Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoge factuur: Schrik van ons leven. Wat kunnen we doen?

  • 18 oktober 2014
  • 16 reacties
  • 773 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Sinds enkele maanden heeft mijn zoon een mobiel, we hebben een klein abonnement via simyo. Hem op het hart gedrukt dat de mb's alleen voor noodgevallen zijn. Dit is tot vandaag goed gegaan. Deze ochtend ontving ik echter een mailtje, het nr is geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Een check op mijnsimyo gaf ons de schrik van ons leven, de rekening van september is 105 euro en voor oktober zelfs bijna 250 euro. In september is er een keer in de avond heel veel internet gebruikt en gisteren en vannacht ook, tussen 21u en 3.30u. Dit kan mijn zoon niet zelf geweest zijn, de telefoon ligt s avonds en s nachts beneden, de WiFi heeft ook al die tijd gewoon aangestaan, dus we snappen er niks van. telefoon zelf geeft aan dat het andriodbesturingssysteem vanalles gedaan heeft. Ik dacht dat ik een dataplafond had aangezet bij het afsluiten van het abonnement, dit blijkt nu alleen n sms'je met een waarschuwing te zijn..
Het is nooit onze bedoeling geweest om zoveel te verbruiken..waarschijnlijk is er iets niet goed ingesteld op de telefoon, maar zoveel? Hier op t forum kom ik verschillende keren hetzelfde verhaal tegen bij simyoklanten, ..zelf heb ik ook een Androidtelefoon ( andere aanbieder) en zoiets is mij in 10 jaar nog nooit gebeurd..we zijn redelijk in paniek en hopen dat simyo hier een verklaring voor heeft en een oplossing (de telefoon staat uit totdat we weten wat er aan de hand is..) help!
icon

Beste antwoord door Ernst 21 oktober 2014, 12:43

Hoi KoenB,



Om te beginnen heb ik dit topic met je vragen en de antwoorden verplaatst naar het forumonderdeel Factuur.

Zo kunnen andere forumbezoekers die dezelfde vragen hebben makkelijker hun antwoord vinden.



Je schrik is natuurlijk heel erg goed te begrijpen. Het is niet jullie (en niet onze) bedoeling om dit soort

facturen te hebben.

Qua tips & tricks kan ik niet veel toevoegen aan de adviezen van Friesian en de leon. Nouja, een beetje dan.

Lees dit en dit artikel eens op onze blog. Hierin vind je ook veel handige weetjes om dataverbruik onder controle te houden.



Wanneer een databundel voor de helft en volledig verbruikt is wordt er direct een SMS gestuurd met een melding daarvan, heeft je zoon die misschien niet gezien of herkend?

Om zijn bundels beter te monitoren hebben we Mijn Simyo en de Mijn Simyo app.

Zo kun je zelf op elk gewenst moment kijken wat de stand van zijn bundels is. Je kunt zelf ook de app op je telefoon installeren en met zijn gegevens inloggen en zo op je

eigen mobieltje zijn bundels checken.



Dan nu deze twee facturen. Simyo heeft niet de intentie om haar klanten in financiële problemen te brengen, dus ik ga eenmalig het volgende doen:

De buiten bundel internetkosten van de factuur van september (645 MB) ga ik verrekenen met een extra bundel van 1000 MB.

Nu is het incassoproces voor die factuur niet meer te stoppen, dus wil je, wanneer die factuur is geïncasseerd, deze storneren?

Je krijgt dan eerst een automatische herinnering van het originele bedrag die je kunt negeren en een paar dagen later een herinnering om het nieuwe bedrag te voldoen via iDeal.

De kosten voor het buiten bundel internetgebruik van oktober tot nu toe (1641 MB) verreken ik met een extra internetbundel van 2500 MB. Je hebt de optie 'Internet op je mobiel' al uitgezet, ik adviseer om dat zo te houden tot 1 december.

Nu heb je al een aanbetaling gedaan vanwege hoogverbruik, maar die storten we terug.



Friesian en de leon: dank voor jullie hulp!



KoenB, heb ik je zo naar tevredenheid kunnen helpen?
Bekijk originele reactie

16 reacties

Hallo KoenB.

Dat jullie geschrokken zijn is volkomen te begrijpen, ook voor je zoon (sorry voor de woordkeuze) verdomd onplezierig om mee te moeten maken.
Om 100% zekerheid te hebben dat geen mobiel data plaatsvindt raad ik je aan om op Mijn Simyo, bij simkaart en instellingen internet uit te zetten.
Op die wijze kan alleen dataverkeer plaatsvinden via Wi-Fi.
Dan is je zoon i.i.g.weer bereikbaar met zijn telefoon. (bel / sms)

Vragen van mij om er achter te komen wat er misschien gebeurt is.
Wanneer bijvoorbeeld een upgrade van de telefoon plaatsvindt (download....) staat dan tijdens Wi-Fi gebruik, (mobiel) internet uit zoals door mij geadviseerd?
Apps worden niet automatisch bijgewerkt, en ook uitsluitend via Wi-Fi?
Ter controle..... bijvoorbeeld geen facebook op de telefoon?
Ook geen sms betaaldiensten? Extra controle......

Verder zal zich ook nog een moderator van Simyo melden om nog meer nader toe te lichten.
Het streven bij Simyo is reageren binnen een werkdag, maar dit advies krijgen jullie nu alvast van mij als medeklant, om jullie van dienst te zijn.

Groet,
Friesian
Sms betaaldienst komt bij abbo gelukkig niet voor!! :)
Reputatie 6
Badge +9
Je schrik is voorstelbaar.

Wacht even op een verklaring van Simyo. Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat zij in hun systeem toch daadwerkelijk dataverbruik vaststellen.
Bij Simyo is helaas geen plafond in te stellen. Zou mooi zijn als dat er een keer wèl kwam. ;)

Tot die tijd wil ik je het volgende meegeven:

-Vertrouw nooit blindelings op WiFi. Dit kan soms wegvallen en dan schakelt je foon vrolijk over op het mobiele netwerk. Niet zo handig als 'ie net iets aan het downloaden is.

-Installeer een goede data verbruiksapp. Voor Android is 3G Watchdog een goede optie. In deze app kan je een plafond instellen waarbij de app mobiel internet (3G)  'afsluit'. Tevens waarschuwingen bij het bereiken van bepaalde datalimieten. Simyo neemt overigens geen verantwoordelijkheid voor dit soort apps van derden. In de praktijk werken ze echter goed.

-Zet 's nachts je telefoon altijd in de vliegtuigmodus (op praktisch elke telefoon een simpele handeling). Daarmee voorkom je eventueel flink nachtelijk 'onverklaarbaar' dataverbruik en je spaart de batterij er ook nog eens mee.
Ik ga de tips zeker gebruiken, voor zover we dat nog niet deden...en ik denk dat we toch ergens een abonnement gaan afsluiten waar ze wél aan plafonds doen..ik wil dit nooit meer meemaken, had me hier van tevoren beter in moeten verdiepen, dan had ik niet voor simyo gekozen en dan had ik nu niet een megaprobleem gehad...( want bijna alle andere aanbieders verlagen gewoon de snelheid als je buiten de bundel internet gebruikt..).. Ik wacht idd verder de reactie v simyo zelf af..
Reputatie 6
Badge +9
ik denk dat we toch ergens een abonnement gaan afsluiten waar ze wél aan plafonds doen..ik wil dit nooit meer meemaken.

Simyo is echt wel een goede provider maar je reactie kan ik me zeker voorstellen. Dat is namelijk wat ouders voor hun kind willen....een bel- / dataplafond. En de gewone sterveling ook trouwens. Dat is logisch en het zou mooi zijn als die plafonds er bij Simyo ook zouden komen. 🆒
N.v.t. zie dat mijn advies niet nodig is......
Jawel, advies is altijd handig hoor...maar ben, zoals je denk ik wel begrijpt, doodsbang om de telefoon nog aan te zetten...de instellingen zijn door n whizzkid buurjongen als t goed is nu helemaal aangepast..maar dan nog..dit is ook "zomaar" gebeurd terwijl de telefoon alleen beneden lag..m'n man en ik hebben allebei n andere provider en dezelfde instellingen en ons is dit nog nooit overkomen..zoon heeft geen Facebook en ook heel weinig apps op z'n telefoon..
Even voor de duidelijkheid, dit was nadat ik las,  Ik wacht idd verder de reactie v simyo zelf af..
En wat de leon schrijft over Simyo dat klopt echt, ook wat betreft data en bel-limiet denk ik hetzelfde.
Maar vergeet vooral niet de kwaliteit van het netwerk! uit het oog te verliezen......

En wat de leon schrijft over vertrouw niet automatisch op Wi-Fi, denk daar ook aan bij een upgrade van de telefoon.
Persoonlijk zou ik dat ten allen tijde doen via pc / laptop..... zonder mobiel datanetwerk....

Laat dit voor jullie duidelijk zijn, ik begrijp jullie angst...... Maar nadat zich hier ook een moderator meldt zal er voor jullie echt extra duidelijkheid komen.. :)
Zit nu toch wel met smart op een reactie van simyo te wachten ( weet dat t weekend is geweest, maar op andere topics reageren wel moderators..)
Nogmaals mijn advies, wacht geduldig op de reactie van een moderator.
Moderatoren werken van oud naar nieuw. Dus nu geen racties meer na dit schrijven van mij zou ik adviseren.
Het door jou gewenste komt dan met een tgv.......
Reputatie 5
Badge +11
Hoi KoenB,

Om te beginnen heb ik dit topic met je vragen en de antwoorden verplaatst naar het forumonderdeel Factuur.
Zo kunnen andere forumbezoekers die dezelfde vragen hebben makkelijker hun antwoord vinden.

Je schrik is natuurlijk heel erg goed te begrijpen. Het is niet jullie (en niet onze) bedoeling om dit soort
facturen te hebben.
Qua tips & tricks kan ik niet veel toevoegen aan de adviezen van Friesian en de leon. Nouja, een beetje dan.
Lees dit en dit artikel eens op onze blog. Hierin vind je ook veel handige weetjes om dataverbruik onder controle te houden.

Wanneer een databundel voor de helft en volledig verbruikt is wordt er direct een SMS gestuurd met een melding daarvan, heeft je zoon die misschien niet gezien of herkend?
Om zijn bundels beter te monitoren hebben we Mijn Simyo en de Mijn Simyo app.
Zo kun je zelf op elk gewenst moment kijken wat de stand van zijn bundels is. Je kunt zelf ook de app op je telefoon installeren en met zijn gegevens inloggen en zo op je
eigen mobieltje zijn bundels checken.

Dan nu deze twee facturen. Simyo heeft niet de intentie om haar klanten in financiële problemen te brengen, dus ik ga eenmalig het volgende doen:
De buiten bundel internetkosten van de factuur van september (645 MB) ga ik verrekenen met een extra bundel van 1000 MB.
Nu is het incassoproces voor die factuur niet meer te stoppen, dus wil je, wanneer die factuur is geïncasseerd, deze storneren?
Je krijgt dan eerst een automatische herinnering van het originele bedrag die je kunt negeren en een paar dagen later een herinnering om het nieuwe bedrag te voldoen via iDeal.
De kosten voor het buiten bundel internetgebruik van oktober tot nu toe (1641 MB) verreken ik met een extra internetbundel van 2500 MB. Je hebt de optie 'Internet op je mobiel' al uitgezet, ik adviseer om dat zo te houden tot 1 december.
Nu heb je al een aanbetaling gedaan vanwege hoogverbruik, maar die storten we terug.

Friesian en de leon: dank voor jullie hulp!

KoenB, heb ik je zo naar tevredenheid kunnen helpen?
Beste Ernst,

Bedankt voor je geruststellende antwoord ( al heb je ons wel n tijdje in spanning laten zitten..pff..)ik ben erg blij met je voorstel en adviezen. We gaan deze zeker ter harte nemen, zodat dit niet nogmaals kan gebeuren!
Nogmaals bedankt en we wachten de verdere afhandeling af..
Reputatie 4
Badge +8
Chapeau voor Simyo
ofwel
Hoed af voor Simyo!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi KoenB,

Wat fijn om te horen dat je blij bent met de oplossing 🙂 Gezien je geschrokken reactie, denk ik ook dat dit niet meer voor zal komen. Mocht je nog verdere vragen hebben over de afwikkeling, hoor ik het graag van je!

@koorelle is een Simyo fan! Joepie!
Reputatie 6
Badge +9


@koorelle is een Simyo fan! Joepie!


Kook hoor. :D

...enne idd netjes opgelost.
Reputatie 6
Badge +10
Bedankt voor je feedback! 🙂

Reageer