je wilt dat er helemaal geen internetkosten zijn moet je "Internet op je mobiel" UIT zetten op Mijn Simyo. Dan weet je zeker dat je alleen internet gebruikt als er ergens een goed WiFi signaal is. Bij Simyo is het namelijk zo dat je best van mobiel internet gebruik kan maken zelfs als je geen internetbundel hebt, dat staat daar helemaal los van. Vandaar dat internet uitzetten op Mijn Simyo voor jou de beste oplossing is.
Badge +6
Ik heb een vraag kwam er gisteren achter dat ik 150 euro moet betalen alleen voor internet maar ik zelf heb geen internet bundel en vandaag keek ik weer en ineens moet ik 160 euro betalen vind het een beetje vreemd en dan moet ik eerst een bedrag al betalen en dan woord me simkaart weer gedeblokkeerd en een maand geleden moest ik ook voor internet verbruik betalen en dat was 22 keer internet verbruik kosten rond de 39 euro en voor 38 keer verbruik betaal ik 160 euro dat snap ik niet om dat ik alleen WiFi heb

Hoe kan dat vind het een beetje belachelijk dat ik zo veel moet betalen


Hoi Jordidek, welkom op het forum van Simyo! :)

Er zijn inderdaad hoge facturen ontstaan voor augustus en september doordat je telefoon verbinding heeft gemaakt met mobiel internet zonder dat je een Internetbundel hebt.

In augustus heeft er zo'n 900MB aan verbruik via mobiel internet plaatsgevonden en in september zo'n 1000MB. Wanneer je gebruik maakt van mobiel internet zonder bundel betaal je €0,15 per MB.

Ik zie dat je inmiddels de optie "Internet op je mobiel - Nederland" hebt uitgezet op Mijn Simyo, hierdoor is het nu voor je simkaart niet meer mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet en zal je voortaan alleen verbinding kunnen maken met internet via WiFi :)

Omdat ik begrijp dat het niet je bedoeling is geweest dat deze hoge facturen zouden ontstaan, ga ik eenmalig de verbruikskosten door mobiel internet die je in augustus en september hebt gemaakt verrekenen tegen een Internetbundel.

Onze financiële afdeling zal de aanbetaling voor hoogverbruik zo spoedig mogelijk terugbetalen.

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken! 🙂
Hallo, 

vannochtend schrok ik me *****. Ik zag dat ik gister nacht een mail had gekregen dat mijn internet gebruik over limiet heen was. Ik heb geen idee hoe het zo hoog is gekomen, want ik heb gisteren avond niet mijn mobiel gebruikt.  (gister avond rond 6 uur was het nog 50% van gebruik).

In de mail stond dat ik 158.81 euro moet betalen en dat de pin geblokkeerd is.... ik log in bij de simyo site en ik zie dat ik 252,90 euro moet betalen??????? hoe kan dit??? ik heb het al erg krap en dit kan ik niet hebben.

help?
2014-09-14 18:45:26 Internet gebruik (45192 kB) 00:00:00 €6.62
2014-09-14 18:46:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 18:50:40 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 18:55:08 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 18:59:29 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:04:15 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:09:03 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:13:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:18:38 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:23:06 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:41:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:48:14 Internet gebruik (17278 kB) 00:00:00 €2.53
2014-09-14 20:00:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:22:29 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:24:12 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:38:27 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:42:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:47:11 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:51:26 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:11:31 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:18:23 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:24:45 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:36:25 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:39:22 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:42:16 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:45:05 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:47:42 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:50:28 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:53:16 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:56:01 Internet gebruik (42268 kB) 00:00:00 €6.19

dit zie ik staan terwijl ik me mobiel niet aangeraakt heb :OOO
Reputatie 5
Badge +11
Hoi bdejong,

Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld.
Daar heb ik er op gereageerd.
Hoi allemaal. 

Ook ik heb een vrij hoge rekening voor mijn laatste factuur. Bij verdere inspectie kom ik erachter dat het vooral aan mijn internetverbruik ligt, 

02-07-2014 00:08 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
02-07-2014 15:46 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
04-07-2014 15:22 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
04-07-2014 15:49 Internet gebruik (60002 kB) € 0,00
04-07-2014 16:10 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
05-07-2014 08:09 Internet gebruik (51387 kB) € 0,00
07-07-2014 12:43 Internet gebruik (60002 kB) € 0,00
16-07-2014 08:04 Internet gebruik (60002 kB) € 0,00
16-07-2014 12:22 Internet gebruik (60002 kB) € 0,00
18-07-2014 21:26 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
25-07-2014 08:02 Internet gebruik (60003 kB) € 8,79

Ik vind dit echt heel opvallend, aangezien het allemaal -ongeveer- hetzelfde aantal kB's zijn! 
Aangezien ik het prototype 'arme student' ben, kan ik dit niet zo een-twee-drie ophoesten en heb ik juist bij jullie een abonnement genomen omdat het relatief goedkoop is en uitstekende kwaliteit. 
Nu heb ik al een herinnering gekregen, maar zou het toch wel prettig vinden als de rekening aangepast zou kunnen worden. 

Bij mijn vorige rekening, die ongeveer dezelfde prijs had, is mij ook al opgevallen dat dit patroon ongeveer hetzelfde is! Ik zou het fijn vinden als hier wat aan gedaan kan worden.

09-06-2014 08:02 Internet gebruik (60002 kB) € 0,00
15-06-2014 08:11 Internet gebruik (58185 kB) € 0,00
16-06-2014 08:01 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
17-06-2014 18:20 Internet gebruik (60272 kB) € 0,00
17-06-2014 20:36 Internet gebruik (60002 kB) € 0,00

Vriendelijke groet, 
Aranka
Badge +6
Hoi arankamiroucha, welkom op het forum van Simyo!

Dat je dit 'patroon' ziet, komt doordat 60MB de maximale grootte is van de pakketten die wij aan dataverbruik binnen krijgen van het netwerk.

Omdat ik begrijp dat het niet je bedoeling is geweest om deze kosten te maken, zal ik je eenmalig tegemoetkomen op de factuur van juli door de verbruikskosten die je hebt gemaakt door mobiel internet te verrekenen tegen een extra Internetbundel.

Wel wil ik je aanraden om zelf je dataverbruik op je telefoon in de hand te krijgen, want voor deze maand zit je inmiddels ook alweer ruim over de helft van je Internetbundel 1500, dus pas op 🙂 Handige tips daarvoor vind je in onze Blog.

Je zal van onze financiële afdeling zo spoedig mogelijk een e-mail krijgen om de factuur incl. de tegemoetkoming via iDEAL te kunnen voldoen.

Ik hoor het graag van je zodra je de e-mail hebt ontvangen! 🙂
Hallo allemaal,

Ook ik heb in augustus ook ineens een onwijs hoge rekening: 160 euro tegen normaal max tussen de 20 en 40 euro per maand. Ik heb in augustus wel meer gebeld, deze kosten kan ik ook verklaren, maar de ineens 73 euro aan data verbruik totaal niet. Op 28 en 29 augustus zou ik 'ineens' heel veel op het internet hebben gezeten? Ook heb ik geen bericht gehad dat 100% van mijn bundel was verbruikt (wel eerder 1 voor 50% opgebruikt).

@-Kim: Kan hier naar gekeken worden door Simyo?
Hallo allemaal,

Ook ik heb in augustus ook ineens een onwijs hoge rekening: 160 euro tegen normaal max tussen de 20 en 40 euro per maand. Ik heb in augustus wel meer gebeld, deze kosten kan ik ook verklaren, maar de ineens 73 euro aan data verbruik totaal niet. Op 28 en 29 augustus zou ik 'ineens' heel veel op het internet hebben gezeten? Ook heb ik geen bericht gehad dat 100% van mijn bundel was verbruikt (wel eerder 1 voor 50% opgebruikt).

@-Kim: Kan hier naar gekeken worden door Simyo?


Simyo kan niet zien waar het dataverbruik door veroorzaakt is (alleen dat er verbruik is geweest) maar een beetje moderne smartphone houdt dit wel bij. Ik weet niet welk toestel je hebt maar bij een iPhone is dit onder Instellingen > mobiel netwerk.
Als bescherming tegen een te hoog dataverbruik.......

Ik zou i.i.g. adviseren om een data manager te gebruiken.
3G Watchdog is erg goed, andere goede zijn..... My Data Manager, Onavo Count.

Deze kun je allemaal zelf instellen naar jouw voorkeur.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ratje,

Wat vervelend man, zo'n flinke factuur. Ik heb het gelijk even voor je nagekeken en ik heb ook contact opgenomen met de KPN netwerkspecialisten 🙂 Ze wisten mij wel te vertellen dat jij zowel de 50% als de 100% SMS hebt ontvangen. Je hebt de 100% SMS op 22-09-2014 om 23:14 ontvangen en je telefoon heeft een ontvangstbevestiging teruggestuurd.

Nou begrijp ik heel vervelend dat er in de rest van de maand alsnog best een boel verbruik is geweest, zonder dat dit de bedoeling is geweest. Om dit beter in de gaten te kunnen houden, wil ik je vragen om de tips van de heren hierboven goed in acht te nemen.

Ik zal met de financiële afdeling bespreken wat ik precies voor je kan betekenen en hou je per e-mail op de hoogte. Lijkt je dat een goed idee? 🙂
Beste Tiury,

Dank je wel voor je reactie. Ik kan de 100% SMS op, ik neem aan dat je 22-08-2014 bedoelde ipv 22-09-2014, om 23:14 echt niet vinden. Heb nogmaals gezocht!

Ik ben benieuwd wat er uit de besprekingen met de financiële afdeling komen, want ik las dat voor andere ook een oplossing was gevonden!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ratje10,

Het is vreemd dat je die SMS niet hebt ontvangen, maar er wel een ontvangstbevestiging is verstuurd. Dit moet een technisch mankementje zijn geweest. Wil je in de gaten houden of je dit in het vervolg wél ontvangt?

Zoals je hierboven leest, zal ik alle verbruikskosten die je hebt gemaakt verrekenen tegen een grotere internetbundel 🙂 Hoe ik dit precies bereken, zet ik in de e-mail.

Ben je het daar mee eens? 🙂
Hoi Tiury,

Dank voor je reactie, als je in de mail kan zetten hoe het verrekenen precies gaat, dan graag, want het is mij nu nog niet geheel duidelijk!

Erwin
Reputatie 5
Badge +11
Hi ratje10,

Het mailcontact is er inmiddels geweest en gelukkig zijn we allemaal tevreden nu 😮
Enorme hoge rekening.

Ook ik schrik me zojuist een hoedje.
Sinds 2011 ben ik al een tevreden klant bij Simyo. Ik heb sinds een jaar een klein abonnement en betaal standaard tien euro. Daar kom ik zelden overeen.

Vorige maand kreeg ik op 6 september een sms dat ik voor 50% over mijn bundel heen was en 2 dagen later over de 100%. Nu lees ik net dat dit een rekening betreft van 128 euro.
Nu krijg ik vandaag een sms om 17:04 uur dat ik voor 50% over mijn bundel heen ben. Zes minuten laten ben ik al over de 100% heen???
Vreemde situatie. Ik zit gewoon thuis op de bank en we hebben thuis Wifi.

Ik lees in een reactie dat je het beste kunt kijken in het gegevensgebruik van je eigen telefoon. Daar zie ik dat GOOGLE+ er enorm bovenuit steekt. Ik zie dat deze al op 206 mb staat in 3 dagen tijd. Ik gebruik Google+ nooit en weet niet eens wat voor meerwaarde dit is ten opzichte van de gewone Google.

Ik stuur deze reactie ook naar de klantenservice. Hopelijk kunnen ze mij ook tegemoed komen want ik durf nu bijna mijn telefoon niet meer te gebruiken!

Gr Suus

Reageer