.

Beantwoord

Hoe zit dat met deze belkosten?

  • 21 June 2019
  • 9 reacties
  • 348 Bekeken

Klacht.
Via mijn Symio zie ik dat ik ruim 190 minuten met mijn vrouw gesproken heb. ik weet 100% zeker dat dit niet het geval is. Nou begrijp ik dat ik per ongeluk gebeld kan hebben, maar mijn vrouw heeft deze oproep nooit beantwoord. In mijn bel historie staan inderdaad deze 190 minuten maar in de bel historie van mijn vrouw niet. Navraag bij de helpdesk leverde geen bevredigend antwoordt op, de reactie het staat in het systeem dus het is zo. Nou begrijp ik dat het toestel van mij kan zijn overgegaan maar ik snap niet dat op hetzelfde moment mijn vrouw een x aantal kilometers verder het toestel tegelijkertijd opneemt, wat gezien de bel historie dus niet het geval is. Er is geen verbinding tot stand gekomen dus ook geen bel history. Alle twee de simkaarten zijn van Symio het moet voor Symio dus mogelijk zijn dit probleem op te lossen.
Noot: uit coulance zou ik maar de helft hoeven te betalen daar ga ik niet mee akkoord aangezien er geen bel transactie heeft plaats gevonden..
icon

Beste antwoord door Jihane 24 June 2019, 16:52

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Hallo lomale, wat een bijzonder en vervelend verhaal.
Wat ik ervan weet, is dat een teller écht alleen gaat lopen, zodra een verbinding tot stand is gebracht. Echter dit lijkt in jouw geval dus niet het geval te zijn, omdat jouw uitgaande oproep, die wel bij jou is geregistreerd, bij je vrouw niet in haar log staat.

Ik wil je veel geluk en wijsheid wensen. Ik weet zeker dat een afdoende (re)actie van Simyo zal volgen.
Inderdaad wel reactie maar weinig actie. Gesprek staat geregistreerd dus juist dat er totaal geen gesprek bij de beller is binnen gekomen kunnen ze blijkbaar niet nakijken. Bij Symio worden blijkbaar nooit fouten gemaakt.
Heb je Simyo al gesproken dan, wellicht via een ander kanaal? In het weekend is Simyo gesloten. Het wil wel voorkomen dat er soms een moderator actief is.
Verschillende medewerkers gesproken allemaal het zelfde verhaal staat in het systeem dus is het zo
Reputatie 7
Badge +10
Hi Iomale,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is natuurlijk érg vervelend! Je geeft aan dat er een coulance is aangeboden door mijn collega. Die stelde voor om de kosten voor 50% te vergoeden, omdat we enerzijds wel zien dat dit gesprek geregistreerd is, maar we jou natuurlijk tegemoet willen komen.

Ik zie dat het gaat om meerdere gesprekken in juni waardoor je buiten je bundel zit, maar één daarvan is het langst: maar liefst 70 minuten. De buitenbundelkosten die je daarvoor betaalt zijn € 22,01.

Waar zie jij dat het gesprek 190 minuten zou duren?

Laten we hier samen uit komen!

@ Rico, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Het gaat om 18 juni op een dag twee maal gebeld tel historie geeft aan 190,13. minuten Totaal 22.91 en 13,56 euro. De overige gesprekken buiten de bundel komt omdat door de 190 minuten mijn bundel op was. Zoals je kunt zien bel ik bijna nooit via mijn bundel.
Reputatie 6
Badge +5
Hi lomale,

Dat klopt, je hebt inderdaad twee lange gesprekken gevoerd op 18 juni. Tijdens het eerste gesprek op die dag is je bundel opgegaan. Zoals je zelf al aangeeft zijn er vervolgens nog meer kosten ontstaan door het door bellen buiten je bundel. Dat klopt dan toch?

Het is zo dat je vrijwel nooit buiten je bundel belt, maar deze maand dus wel. Zoals Jihane aangeeft is het gesprek geregistreerd. We willen je best tegemoet komen met een vergoeding van 50% van de kosten, maar meer kunnen we ook niet doen.

Groetjes,
Niels
Ik vind deze discussie onderhand wel genoeg. Kom mij maar tegemoet voor 50% en dan sluit ik de discussie.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Lomale,

Ik heb de vergoeding voor je ingediend. Binnen enkele dagen zal dit aangepast zijn op Mijn Simyo.

Groetjes,

Kevin

Reageer