.

Beantwoord

Hoe zijn de kosten voor mobiel internet zo snel zo hoog geworden?

  • 25 July 2019
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

Goede avond,

Mijn vrouw is reeds 8 jaar tevreden lid van Simyo, echter vandaag zijn wij behoorlijk geschrokken en hebben een vervelend einde van de vakantie. Vanuit Duitsland hebben wij vanochtend de navigatie Waze op haar telefoon gebruikt, daar kregen wij onderweg een bericht van de we buiten bundel waren en hij bij 60 euro afgesloten zou worden, de rekening was reeds opgelopen tot zo'n 45 euro. Dat was al schrikken en hebben toen meteen Waze afgesloten en mijn eigen telefoon gebruikt om te navigeren, pech maar onze eigen schuld, het smsje dat we buiten bundel waren is achteraf gezien wel binnen gekomen maar hebben wij gemist in de auto.

Rond 12:00 uur zijn wij thuis gekomen en hebben verder niets gedownload oid, alleen wat Whatsapp berichten via onze Wifi thuis. Echter kregen wij rond 20:05 een bericht dat wij buiten bundel waren en uit voorzorg het abbo is afgesloten, toen ik eerst keek (rond 20:10 stond er een bedrag van 250 euro open, dat was helemaal schrikken, toen wij een kwartier later nogmaals keken was dit bedrag opgelopen tot bijna 773 euro! Dit bedrag lijkt niet verder op te lopen, maar als ik naar de specificatie kijk dan is dit 's avond in een half uurtje gebeurd, terwijl wij niets op 4G gedownload hebben. Je begrijpt dat dit een behoorlijk zuur einde van de vakantie is. Het gekke is dat hij in tegenstelling tot het eerdere sms bericht niet bij 60 euro afgesloten is?

Mijn vraag is of er eenmalig een coulance regeling getroffen kan worden? Dit is wel erg veel geld voor iets waar wij ons niet bewust van waren. Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen heb ik de data bundel aangepast naar 8GB.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 26 July 2019, 08:25

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi BiancaNL

Welkom is het Simyo Forum!

Wat een situatie! Inderdaad niet een heel leuk einde van de vakantie 😞 Wat Groentjuh zegt klopt helemaal. Binnen Nederland zijn de hoogverbruik regels anders dan in het buitenland. Hou vooral altijd de waarschuwings-sms'jes in de gaten. De blogs wil ik zelf ook nogmaals uitlichten. Kijk hier om te zien welke apps het verbruik hebben veroorzaakt. Hier lees je wat je kan doen om situaties als deze te voorkomen.

Fijn om te lezen dat de situatie inmiddels is opgelost 🙂 Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groentjuh, bedankt voor hulp!

Groetjes,
Niels
Ok, bedankt voor je snelle reactie en tips!
Inmiddels al een email gehad met een eenmalige coulance, fijn en snel geregeld door Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb inmiddels een zeer prettig telefonisch contact gehad met de helpdesk, deze gaf aan dat hij het door zou sturen naar een andere afdeling voor een eenmalige coulance. Ik ben benieuwd!
Bedankt voor het melden van deze informatie. Op deze manier weten de moderatoren ook dat er via andere kanalen al contact is geweest.

Simyo adviseert wel om maar via 1 methode contact op te nemen met een probleem of vraag. Dit voorkomt dat meerdere medewerkers tegelijk onnodig aan hetzelfde werken.
Ik heb inmiddels een zeer prettig telefonisch contact gehad met de helpdesk, deze gaf aan dat hij het door zou sturen naar een andere afdeling voor een eenmalige coulance. Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +9
Als je in het buitenland bent, dan is de datalimiet 60 euro buiten de bundel. Internet is dan niet meer mogelijk in het buitenland.

Zodra je Nederland binnen reed kon het toestel weer wel het internet op, want dan is de limiet 100 euro buiten de bundel in 24 uur of 250 buiten de bundel in 1 week. (Zie hoogverbruik) De hoogverbruikblokkade blokkeert helaas niet real-time. Daardoor kun je boven de genoemde bedragen uitkomen als je heel veel verbruik hebt in zeer korte tijd.

De SMS waarschuwingen worden wel realtime verstuurd, maar helaas hadden jullie die gemist.

Mogelijk is het handig om deze en deze blogs nog even door te lezen en waar mogelijk stappen die daarin staan uit te voeren. Het is vooral handig om toch uit te zoeken waar al dat verbruik vandaan komt! Met die kennis kun je mogelijk voorkomen dat dat nogmaals gebeurd.

Als klant kan ik geen coulanceregeling treffen. Een moderator zal daar mogelijk nog contact met je voor opnemen (doorgaans via privébericht). Het is goed om te lezen dat jullie de databundel hebben verhoogd, maar vergeet ook de tips uit de genoemde blogs niet.

Reageer