.

Beantwoord

hoge kosten door internetverbruik, wat nu?

  • 1 September 2022
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Beste mensen van Simyo,

 

Ik ben me vanochtend helemaal kapot geschrokken. Gisteravond viel bij ons het internet uit waardoor ik de wifi op mijn mobiel had uitgezet en nog de laatste 10 minuten een filmpje had gekeken op mijn mobiel.

ik kreeg vanochtend de rekening gepresenteerd €313! buiten mijn bundel. Hoe is deze hoge rekening in hemelsnaam mogelijk? 

Ik ben al jaren klant en heb destijds bewust gekozen voor Simyo en ben eigenlijk ook al jaren tevreden. Ik hoop dat jullie me willen benaderen zodat we bovenstaande situatie kunnen oplossen want de bedragen kloppen niet naar mijn mening.

 

mvg

Mark 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 2 September 2022, 14:38

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Gisteren was het 31 augustus, dus op het einde van je maandelijkse bundel.
Als dan je internet uitvalt en je, als ik het goed begrijp, bewust via je bundel gaat
kijken kunnen de kosten lekker oplopen zodra je buiten je bundel komt.

Lees ondertussen ook dit eens door:
https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Ik heb even geen zin om het sommetje te gaan maken, maar ik ga er vanuit dat
het bedrag klopt. Als het goed is heb je SMSjes ontvangen dat je op 80% en 100%
van je bundel zit. Heb je die ontvangen, gelezen en er iets mee gedaan?

Een moderator zal kijken naar coulance regelingen.

 

 

Beste Wim,

 

ik heb de SMS berichten en de mailtjes pas ontvangen op een later tijdstip. Ik ben me dus helemaal niet bewust geweest van de hoge kosten. Dank voor je reactie en de link. Ik ga die eens even goed lezen.

Mvg

Mark

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Edgecrusher,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de gemaakte kosten. Wij versturen inderdaad waarschuwingsberichten per sms zodra je bundel op is zoals @wimj12 zegt, bij 80% en bij 100% verbruik van je databundel. In de sms’jes staat dan ook dat je vanaf dat moment gebruik maakt van het tarief van €0,15 per MB, er wordt aangeraden om MB’s bij te kopen of om alleen via wifi te internetten om extra kosten te voorkomen. Heb je deze sms’jes voorbij zien komen? Het is namelijk wel belangrijk dat je hier op let en op tijd actie onderneemt om kosten buiten je bundel te voorkomen.

Op onze website hebben wij een super handige blog met tips om je internet te besparen. Ik raad je aan om deze door te nemen, wellicht komt het van pas. Ik wil ook graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de gemaakte kosten kunnen doen, omdat ik begrijp dat dit onbewust is gebeurd. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Roeqajja schreef :

Heb je deze sms’jes voorbij zien komen? Het is namelijk wel belangrijk dat je hier op let en op tijd actie onderneemt om kosten buiten je bundel te voorkomen

Edgecrusher schreef :

ik heb de SMS berichten en de mailtjes pas ontvangen op een later tijdstip. Ik ben me dus helemaal niet bewust geweest van de hoge kosten. 

@Roeqajja .

Even teruglezen. 🙂

 

Reageer