.

Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel, wat nu?

  • 30 July 2019
  • 3 reacties
  • 312 Bekeken

Ik zit nog niet zo heel erg lang bij simyo, maar had er goede verhalen over gehoord, vandaar mijn overstap van vodafone naar simyo.
Echter heb ik nu een dijk van een rekening, omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Ik heb een berichtje gekregen toen ik 80% verbruikt had, maar nooit bij 100% verbruik. Nu mag ik ongv €350 neertellen. Ben mij hier kapot van geschrokken natuurlijk. Zijn er eventueel betalingsregelingen oid? Want de timing is erg slecht financieel gezien 😞. En wat een hoge kosten meteen voor verbruik buiten je bundel 😦 8,79 voor 59mb😵
icon

Beste antwoord door Kevin 31 July 2019, 12:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Tdorlijn,

Welkom op het Simyo forum!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent! Je verbruik is ook wel gigantisch hard gegaan. Ik zie dat je namelijk op 3 juli de 80% waarschuwing al kreeg. Op 11 juli om 10:16 uur heb je de waarschuwing gekregen per sms dat je volledige bundel was verbruikt. Je bent dus nu al weken aan het internetten voor €0,15 per MB..

Sowieso is het verstandig om geregeld Mijn Simyo na te kijken hoeveel MB's je nog over hebt. Zeker als je na 3 dagen al door 80% van een bundel van 8000 MB heen bent. Ook had je dan al weken geleden kunnen zien dat je extra kosten aan het maken was, dan was de rekening dus nooit zo ver opgelopen.

Als ik naar je verbruik kijk dan zie ik dat er heel erg veel data is verbruikt op 3 juli. In de ochtend heeft je simkaart 6500 MB verbruikt. Dat is natuurlijk extreem veel. Het lijkt me goed om eerst eens even uit te zoeken waar dit verbruik aan opgegaan is zodat dit niet meer voor kan komen. Wij zien helaas alleen de hoeveelheid data en het tijdstip, in je toestel kun je hopelijk wel terugvinden wat de oorzaak was. Op deze pagina leggen we je uit hoe je dit kunt nakijken. Aangezien het verbruik zo hoog is, verwacht ik dat het een update van je software of het bijwerken van alle apps geweest is.

We hebben ook nog een blog geschreven om dit in de toekomst te voorkomen. Neem die ook even door zodat je meteen weet wat je allemaal uit kunt schakelen om data te besparen. ik zie dat je ondertussen een aanbetaling het gedaan zodat je weer kunt bellen. ik wil dus voorstellen dat je even rustig uitzoekt wat de oorzaak geweest is. Dan gaan we daarna even op zoek naar een oplossing voor de kosten!

Groetjes,

Kevin
Hoi kevin

ik denk het inmiddels wel te weten. Ik zit voor mijn werk regelmatig lange periodes bij mensen thuis ivm medicatie-toediening via infuus. Nu heb ik daar genetflixed op hun wifi, maar blijkbaar hebben zij wifi problemen gehad en is ie over gegaan op 4G netwerk.. anders zou ik het niet weten. Verklaard wel het hoge verbruik in eens olv netflix. Helaas pindakaas dus 😑
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Tdorlijn,

Fijn dat je in ieder geval hebt kunnen achterhalen waar het verbruik vandaan komt! Hopelijk heb je door de toegestuurde blogs nu in kunnen stellen dat dit niet meer voor kan komen. Mocht je hier nog tips voor willen dan hoor ik het natuurlijk graag!

Ik wil even voor je gaan navragen of we iets voor je kunnen betekenen. Zullen we afspreken dat ik je morgen even een mail stuur nadat ik met de financiële afdeling heb gesproken? 😊

Groetjes,

Kevin

Reageer