Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

hoezo buiten bundel?

  • 19 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 872 Bekeken

heb voor 6.99 euro 250 min/sms per maand, gebruik er nooit meer dan de helft, maar krijg wel buiten bundel extra kosten, bvb jun jul aug heb ik van de 750 min/sms er ongeveer 350 gebruikt, hoezo dan buiten bundel kosten, heb het idee dat je overal genaaid word
icon

Beste antwoord door r.beun 19 oktober 2013, 17:04

inderdaad, het klopt wel met het buitenbundel bedrag, maar dat betwijvelde ik niet echt dat dit op de een of andere manier te verklaren zou zijn, mijn 71 cent boven bundel bestaan uit een smsje naar bulgarije(een NL 06 nummer van een persoon op vakantie in bulgarije) wat 25 cent kost en 46 cent is voor een bepaald service nummer.

Dit neemt niet weg dat ik meestal 100-150 min/sms over heb die dus minder waard zijn dan die 71 cent , Ondanks dat het allemaal wel klopt, geeft het gevoelsmatig een naar gevoel en voel ik me een beetje genomen. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik beter voor een goedkopere bundel met minder min/sms kan kijken omdat ik er standaard veel over heb
Bekijk originele reactie

11 reacties

genaaid wordt je sowieso, transparantie is ver te zoek. er wordt altijd een reden/verklaring gegeven in hun voordeel. Van coulance hebben zij nooit gehoord. Ik denk echter dat dit een probleem is dat je overal tegen zal komen en niet specifiek voor Simyo is, de klant iskoning bestaat al lang niet meer. Daarom moet je als klant ogen en oren open houden en overstappen als elders een beter bod ligt.
Juni, juli, augustus zijn vakantiemaanden. In buitenland geweest soms?
Reputatie 4
Badge +8
Ongenuanceerde reactie wiro.
We zullen toch eerst door inductie, transductie en deductie aan de weet moeten komen waardoor r.beun plotsklaps meer verbruik heeft gehad.
En nee ik werk niet voor Simyo, ik ben een klant.
Reputatie 7
@koorelle2; +1
ben niet in het buitenland geweest , alle maanden zijn voor mij gelijk, heb altijd 100 tot 200 over per maand, maar wil niet naar een lagere bundel omdat ik nu blijkbaar ook al buiten bundel ga  (link foto http://www.combisys.nl/index.php?main_page=index&cPath=101) Op zich weet ik dat dit alles geen zin heeft, alle bedrijven weten wat ze doen en hoe het uitwerkt voor de klant, alles is berekent op winst
http://www.combisys.nl/index.php?main_page=index&cPath=101
Beste r.beun, als je nu eens naar je facturen kijk, kan je precies zien aan welke nummers/activiteiten je buiten je bundel betaal. Alles staat daar exact geregistreerd en genoemd. Dat moet alles duidelijk maken!
Check die eens ff!
En lees http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kosten-buiten-de-bundel-22348953
inderdaad, het klopt wel met het buitenbundel bedrag, maar dat betwijvelde ik niet echt dat dit op de een of andere manier te verklaren zou zijn, mijn 71 cent boven bundel bestaan uit een smsje naar bulgarije(een NL 06 nummer van een persoon op vakantie in bulgarije) wat 25 cent kost en 46 cent is voor een bepaald service nummer.
Dit neemt niet weg dat ik meestal 100-150 min/sms over heb die dus minder waard zijn dan die 71 cent , Ondanks dat het allemaal wel klopt, geeft het gevoelsmatig een naar gevoel en voel ik me een beetje genomen. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik beter voor een goedkopere bundel met minder min/sms kan kijken omdat ik er standaard veel over heb
Yep, maar los van dat is het heel duidelijk wat er binnen de bundel valt en wat er buiten de bundel valt. Ik kijk altijd even mijn factuur na en het klopt wat dat betreft altijd. Dus gaat het er bij niet in dat je je "genaaid" voel, want dat zou alleen het geval zijn als jij opeens voor extra moet gaan betalen waarvan eerst beloofd zou zijn dat ze binnen de bundel zouden vallen.
Je kan natuurlijk kijken of een andere provider te vinden is die die kosten wel binnen een bundel plaatsen maar ik denk dat je dan lang kan zoeken..... Dus Simyo is zo gek nog niet!

Maar volg je eigen advies: verlaag je bundel.
Badge +8
heb voor 6.99 euro 250 min/sms per maand, gebruik er nooit meer dan de helft, maar krijg wel buiten bundel extra kosten, bvb jun jul aug heb ik van de 750 min/sms er ongeveer 350 gebruikt, hoezo dan buiten bundel kosten, heb het idee dat je overal genaaid wordben niet in het buitenland geweest , alle maanden zijn voor mij gelijk, heb altijd 100 tot 200 over per maand, maar wil niet naar een lagere bundel omdat ik nu blijkbaar ook al buiten bundel ga  (link foto http://www.combisys.nl/index.php?main_page=index&cPath=101) Op zich weet ik dat dit alles geen zin heeft, alle bedrijven weten wat ze doen en hoe het uitwerkt voor de klant, alles is berekent op winst
http://www.combisys.nl/index.php?main_page=index&cPath=101
inderdaad, het klopt wel met het buitenbundel bedrag, maar dat betwijvelde ik niet echt dat dit op de een of andere manier te verklaren zou zijn, mijn 71 cent boven bundel bestaan uit een smsje naar bulgarije(een NL 06 nummer van een persoon op vakantie in bulgarije) wat 25 cent kost en 46 cent is voor een bepaald service nummer.
Dit neemt niet weg dat ik meestal 100-150 min/sms over heb die dus minder waard zijn dan die 71 cent , Ondanks dat het allemaal wel klopt, geeft het gevoelsmatig een naar gevoel en voel ik me een beetje genomen. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik beter voor een goedkopere bundel met minder min/sms kan kijken omdat ik er standaard veel over heb



Hoi r. beun,

Fijn dat je op de factuur uiteindelijk toch kon zien waar je buiten bundel kosten uit bestonden. Jammer dat je je in eerste instantie "genaaid' voelde, want dat is op geen manier wat wij proberen te doen.
Bij Simyo kies je zelf een bundel. Die kun je zelfs nog maandelijks wijzigen. Je hebt dus helemaal zelf in de hand hoeveel je betaalt en hoeveel je kunt verbruiken tegen een gunstig tarief. Daarnaast is het heel duidelijk wat er niet in de bundels valt. Kosten die een servicenummer rekent, dus in ieder geval niet. Dat lijkt me ook logisch. En als er iets niet duidelijk is, dan staan we onder andere hier klaar om het uit te leggen. Je hoeft je dus helemaal niet machteloos te voelen. :)

Ik hoop dat je in de toekomst merkt dat je bij Simyo juist zelf de baas bent.
Met alle hulp van ons die je maar nodig hebt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
genaaid wordt je sowieso, transparantie is ver te zoek. er wordt altijd een reden/verklaring gegeven in hun voordeel. Van coulance hebben zij nooit gehoord. Ik denk echter dat dit een probleem is dat je overal tegen zal komen en niet specifiek voor Simyo is, de klant iskoning bestaat al lang niet meer. Daarom moet je als klant ogen en oren open houden en overstappen als elders een beter bod ligt.

Hoi wiro,

Graag hoor ik van je wat je niet transparant vindt op het moment. Simyo is namelijk geen groot log systeem, maar een groep mensen die hun produkt en hun dienstverlening constant willen verbeteren. Ik ben er daar één van, dus ik zou van deze gelegenheid gebruik maken om je wensen kenbaar te maken :)
Liefst proberen we fouten te voorkomen, maar wanneer wij een fout hebben gemaakt, vergoeden we de kosten altijd meteen. Informeren moet je je als klant inderdaad altijd, maar we proberen de informatie zo beschikbaar mogelijk te maken.
Ik hoor van je,

Groetjes,
Charlene
Badge +8
PeepPeep en Koorelle,
Bedankt voor het meedenken hier :)

Groetjes,
Charlene

Reageer