.

Vraag

Hoge kosten buiten bundel, verzoek coulance

  • 28 April 2023
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Vandaag stond per abuis stond de wifi niet aan. In een paar minuten heeft dit zeer hoge kosten op geleverd tot 143.16 euro maarliefst.  Met een abonnement van € 12,- en nog nooit buiten bundel dataverbruik is dit een harde klap en ben er kapot van. Tot op heden was ik verder altijd tevreden met simyo, dit valt me echter zeer tegen.  Graag zou ik met iemand van Simyo in contact willen komen om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor coulance.


3 reacties

Hallo @Lnda om voor een volgende keer erger te voorkomen kun je het volgende doen bij een Android toestel:

stel een waarschuwing en datalimiet in op je toestel.

Stel, je hebt een bundel van 10GB per maand, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een dataslot bij 9,5GB en ga daarna via wifi verder of koop een extra bundel.

Je moet vasn Simyo trouwens een paar keer een SMS hebben gehad over je verbruik en dat je (bijna) door je bundel heen bent.

Wacht verder de reactie van een moderator af.

Succes.

Dag Jan, 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb direct een datalimiet ingesteld op het toestel. 

Echter heb ik geen SMS ontvangen dat de internetbundel op is. Zeer jammer, dan had dit voorkomen kunnen worden. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lnda,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er hoge kosten zijn gemaakt! Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo’n hoge rekening.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Fijn om te lezen dat je een datalimiet in hebt kunnen stellen in je telefoon met behulp van de handige tip van @JanD. Heel erg bedankt hiervoor Jan 😊! Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, wellicht handig om even door te nemen. 

Indien je geen waarschuwingssms van ons hebt ontvangen, zou ik graag voor je willen onderzoeken waar het mis is gegaan. Het is namelijk wel de bedoeling dat je deze op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik zoek dit dan graag voor je uit.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer