.

Beantwoord

Hoe zit het met de afronding belminuten?

  • 31 March 2015
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Beste Simyo,

Op dit moment ben ik (onbewust) buiten mijn bundel gegaan. Toen ik dit ging narekenen kwam ik in plaats van € 22,47 uit op €10,31. En dit loopt nog op omdat de laatste gesprekken er niet bij betrokken zijn. Jullie hebben alle seconden dus afgerond op hele minuten. Dit zorgt er dus voor dat ik bijna het dubbele moet betalen. Zelfs gesprekken die uiteindelijk niet werden opgenomen worden afgerond op hele minuten. Waarom zou ik voor seconden moeten betalen die ik niet gebeld heb? En dan hebben we het niet over een contract, maar gewoon over de extra seconden. Ik weet dat het waarschijnlijk in het contract staat. Waarom hebben jullie dit zo geregeld? Puur om ordinair geld te verdienen?
icon

Beste antwoord door Ernst 1 April 2015, 15:00

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Naar mijn mening is Simyo zeer zeker geen provider die erop uit is om 'ordinair' geld te verdienen. Simyo is een provider waarbij de klant veelal baas is in eigen bundel. En in het geval er door toedoen van een klant iets mis is gegaan toont Simyo dikwijls zijn/haar coulance!

Volgens mij wordt de eerste minuut afgerond en worden alle secondes na deze eerste minuut per seconde afgerekend.
Ik ben vorige maand ook buiten mijn belbundel omgegaan. De feitelijke af-/omrekening van de belminuten vindt plaats op het moment dat de factuur wordt opgesteld. In de loop van de huidige maand dus. Deze kan inderdaad hoger uitvallen.

Gesprekken waarbij je een voicemail aan de lijn krijgt zijn natuurlijk óók uitgaande gesprekken, want de verbinding is gelegd. Is hier misschien sprake van geweest?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Roos819, welkom op ons forum.

Voor de overzichtelijkheid heb ik dit topic verplaatst naar het subforum Factuur.

Een kleine aanvulling op de warme woorden van RicoK; alle gesprekken worden op hele minuten afgerond. Niet opgenomen gesprekken natuurlijk niet, war inderdaad, voicemails wel.
De meeste 'schade' wordt vaak veroorzaakt door mensen die de voicemail krijgen en net te laat ophangen waardoor je gesprekken van 1 of een paar seconden krijgt die als een minuut gerekend worden.

Jouw belbundel was op 24 maart op. Dit heb je op Mijn Simyo en op de Mijn Simyo app kunnen inzien.
Aangezien je internetbundel nog niet op was, kun je in zo'n geval ook Skypen of iets degelijks. Is dat misschien een idee voor je?
Reputatie 7
.....Een kleine aanvulling op de warme woorden van RicoK; alle gesprekken worden op hele minuten afgerond. .....

Ahh, check. Dus het 'lopende belverbruik' is dus nog niet afgerond?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RicoK,

De meter op Mijn Simyo die het verbruik van de huidige maand is wel 100% accuraat 🙂 Bedoel je dat?

Groetjes, Tiury

Reageer