.

Beantwoord

Hoe ronden mijn belminuten zich af in het Simyo overzicht?

  • 28 December 2021
  • 18 reacties
  • 158 Bekeken

Dag allemaal,

 

Ik zal me even voorstellen hier, da’s wel zo netjes.

Ik ben Guido en sinds 1 december een gebruiker van een Simyo sim only abonnement.

Tot nu. toe ben ik redelijk tevreden met de ontvangst en het netwerk; ik heb een paar keer bij het bellen gehad dat de ander mij niet hoorde! maar ik hem wel. Dat kan natuurlijk aan beide kanten liggen, maar heb ik bij mijn vorige provider nooit meegemaakt.

 

De reden dat ik dit topic aanmaak is een andere; ik begrijp de calculatie van de belminuten die Simyo hanteert niet.

In de voorwaarden staat het volgende: Gesprekken worden altijd op de hele minuut afgerond. Naar boven dus. Daarnaast is één sms gelijk aan één belminuut.

 

Die heb ik geaccepteerd en verwacht dus het volgende te zien in de ‘Mijn Simyo’ app; als ik minder dan 1 minuut gebeld heb, is het tegoed van belminuten met 1 minuut afgenomen. Als ik 9:30 min heb gebeld is dat 10 minuten.

 

Wat ik echter zie is het volgende;

1 december, bellen 12 minuten, volume 00:09:14 (2 minuten extra),

2 december, bellen 25 minuten, volume 00:18:15, (6 minuten extra),

9 december, bellen 8 minuten, volume 00:07:38, (berekening correct),

enz.

23 december, bellen 8 minuten, volume 00:06:35, (1 minuut extra),

28 december, bellen 4 minuten, volume 00:01:40, (2 minuten extra).

 

Ik heb veel meer gebeld, bij de meeste details klopt het overzicht niet.

Het kan zijn dat ‘volume’ niet hetzelfde is als de beltijd.

Wat is volume dan wel?

 

Als het wel de actuele beltijd is, waar zit hem dan het verschil in tussen de afronding op hele minuten en de getoonde beltijd?

 

Ik heb op het forum gezocht naar een topic waar deze vraag in wordt besproken, maar kon hem niet vinden.

Als hij toch dubbel is gesteld, mijn excuses.

 

Met vriendelijke groet,

 

Guido

icon

Beste antwoord door Veerle 31 January 2022, 13:04

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hmmm, ik heb de app doorgelopen en zie inderdaad bij mij ook wel een rare afronding. In mijn geval 28 juni waar een gesprek van kennelijk 00:01:29 gerekend werd als 3 minuten.

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord hierop!

Reputatie 7
Badge +9

Ondanks dat ik onbeperkt bellen heb (en het dus niet uitmaakt) zie ik bij mij hetzelfde. Bijvoorbeeld 00.17.48 wordt aangegeven als 20 minuten, terwijl je zou denken dat dat 18 minuten zou moeten zijn. Misschien iets met starttarief van een minuut? Geen idee, nooit zo in verdiept eigenlijk.  
Een mod zal er vast een logische uitleg voor kunnen geven. 

Ondanks dat ik onbeperkt bellen heb (en het dus niet uitmaakt) zie ik bij mij hetzelfde. Bijvoorbeeld 00.17.48 wordt aangegeven als 20 minuten, terwijl je zou denken dat dat 18 minuten zou moeten zijn. Misschien iets met starttarief van een minuut? Geen idee, nooit zo in verdiept eigenlijk.  
Een mod zal er vast een logische uitleg voor kunnen geven. 

Ik heb ook onbeperkt bellen maar zie het ook. 

Reputatie 7

Kan het zijn dat bijvoorbeeld op een dag 3x gebeld is a 30 seconden, dus in totaal 1,5 minuut, maar doordat dit 3 gesprekken waren wel 3 minuten in rekening wordt gebracht? Dan zou het kloppen, want per gesprek wordt op een minuut naar boven afgerond.

Reputatie 7
Badge +9

Kan het zijn dat bijvoorbeeld op een dag 3x gebeld is a 30 seconden, dus in totaal 1,5 minuut, maar dit doordat dit 3 gesprekken waren wel 3 minuten in rekening wordt gebracht? Dan zou het kloppen, want per gesprek wordt op een minuut naar boven afgerond.

Nee, bij mij was dat 1 oproep op die hele dag van 00:01:27. Die 2 seconde verschil accepteer ik als “meetfout” van mijn mobiel, maar dat maakt het niet ineens 3 belminuten!

Kan het zijn dat bijvoorbeeld op een dag 3x gebeld is a 30 seconden, dus in totaal 1,5 minuut, maar doordat dit 3 gesprekken waren wel 3 minuten in rekening wordt gebracht? Dan zou het kloppen, want per gesprek wordt op een minuut naar boven afgerond.

 

Dank voor het meedenken RicoK.

Theoretisch zou dit kunnen, maar op 28/12 heb ik maar 1 telefoontje gepleegd van iets meer dan 1 minuut.

Ook ben ik gebeld door iemand, die mijn voicemail heeft ingesproken (ik neem aan 0 belminuten voor mijn rekening) en heb ik 2x mijn voicemail gebeld (ook 0(?) belminuten).

Dit klopt dus niet met het verwachte overzicht.

De andere keren zou ik moeten nakijken hoe vaak ik heb gebeld, ik neem aan dat de details van Simyo daar inzicht in geven.

In het algemeen bel ik niet veel, ik doe het meeste via Teams enzo.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Guijan12,

 

Bedankt voor je bericht. Je kunt altijd van alles navragen! Wij ronden inderdaad elk gesprek af naar de minuut. Dit houdt in dat als jij 30 seconde belt, dit als 1 minuut wordt verrekend. Omdat ik nu alleen informatie toegestuurd heb gekregen over de belminuten kan ik niet meekijken in ons systeem. Als je mij een privé bericht kan sturen met daarin jouw telefoonnummer, naam, adres, en email adres dan kijk ik even mee. Ik deel de terugkoppeling van de financiële afdeling dan uiteraard in deze topic zodat de rest van de Forum Experts dit ook kunnen terug lezen (of wellicht op willen inhaken). Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

Hoe is dit afgelopen of loopt dit nog? Als ik het zo lees hadden de meeste FE's hetzelfde geconstateerd na aanleiding van dit topic.

Ha Ray,

 

Het loopt nog.

Tenminste, dat hoop ik.

Op de vraag van Nihad heb ik mijn gegevens en screenshots met Simyo gedeeld.

En verwacht ik nog een reactie daarop.

 

Het is al wel weer een tijdje geleden (13 dagen….), dus dit is hopelijk ook een wake-up call voor Simyo.

 

Ha Ray,

 

Het loopt nog.

Tenminste, dat hoop ik.

Op de vraag van Nihad heb ik mijn gegevens en screenshots met Simyo gedeeld.

En verwacht ik nog een reactie daarop.

 

Het is al wel weer een tijdje geleden (13 dagen….), dus dit is hopelijk ook een wake-up call voor Simyo.

 

En weer 4 dagen verder zonder enige reactie of een update. 

Reputatie 7

Ik ben ook wel razend benieuwd!

Ja, het is erg stil aan de kant van Simyo.

Als ik wat hoor zal ik het delen, maar ik hoor persoonlijk ook niets……😳

 

Reputatie 5
Badge +2

@Guijan12 Het spijt me dat je nog geen reactie hebt ontvangen! Ik heb Nihad direct een bericht gestuurd, zodat ze even kan checken of ze het bericht gemist had. Ik krijg haar privé berichten namelijk niet binnen :(

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Guijan12 

Als het goed is heeft Nihad jou de nodige informatie over dit topic/probleem gegeven, maar ik wilde dit nog even openbaar toelichten voor ook onze Forum Experts,

De technische dienst vertelde ons dat je dit niet op deze manier kunt optellen als je het op een dagbasis berekend.

Bijvoorbeeld: op 7 december heeft de klant die dag in totaal 1:58 gebeld, maar dat is verdeeld over 3 gesprekken van minder dan een minuut, Deze worden dan alllemaal afgerond op 1 minuut en dus vormen die bij elkaar 3 minuten. (en dus niet 2). Daar komt het verschil vandaan. 

Ik hoop dat dit nu wat duidelijker is :)

Groetjes,

Veerle

Reputatie 7

@Veerle Bedankt voor je reactie. Maar om deze nu allee voor de FE's te openbaren… Ik hoop dat iedere bezoeker van het forum en niet alleen de FE's hier iets kan hebben als hij/zij hierop zoekt :wink: .

NB Jouw antwoord gaf ik ook een maand terug, maar dat werd niet als de oplossing gezien...

Reputatie 5
Badge +2

@Veerle Bedankt voor je reactie. Maar om deze nu allee voor de FE's te openbaren… Ik hoop dat iedere bezoeker van het forum en niet alleen de FE's hier iets kan hebben als hij/zij hierop zoekt :wink: .

NB Jouw antwoord gaf ik ook een maand terug, maar dat werd niet als de oplossing gezien...

@RicoK natuurlijk is het zo dat we dit openbaar stellen voor iedereen. Ik benoemde de FE's omdat jullie voornamelijk in het gesprek betrokken waren, maar bedankt voor het meedenken hoor.

Ik heb jou antwoord misscien gemist of er was een andere medewerker actief op het forum. Excuses als we je daar niet voldoende credit voor hebben gegeven toendertijd.

Groetjes,

Veerle

Reputatie 7

@Veerle Het gaat mij niet zo zeer om de credits, maar wel vanwege de reacties op mijn antwoord waarin werd aangegeven dat dit niet het geval was, waardoor ik denk dat ook jouw antwoord niet als de oplossing zou kunnen gaan worden opgevat.

Reputatie 5
Badge +2

@Veerle Het gaat mij niet zo zeer om de credits, maar wel vanwege de reacties op mijn antwoord waarin werd aangegeven dat dit niet het geval was, waardoor ik denk dat ook jouw antwoord niet als de oplossing zou kunnen gaan worden opgevat.

Dit is de analyse van de technische dienst en een blik uit het account van deze desbetreffende klant. Dus deze verklaring is wel valide in dit geval.

Reageer