.

Vraag

hoge kosten buiten mijn bundel, hoe voorkom ik dit?

  • 25 May 2023
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Beste Simyo, op 25 kreeg ik een sms van jullie dat mijn telefoonnummer geblokkeerd is uit voorzorg omdat mijn kosten die buiten mijn bundel van 20 euro te hoog waren. Toen ik dit in de app bekeek schrok ik enorm ik heb dus in 2 weken tijd 260 euro aan extra kosten naast mijn huidige abonnement. Ik sta der van versteld dag dit mogelijk is omdat ik een bundel heb van 20 GB plus ik gebruik bijna geen internet buiten mijn huis of werk. Ik heb sindskort een refurbished telefoon moeten aanschaffen die helaas kuren heeft. Zo ben ik er achtergekomen dat op mijn telefoon soms mijn wifi weg valt en dit automatisch overschakelt naar mobiele netwerk. Zoals je zou kunnen zien heb ik voorheen nooit meer dan 10 GB verbruikt van mijn bundel.

en wat er momenteel gebeurd is een grote fout is geweest.

het is voor mij onmogelijk om zo 260 euro op ten hoesten en baal ik er dus ook enorm van dat mijn simkaart geblokkeerd is.

please simyo kunnen jullie mij helpen:(

 

 

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Paulo_senju,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer