.

Beantwoord

Hoe voorkom ik internetkosten in het buitenland?

  • 6 August 2019
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Waarom als mijn roaming uit staat buiten de EU wordt er steeds een cent berekend?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 6 August 2019, 10:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Waarom als mijn roaming uit staat buiten de EU wordt er steeds een cent berekend?
Op Mijn Simyo staan de volgende opties:
  • Internetten in Nederland
  • Bellen in en naar het buitenland
  • Internetten in het buitenland
Welke heb je op uit staan? In de opties "Bellen in en naar het buitenland" en "Internetten in het buitenland" staat buitenland voor alle landen behalve Nederland. Als deze uit staan kun je ook niet bellen/SMS of internetten in Europa (zone 1).

Er bestaan geen optie vanuit Simyo om internet buiten zone 1 landen uit te zetten. Zo'n instelling zou handig zijn, maar bestaat op dit moment niet.

Bedoel je dat dataroaming op je mobiel uit hebt gezet? Dan is er kennelijk toch wat sluipverbruik in jouw mobiel.

Ik kan eigenlijk alleen maar aanraden om de optie "Internetten in het buitenland" uit te zetten als je je in zone 2, 3 of 4 landen bevind. Dan ben je zeker van dit sluipverbruik af!
Wel vaker buiten de EU geweest en dan was alleen roaming uitzetten voldoende.
Misschien toch je advies opvolgen en internetten in het buitenland uit zetten.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Elly,

Ik heb eigenlijk niet veel toe te voegen aan het verhaal van Groentjuh, hij heeft helemaal gelijk. Je kan inderdaad in de toekomst voor alle zekerheid de optie "internet in het buitenland" uitzetten, dan weet je zeker dat het niet meer kan gebeuren.

Groentjuh, bedankt voor je snelle antwoord!

Groetjes,

Daisy
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb het al vaker gezegd hier op dit forum, maar een groot nadeel van Internet in de Buitenland uitzetten is dat je Wifi nodig om het weer aan te zetten. Geen probleem als dat bij de hand is, maar heel vervelend als je geen Wifi hebt.

Aan en uitzetten van Internet in het buitenland zou toch wel een goed idee zijn.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi wimj12,

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat zo'n optie erg handig zou zijn. Sterker nog, ik heb hier persoonlijk voor gelobby'd bij onze developers!

Simpel gezegd is het probleem dat we deze optie achter de schermen niet hebben en wij kunnen hem zelf ook niet toevoegen. Daarvoor zijn we afhankelijk van KPN en die is vooralsnog niet van plan om een dergelijke optie toe te voegen (is ook geen kwestie van op een knopje drukken schijnbaar). Dat je WIFI nodig hebt is inderdaad waar. Gelukkig heb je tegenwoordig op zoveel plekken WIFI dat dat dus niet echt meer een probleem is.

Groetjes,

Bas

Reageer