.

Vraag

Hoge rekening door hoogverbruik. Wat kan ik doen?

  • 26 September 2022
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben nu ongeveer een jaar klant bij Simyo, met tevredenheid. Tot voor kort heb ik alleen helaas een vervelende ervaring meegemaakt. Ik heb een rekening ontvangen van €334, terwijl ik normaal een abonnement heb van €18 per maand. Hiervoor ben ik hier nog nooit overheen gegaan. De reden is dat ik met mijn internet buiten de bundel ben gegaan. Mijn eigen schuld natuurlijk, ik heb geen gebruik gemaakt van wifi op vakantie en ik heb Netflix gekeken buiten mijn bundel. Mijn fout en dus staat Simyo volledig in het recht om mij de extra kosten van €316 te factureren. 

Ik heb echter maar een abonnement van €18 per maand. Ik vind de extra gerekende kosten daarom wel heel erg hoog en buiten proporties. Op het internet lees ik dat dit vaker voorkomt bij Simyo. Daarom wil ik graag het volgende vragen:

Is er wellicht een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik heel graag kwijtgescholden zien door Simyo. In mijn historie is terug te zien dat ik nooit zo ver over mijn bundel heen ga. Dit is dus duidelijk een hele domme fout van mij. Hopelijk is het vanuit jullie kant hiervoor mogelijk om coulant te zijn ten opzichte van deze, eenmalige, domme fout. Dit zal mij zeker niet weer gebeuren.
 

Ik hoop dat jullie mij hierbij verder kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,
Sander


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sander1991,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten! Heb je wel onze waarschuwing sms'jes optijd voorbij zien komen? Wij sturen namelijk altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik iets voor je betekenen wat betreft de gemaakte kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer