.

Beantwoord

Hoe zit het met deze hoge kosten buiten de bundel?

  • 22 July 2017
  • 5 reacties
  • 421 Bekeken

Geachte Simyo

Naar aankeiding van t zien van mijn factuur van juni,ben ik mij kapot geschrokken. ā‚¬393,68??
Terwijl ik n abonnement heb van ā‚¬16. Dit is bedrag waar ik normaliter 2 jaar mee zou kunnen doen
Ik heb gelijk gebeld met Ć©Ć©n van uw vriendelijke medewerkers. Hij vond t ook allemaal vreemd en heeft geprobeerd n regeling te treffen.Dit is hem niet gelukt,aangezien ik in augustus vorig jaar(niet door mijn schuld) ook al n regeling had gehad.
Waarom word ik niet nogmaals gewaarschuwd
(mail)dat de rekening wel erg hoog wordt?! Of zoals ik ergens gelezen heb op jullie forum,dat de simkaart geblokkeerd werd als er binnen korte tijd veel data werd gebruikt? Ik zou 80/100%smsen hebben ontvangen,maar aangezien ik die niet altijd optijd zie in mijn berichtenbox,had ik voor de zekerheid ook maar weer mbs bijgekocht
Als je toch n product koopt(in dit geval 4gb)en dit
product is op,dan krijg je dat product toch gewoon niet meer totdat je zelf weer mbs bijkoopt...? Dat
zou toch t meest eerlijke systeem zijn,toch?Na verschillende mails en telefoontjes is helaas t enige wat tot nu toe van jullie kant is aangeboden is n betalingsregeling. Ik zal hierdoor toch zsm van provider wisselen
Nu komt t bij mij toch over dat jullie zo goedkoop kunnen blijven,door dit soort uiterst hoge facturen
icon

Beste antwoord door Jihane 24 July 2017, 14:25

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi 987654321,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken van deze kosten. Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad al contact hebt gehad met de klantenservice. Je hebt op 18 juni sms'jes gehad die je waarschuwden over je internetverbruik. Je aansluiting wordt altijd geblokkeerd als je meer dan ā‚¬ 100,- per dag verbruikt of ā‚¬ 250,- per week. Dat was niet zo in jouw geval - het was meer verspreid, waardoor die hoogverbruik-blokkade er niet op kwam te staan. Ik snap dat dat in jouw geval balen is!

Verder heb je in augustus 2016 al eens een datacoulance gehad. Dat is de reden dat je het nu niet opnieuw kunt krijgen. Sorry daarvoor! Ik zie dat je intussen een betalingsregeling getroffen hebt, zodat je deze factuur in termijnen kunt betalen.

Ik wil ook even ingaan op dat je aangeeft dat je liever hebt dat je dataverbinding stopt wanneer je je 4000 MB's op hebt gemaakt. Dat is niet hoe het in zijn werk gaat - je wordt altijd gewaarschuwd via sms, waarna je bijvoorbeeld 500 MB's kunt bijkopen of je internet zelf uit kunt zetten. Ik raad je ook aan om dit artikel door te nemen, want daar vind je tips terug om je dataverbruik zo laag mogelijk te houden. Het is verder geen vervelende truc om geld te verdienen - we zijn altijd heel open over dat je geen plafond kunt instellen. Je kunt zoveel verbruiken als je wilt, maar je wordt ook altijd op de hoogte gesteld van je bundelstatus.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Zoals ik al zei,kan ik nog altijd niet achterhalen wat er gebeurt met m'n oude iphohe 5...maar hoed! je geeft aan dat t bij mij te verspreid is....op 12 dagen tijd ā‚¬367 verbruilen zou toch ook n belletje moeten doen rinkelen lijkt me?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi 987654321,

Het blijft inderdaad erg vervelend 😞 Had je het artikel van mijn collega al doorgenomen? Kon je daaruit afleiden wat de oorzaak was van het hoge verbruik?

Groetjes,
Caspar
Ik kan niets ontdekken. T is heel fijn dat jullie t allemaal vervelend vinden,maar uiteindelijk moet ik t toch betalen. Daarom zal ik uiteindelijk toch van provider moeten gaan veranderenšŸ˜¶
Badge +7
Hoi 987654321,

Dat zou wel jammer zeg! Je kunt om dit in de toekomst te voorkomen, ook een datalimiet instellen in je telefoon. Op deze manier kun je niet meer MB's verbruiken dan het door jou ingestelde limiet.

Daarnaast gaat het belletje pas rinkelen op het moment dat je meer dan ā‚¬ 250,- in een week buiten je bundel hebt verbruikt. Als het netwerk dit registreert, dan wordt je simkaart geblokkeerd. Zoveel heb je niet binnen een tijdsperiode van een week gehaald. Vandaar dat het netwerk dit niet kon registreren en je simkaart niet geblokkeerd is geworden.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer