.

Beantwoord

Hoge kosten buiten mijn bundel, wat nu?

  • 29 August 2018
  • 2 reacties
  • 235 Bekeken

Beste Simyo,

Ik was tijdens het rijden naar de radio aan het luisteren toen ik een sms kreeg met hoogverbruik. Binnen een halfuur was mijn hele internetbundel op en extra kosten. Blijkbaar stond mijn bluetooth met spotify aan wat in connectie stond met mijn radio. Hierdoor is alles super snel opgegaan en heb ik een flinke rekening en is mijn nummer geblokkeerd. Dit kan ik niet hebben omdat ik toch mijn telefoon nodig heb om mensen te bellen en te appen.

Mijn vraag is kan je de bluetooth niet definitief uitzetten? en waarom mijn 4G niet stopt wanneer het buiten mijn bundel is, maar gaat deze door zodat ik extra kan betalen. Omdat ik aan het rijden was heb ik de waarschuwing sms niet gezien en kon ik niet ingrijpen. Ik ben maar een student en deze rekening kan ik echt niet gebruiken.

Is er niet iets wat er geregeld kan worden, het was natuurlijk niet mijn bedoeling om mijn internetbundel in een half uur op te jagen en extra geld te gaan betalen wat ik nu echt niet kan hebben. Wat moet ik doen?

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ruud Maas
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 August 2018, 21:28

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi Ruud - Ruud Maas.

Rot dat dit is gebeurd.

Bluetooth kun je uitzetten, definitief is de optie waarover jij beslist. Kwestie van controle of deze uitstaat. Ook kun je kiezen om het apparaat (auto) waarmee hij is gepaired de verbinding te vergeten.

Via Simyo wordt bij bereiken van datalimiet internet niet uitgezet, dat is er niet bij Simyo,. Hierover heb ik al ooit een topic gemaakt, omdat ik ook mijn twijfels heb over dit.

Via je telefoon kun je een limiet instellen of via de app My datamanager.

Lees even dit door.

Wat betreft het financieel gedeelte, daar kan ik je niet mee helpen als medeklant. Ook hierover meldt zich de moderator van Simyo, een medewerker.

Voor nu zou ik voor de zekerheid (mijn keuze in een dergelijke situatie) op Mijn Simyo instellingen netwerkinstellingen internet uitzetten. De maand is bijna om, nieuwe bundel begint over een paar dagen, extra MB kopen zou ik niet doen (500MB voor €5,-) beter is nu WiFi-gebruik.

Fijne (voetbal)avond nog.😎
Friesian
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ruud Maas,

Welkom op het Forum!

Balen dat je kosten hebt gemaakt! Ik begrijp dat het niet de bedoeling was om je internetbundel in een half uur op te jagen.

Het lijkt erop dat je via 4G muziek hebt gestreamd op Spotify. Het streamen kost veel MB's. Ik raad je aan om op Spotify muziek te downloaden als je verbonden bent met Wifi. Zo kun je zonder 4G (offline) naar Spotify luisteren.

Wij stoppen het internet niet wanneer de internetbundel verbruikt is. Om te voorkomen dat de klanten hoge kosten maken, sturen wij waarschuwings-sms'jes wanneer 80% en 100% van de bundel verbruikt is. Daarin geven wij ook aan dat je MB's kan bijkopen om hoge kosten te voorkomen.

Je kan een datalimiet instellen in je telefoon. Zo blokkeert je telefoon het internet wanneer de MB's verbruikt zijn.

Kan je mij een privé-bericht sturen? Ik ga dan inhoudelijk naar je aansluiting kijken.

@Friesian, Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer