Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe zijn de kosten voor mobiel internet zo snel zo hoog geworden?

  • 25 juli 2019
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Goede avond,

Mijn vrouw is reeds 8 jaar tevreden lid van Simyo, echter vandaag zijn wij behoorlijk geschrokken en hebben een vervelend einde van de vakantie. Vanuit Duitsland hebben wij vanochtend de navigatie Waze op haar telefoon gebruikt, daar kregen wij onderweg een bericht van de we buiten bundel waren en hij bij 60 euro afgesloten zou worden, de rekening was reeds opgelopen tot zo'n 45 euro. Dat was al schrikken en hebben toen meteen Waze afgesloten en mijn eigen telefoon gebruikt om te navigeren, pech maar onze eigen schuld, het smsje dat we buiten bundel waren is achteraf gezien wel binnen gekomen maar hebben wij gemist in de auto.

Rond 12:00 uur zijn wij thuis gekomen en hebben verder niets gedownload oid, alleen wat Whatsapp berichten via onze Wifi thuis. Echter kregen wij rond 20:05 een bericht dat wij buiten bundel waren en uit voorzorg het abbo is afgesloten, toen ik eerst keek (rond 20:10 stond er een bedrag van 250 euro open, dat was helemaal schrikken, toen wij een kwartier later nogmaals keken was dit bedrag opgelopen tot bijna 773 euro! Dit bedrag lijkt niet verder op te lopen, maar als ik naar de specificatie kijk dan is dit 's avond in een half uurtje gebeurd, terwijl wij niets op 4G gedownload hebben. Je begrijpt dat dit een behoorlijk zuur einde van de vakantie is. Het gekke is dat hij in tegenstelling tot het eerdere sms bericht niet bij 60 euro afgesloten is?

Mijn vraag is of er eenmalig een coulance regeling getroffen kan worden? Dit is wel erg veel geld voor iets waar wij ons niet bewust van waren. Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen heb ik de data bundel aangepast naar 8GB.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 26 juli 2019, 08:25

Als je in het buitenland bent, dan is de datalimiet 60 euro buiten de bundel. Internet is dan niet meer mogelijk in het buitenland.



Zodra je Nederland binnen reed kon het toestel weer wel het internet op, want dan is de limiet 100 euro buiten de bundel in 24 uur of 250 buiten de bundel in 1 week. (Zie hoogverbruik) De hoogverbruikblokkade blokkeert helaas niet real-time. Daardoor kun je boven de genoemde bedragen uitkomen als je heel veel verbruik hebt in zeer korte tijd.



De SMS waarschuwingen worden wel realtime verstuurd, maar helaas hadden jullie die gemist.



Mogelijk is het handig om deze en deze blogs nog even door te lezen en waar mogelijk stappen die daarin staan uit te voeren. Het is vooral handig om toch uit te zoeken waar al dat verbruik vandaan komt! Met die kennis kun je mogelijk voorkomen dat dat nogmaals gebeurd.



Als klant kan ik geen coulanceregeling treffen. Een moderator zal daar mogelijk nog contact met je voor opnemen (doorgaans via privébericht). Het is goed om te lezen dat jullie de databundel hebben verhoogd, maar vergeet ook de tips uit de genoemde blogs niet.
Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je in het buitenland bent, dan is de datalimiet 60 euro buiten de bundel. Internet is dan niet meer mogelijk in het buitenland.

Zodra je Nederland binnen reed kon het toestel weer wel het internet op, want dan is de limiet 100 euro buiten de bundel in 24 uur of 250 buiten de bundel in 1 week. (Zie hoogverbruik) De hoogverbruikblokkade blokkeert helaas niet real-time. Daardoor kun je boven de genoemde bedragen uitkomen als je heel veel verbruik hebt in zeer korte tijd.

De SMS waarschuwingen worden wel realtime verstuurd, maar helaas hadden jullie die gemist.

Mogelijk is het handig om deze en deze blogs nog even door te lezen en waar mogelijk stappen die daarin staan uit te voeren. Het is vooral handig om toch uit te zoeken waar al dat verbruik vandaan komt! Met die kennis kun je mogelijk voorkomen dat dat nogmaals gebeurd.

Als klant kan ik geen coulanceregeling treffen. Een moderator zal daar mogelijk nog contact met je voor opnemen (doorgaans via privébericht). Het is goed om te lezen dat jullie de databundel hebben verhoogd, maar vergeet ook de tips uit de genoemde blogs niet.
Ik heb inmiddels een zeer prettig telefonisch contact gehad met de helpdesk, deze gaf aan dat hij het door zou sturen naar een andere afdeling voor een eenmalige coulance. Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb inmiddels een zeer prettig telefonisch contact gehad met de helpdesk, deze gaf aan dat hij het door zou sturen naar een andere afdeling voor een eenmalige coulance. Ik ben benieuwd!
Bedankt voor het melden van deze informatie. Op deze manier weten de moderatoren ook dat er via andere kanalen al contact is geweest.

Simyo adviseert wel om maar via 1 methode contact op te nemen met een probleem of vraag. Dit voorkomt dat meerdere medewerkers tegelijk onnodig aan hetzelfde werken.
Ok, bedankt voor je snelle reactie en tips!
Inmiddels al een email gehad met een eenmalige coulance, fijn en snel geregeld door Simyo.
Reputatie 6
Badge +5
Hi BiancaNL

Welkom is het Simyo Forum!

Wat een situatie! Inderdaad niet een heel leuk einde van de vakantie 😞 Wat Groentjuh zegt klopt helemaal. Binnen Nederland zijn de hoogverbruik regels anders dan in het buitenland. Hou vooral altijd de waarschuwings-sms'jes in de gaten. De blogs wil ik zelf ook nogmaals uitlichten. Kijk hier om te zien welke apps het verbruik hebben veroorzaakt. Hier lees je wat je kan doen om situaties als deze te voorkomen.

Fijn om te lezen dat de situatie inmiddels is opgelost 🙂 Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groentjuh, bedankt voor hulp!

Groetjes,
Niels

Reageer