.

Vraag

Hoge kosten buiten bundel, 219 euro buiten bundel in 2 minuten. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 25 August 2022
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Beste Simyo,

 

Ik ben al zo'n acht jaar klant bij jullie en ben in die periode altijd tevreden geweest. Gister zag ik tot mijn schrik dat mijn simkaart geblokkeerd is, omdat ik hoge kosten zou hebben gemaakt. Ik was bij mijn vader thuis en in de veronderstelling dat ik verbonden was met WIFI, maar dat bleek niet het geval. Maar het kwaad was zo snel al geschied: Op mijn Simyo app zag ik dat ik tussen 22:33:52 en 22:36:01, in een tijdsbestek van iets meer dan 2 minuten (!) zowel mijn resterende bundel zou hebben opgemaakt, als 1500Mb buiten mijn bundel hebben gebruikt. Dit met als gevolg een rekening van 219,75 euro bovenop mijn abonnement van 8 euro in Augustus. Hier schrok ik dan ook behoorlijk van.

De reden van het verbruik was dat ik via google drive een foto zocht, maar het blijkt dat het scrollen door de video's en foto's alles direct laadde, met als gevolg een explosie aan dataverbruik (± 2 Gb) door het laden van veel video's in een kort tijdsbestek. Dit is natuurlijk mijn eigen domme schuld, ik had de verwachting om op de wifi te zitten en dat was niet het geval. Echter had ik dit aantal Mb's buiten mijn bundel uiteraard nooit zien aankomen en heb ik wat dat betreft ook best wel pech gehad. Normaalgesproken zorg ik altijd dat ik direct Mb's bijkoop zodra mijn bundel op is, maar dat was hier niet meer mogelijk voordat er al hoge kosten waren gemaakt.

Ik begrijp dat het mijn schuld en verantwoordelijkheid is, maar ik hoop dat er iets iets te regelen valt voor deze hoge kosten. Wat kan ik nu het beste doen?

Hartelijke groeten,
Oscar de Vries


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Oscar_dV,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten! Als het 4G netwerk sterker is dan de Wifi dan schakelt dit automatisch over naar het netwerk. Om dit te voorkomen kan je de Wifi-assistentie uitschakelen. Dit doe je via Instellingen > Mobiel netwerk > Schakel Wifi-assistentie uit. Als de bundel op begint te raken sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% verbruik en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen kost het €0,15 per mb, dit kan inderdaad erg snel hoog oplopen! Ik deel graag een handige link met je zodat je het beste uit je bundel kan halen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Ik begrijp uit je bericht dat het verbruik in een korte tijd heeft plaatsgevonden en je dus in dit geval niet optijd actie hebt kunnen ondernemen. 

Ik zie dat je mij al een privébericht hebt gestuurd dus zal ik je daar verder helpen 😊.

Groetjes, 
Amy

Bedankt voor de tips. Ik heb een privébericht gestuurd.

Reageer