.

Beantwoord

Hoe voorkom ik kosten buiten mijn bundel?

  • 16 September 2021
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

Ik heb voor 2 dochtertjes ieder een Simyo kaartje. Vorige maand waren er ineens kosten buiten de bundel bij een dame. Niet schrikbarend veel, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Hoe kan ik deze kosten voorkomen? Een waarschuwings sms blijkt niet echt foolproof te zijn en ik heb het dus liever in eigen hand en het gewoon uit zetten. Ik dan die optie echter niet vinden .

icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 September 2021, 10:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7

Hallo @Wouter_a ik heb de telefoonnummers van mijn kinderen toegevoegd in de Mijn Simyo app op mijn telefoon. Ik kan zodoende hun gebruik checken en hen hierop aanspreken indien nodig. Dit is gelukkig niet nodig, omdat zij zelf ook hun Mijn Simyo app checken. Mijn kinderen zijn dan ook vermoedelijk wel wat ouder als jouw dochtertjes. Jij kunt voor je kinderen dan in de app hun internet uit- en aanzetten. 

Reputatie 7
Badge +9

Het meest voorkomende is dat mensen buiten hun databundel raken. Er zijn in dit blog vele tips te vinden om dat te proberen te voorkomen.

Simyo zelf biedt helaas geen bel-, sms- of data-plafonds aan.

Bijzonder, zeker met deze tarieven buiten de bundel. Dan moet ik helaas afscheid nemen, dit kun je niet bij kinderen neerleggen. Dit heet unfair zaken doen.

Ik ga eea in gang zetten.

Reputatie 7

@Wouter_a Ik kan je reactie begrijpen, maar je moet natuurlijk niet vergeten, dat je om deze reden dan ook 18+ moet zijn om een contract aan te gaan met Simyo.

Ja, haha. Jullie raden deze constructie zelf aan op je site/blog. Dus om een abonnement voor je kind op de eigen naam te zetten. Met de tip dit met je kind verrekenen. Je argument klinkt leuk maar slaat dus nergens op.

 

Unfair zaken doen; daar blijf ik bij. 

 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor jullie hulp en uitleg RicoK en Groentjuh!

Hoi Wouter_a,

Ik snap je zorgen over dit beleid. Wij hebben bij Simyo inderdaad geen dataplafond en sturen daarom twee waarschuwing sms’jes bij 80 en 100% verbruik van de bundel. Je kunt inderdaad het verbruik ook bijhouden via de app. Dit geeft een indicatie van het verbruik, maar let wel op dat deze niet real time registreert.  Sommige ouders willen ondanks dit beleid toch een abonnement voor hun kinderen afsluiten en daarom geven we ze de optie om het af te sluiten op hun eigen naam. We zouden het natuurlijk super jammer vinden als je Simyo gaat verlaten, maar ook hebben wij begrip voor het feit dat dit abonnement niet goed aansluit bij de wensen voor je kinderen.

Reageer