.

Beantwoord

Hoge kosten bij Simyo door buiten de bundel verbruik. Wat kan ik hier tegen doen?

  • 27 November 2021
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Beste,

 

Ik ben al lange tijd klant van Simyo, met goede ervaringen. Op advies van mij is mijn vriendin klant geworden bij jullie, ook tot nu toe altijd goede ervaringen.

Nu kwam ze net thuis en is haar internet afgesloten, ik ga kijken in de Simyo App waarom dit gebeurd en we zien een bedrag staan van dik 225 euro buiten de bundel! Mijn vriendin heeft wel een sms ontvangen dat haar bundel op is, maar vermoedelijk heeft haar mobiel in de avond geen WiFi gepakt thuis, en ging alles door op het internet van jullie.

Ze heeft ook andere ervaringen met ‘buiten bundel kosten’ ze is namelijk niet heel lang geleden uit Polen naar Nederland gekomen. Bij haar vorige provider nam direct de snelheid gigantisch af zodat je weet dat je boven de kosten zit en de kosten minimaal worden. Uiteraard is mijn vriendin hier erg verdrietig over en het is echt veel geld. Dit is niet een hele fijne welkom in Nederland indruk. 
 

Nu heb ik 2 vragen:

Waarom is haar nummer niet eerder ‘geblokkeerd’ om de kosten te minimaliseren?

Onze 2e vraag:

is eenmalig een compensatie regeling mogelijk om de kosten van dit misverstand te reduceren?

ik ben zelf al langer klant bij jullie en ik hoop dat hier eenmalig iets aan gedaan kan worden.

225,- euro is serieus veel geld, vooral rond de feestdagen..


Wij kijken uit naar jullie reactie en hopelijk kunnen jullie hierin helpen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jochem

 

icon

Beste antwoord door Veerle 29 November 2021, 13:19

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @jochem.m 

Fijn dat je even contact opneemt en welkom op het Forum!

Dit is inderdaad geen fijn "welkom” voor je vriendin. Laat ik beginnen met dat ik graag even voor je kijk of ik wat voor je kan doen. De finance afdeling is erg coulant en helpt graag onze klanten een beetje in dit soort situaties.

Het verbruik buiten de bundel is waarschijnlijk zo snel gegaan, dat die volledige registratie van het bedrag nog niet helemaal berekend was. Dit loopt namelijk iets (niet veel) achter op live time. Wij sturen bij Simyo alleen de waarschuwing sms'jes die wel live time zijn en daarna dient de klant zijn/haar mobiele data direct uit te zetten of mb's bij te kopen. Het lijkt me sowieso verstandig om even te checken of wifiassistentie in de telefoon uitstaat. Als dit een Iphone is, dan vind je deze functie via instellingen > mobiel netwerk (dan helemaal naar onderen scrollen) > wifi assistentie (die mag je dan uitschakelen). Deze functie zorgt er namelijk voor dat hij automatisch met 4G verbinding maakt als je toestel bijvoorbeeld de WiFi niet kan vinden.

Ik kijk graag nog even mee met je naar het verbruik en eventuele tegmoetkomingen. Zou je mij een bericht willen sturen via deze link? Voeg daarbij even een link naar dit Forum Topic, zodat ik begrijp waar het over gaat. 

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Reputatie 7

@jochem.m Hier is de juiste link naar een privé bericht naar @Veerle …...

Beste simyo,

Ik ben nu een paar maanden klant bij Simyo en ben op zich tevreden, totdat ik 1 nacht bij iemand anders ging logeren en alles op mijn bundel ging terwijl ik dacht dat ik verbonden was met wifi. ik kreeg pas een melding toen het te laat was en checkte mijn Simyo app en zag een bedrag van 165,36 euro. Ik zie ook dat andere mensen ongeveer hetzelfde meemaken. is er mogelijkheid om de kosten te beperken?

Ik hoop snel op een reactie.

 

met vriendelijke groet,

Jay

Reputatie 7
Badge +9

Hi jay1041,

Ik zie dat je hier een topic bent begonnen over hetzelfde. Een moderator gaat ermee aan de slag in dat topic.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @jay1041,

 

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je buiten bundel kosten hebt gemaakt. Heb je al onderzoek gedaan naar het verbruik? Als je mij even een privé bericht stuurt, dan kijk ik mee naar de aansluiting. 

 

Groetjes,

 

Nihad

 

 

Ik heb een proef mobiel internet mogen doen door de maand November. Hiervoor kreeg ik een berichtje van simyo maar op het einde van het termijn ben ik vergeten om Data uit te zetten. Ook had ik geen herinnerings bericht van simyo dat de gratis periode op was. Jammer want nu heb ik door omstandigheden ineens een rekening opgebouwd van 159 euro voor de eerste week van December. Ik ben al best lang bij Simyo en dit past helemaal niet in mijn gebruiks geschiedenis. Kan hier iets aan gedaan worden? aub?
 H Verrijt.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Henk V,

 

Bedankt voor je reactie. Wat vervelend dat de kosten hoog zijn opgelopen. Heb je mij al een privé bericht gestuurd met daarin jouw telefoonnummer, adres, en email adres? Ik kijk graag even mee.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer