.

Beantwoord

Hoge Kosten voor internet buiten bundel gemaakt. Wat kan ik doen?

  • 31 January 2021
  • 2 reacties
  • 375 Bekeken

Goedendag, 

 

Sinds deze maand ben ik overgestapt van KPN naar Simyo. 

Ik ben meer MB's gaan verbruiken als voorheen, 2x netjes gewaarschuwd dat mijn bundel bijna op was. 

Nog 1 dag te gaan en ik zou weer nieuwe bundel krijgen. 

 

Na het vebruiken van de gehele bundel heb ik nog hooguit 3x instagram geopend en €35!

extra kosten aan mijn broek, dit is buiten proportioneel!

Het is dat ik inlogde om te kijken hoeveel MB's ik nog had anders hadden de kosten vele malen hoger geweest 

 

Ik was bij KPN gewend dat ik helemaal niet meer kon internetten.

Ook dacht ik die ene dag zing ik nog wel uit maar hier schrik ik echt van!

 

Tips hoef ik niet want ik weet best hoe ik extra kosten kan verkomen.

Heb voor volgende maand mijn bundel al omhoog gegooid.

 

Maar verwacht wel een coulanceregeling van Simyo anders was dit mijn eerste en laatste maand bij Simyo!

Gelukkig heb ik gekozen voor Maandelijks opzeggen. 

 

Verder hoop ik dat Simyo hier wat mee doet, ik zie dat ik niet de enige ben die dit mee maakt.

Het zou zo moeten zijn dat na verbruik van de bundel het internet helemaal stopt en je alleen maar kan internetten als je een extra bundel koopt.

of….. de kosten moeten flink omlaag. 

 

Zie graag een reactie tegemoet. 

 

Met vriendelijke groet,

Wesley Frishert 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 January 2021, 11:04

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi wesleyf,

 

Welkom bij Simyo en het Simyo forum, alleen jammer dat de eerste maand al niet naar wensen verloopt. 

 

Volgens mij ben je (nu) wel helemaal op de hoogte hoe het bij Simyo werkt? We sturen je een sms wanneer je bundel voor 80% en 100% is verbruikt. Daarna is het je eigen keuze/verantwoordelijkheid om MB's bij te kopen, de mobiele data uit te schakelen of anders verder te internetten voor het buiten bundel tarief. Ik kan me voorstellen dat je hier niet van op de hoogte was aangezien je anders gewend was bij KPN. Ik kijk daarom graag mee of ik eventueel iets in de kosten kan betekenen, kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? Dan kijk ik even met je mee.

 

Thanks Friesian!

 

Alvast een fijne (werk)week! :blush:

 

Groetjes,

Daisy

Goedemorgen @Wesleyf 

Ik zal je tips besparen aangezien je die niet wilt of nodig hebt maar ik geef je wel wat uitleg over hoe het bij Simyo werkt. 

 

Tips hoef ik niet want ik weet best hoe ik extra kosten kan verkomen.

Heb voor volgende maand mijn bundel al omhoog gegooid. 

Je krijgt 2 waarschuwingssmsjes - 80 en 100% van de datalimiet - deze komen real-time van het netwerk. Simyo ontvangt de gegevens met vertraging, verwerking gebeurt dan pas, en kan om die reden NIET datagebruik meteen stoppen. 

 

Ik was bij KPN gewend dat ik helemaal niet meer kon internetten.Ook dacht ik die ene dag zing ik nog wel uit

Heb voor volgende maand mijn bundel al omhoog gegooid.

Goed zo! 

 

Het zou zo moeten zijn dat na verbruik van de bundel het internet helemaal stopt en je alleen maar kan internetten als je een extra bundel koopt.

Volgens mij was dit zo eerst bij Telfort. De kosten komen niet direct door de €0,15 per MB buiten de bundel maar eerder doordat in korte tijd heel veel data gebruikt kan worden bijvoorbeeld filmpjes in hoge kwaliteit.

Wat de coulance betreft dat beoordeeld een medewerker / moderator, die zal zich nog melden.

Ik hoop dat ik je hiermee toch wat heb kunnen helpen. 

Fijne zondag en #staysafe.

Friesian. 

Reageer